Mistrzostwa Europy 2010 - Ager/ Hiszpania

 11 - 24 lipca 2010       Àger  (GPS 42° 00.227' N 000° 45.958' E)


 


W dniach od 11- 24 lipca 2010 rozgrywane będą w Ager (Hiszpania) 17 Lotniowe Mistrzostwa Europy.

Kalendarz na ME 2010 wygląda następująco:

* 8 lipca (18:00 - 20:00) - rejestracja zawodników
* 9 lipca (12:00 - 14:00 & 15:30 - 20:00) - jw.
* 10 lipca (12:00 - 14:00 & 15:30 - 20:00) - jw.

* 11 lipca - ceremonia otwarcia
* 12 - 23 lipca - konkurencje
* 24 lipca - ceremonia wręczenia nagród


Na chwilę obecną zgłoszonych jest 2 zawodników z Polski: Dariusz Perenc i Sebastian Olifiruk.
Lista zgłoszonych Zawodników - TU

W Pre-Mistrzostwach Europy, które odbyły się w Ager między 11-18 lipca 2009,
Dariusz Perenc i Sebastian Olifiruk uplasowali się odpowiednio na 96 i 41 miejscu.
Wyniki końcowe Pre-ME Ager 2009 - TU



Będziemy na bieżąco śledzić przebieg wydarzeń, a że mamy na miejscu naszego Wysłannika, powinny też docierać do nas zdjęcia.
Miejmy nadzieję, że technika nie odmówi nam współpracy.


Darek i Sebastian z pewnością będą do nas zaglądać, więc prosimy wszystkich o
Gorący Doping dla Naszych Zawodników!!! 





Ager - mapy
(kliknięcie w obrazek przekierowuje do Google)










Niedziela, 11.07.2010 - w drodze na ceremonię otwarcia
Foto: Jamie Wanders



W ME startują też zawodnicy z Brazylii, USA, Japonii i Australii
Foto: Jamie Wanders



Ceremonia otwarcia ME na szczęście pod dachem - upał 37 st.C
Foto: Jamie Wanders



Koszulka Mistrzostw Europy
Foto: Jamie Wanders












Poniedziałek, 12.07.2010 - 1 dzień zawodów
Task 1: 134 km, 4 punkty zwrotne
Briefing dość późno – dopiero o 13.00. Z nieba leje się żar. 100 pilotów daje radę wystartować w ciągu 45 minut – chyba wizja chłodnej chmury działa lepiej niż organizacyjne ”push”. Warunki początkowo b.słabe. Trudno się utrzymać w powietrzu – cirrus, a powietrze stabilne. Jednak podstawa przy starcie na ok. 2000 m. Mimo trudnych warunków na trasie część pilotów dolatuje do mety, m.in. Niemka Corrina Schwigershausen. Konkurencję wygrywa Węgier Balazs Ujhelyi.


#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 14 Balazs Ujhelyi M HUN Moyes Litespeed RS4   15:30:00 18:44:48 03:14:48 39,0 131,13 505,7 64,8 346,0 53,5 970
2 22 Gordon Rigg M GBR Moyes Litespeed S4   15:30:00 18:52:51 03:22:51 37,4 131,13 505,7 57,4 284,7 49,8 898
3 5 Gianpietro Zin M FRA Icaro 2000 Laminar Z9 14.1   15:00:00 18:37:53 03:37:53 34,9 131,13 505,7 86,5 222,4 61,8 876
29 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:00:00 19:22:26 04:22:26 28,9 131,13 505,7 42,1 92,9 14,2 655
79 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   15:00:00       10,88 75,8       76



Task 1 - wszystkie wyniki - TU



Task 1 - trasa
Foto: Jamie Wanders



Foto: Jamie Wanders











Wtorek, 13.07.2010 - 2 dzień zawodów
Task 2: 91 km, 3 punkty zwrotne
Konkurencja w drugim dniu zawodów była zdaniem części pilotów za krótka. Prognozy na wtorek nie były jednak wcale lepsze niż na poniedziałek. Początkowo warunki faktycznie nie rozpieszczały – kilku pilotów zaraz po starcie lądowało. Reszta dość długo czekała w upale na oczekiwaną poprawę termiki. Ta w końcu nadeszła i piloci mogli się wreszcie ścigać, a nie walczyć o "przeżycie". Trasa była już właściwie znana z dnia poprzedniego – pewnie także to miało wpływ na wysoką frekwencję na mecie. Zaliczyło ją ok. 70 pilotów. Pierwszy doleciał austriacki pilot Gerolf Heinrichs przed Blay Olmos Quesada (Jr) i Jonny Durand'em, który ciekawie nakręcił i zmontował filmik z tej konkurencji. Link pod zdjęciami.

#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 7 Gerolf Heinrichs M AUT Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5   15:00:00 16:57:20 01:57:20 44,0 89,04 368,4 39,3 442,1 78,9 929
2 28 Blay Olmos Quesada (Jnr) M ESP Moyes RS 3.5   15:00:00 16:58:05 01:58:05 43,7 89,04 368,4 40,2 423,1 76,5 908
3 1 Jon Durand Jnr M AUS Moyes Litespeed RS 3,5   15:00:00 17:06:09 02:06:09 40,9 89,04 368,4 35,6 343,7 71,8 820
61 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   14:30:00 17:21:31 02:51:31 30,1 89,04 368,4 17,0 111,8 20,4 518
77 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   15:00:00       70,06 294,3       294



Task 2 - wszystkie wyniki - TU




Foto: Jamie Wanders



Foto: Jamie Wanders


Task 2 - trasa
Foto: Jamie Wanders



Foto: Jamie Wanders



Aby obejrzeć film, kliknij w obrazek












Środa, 14.07.2010 - 3 dzień zawodów
- konkurencja odwołana -
O 11:30, jeszcze przed wyjazdem zawodników na górę, organizatorzy odwołali konkurencję z powodu
zbyt silnego wiatru i wysokiego prawdopodobieństwa wystąpienia burz.


Foto: Daphne Schelkers



Foto: Daphne Schelkers












Czwartek, 15.07.2010 - 4 dzień zawodów
Task 3: 112 km.
Oliver Barthelmes z drużyny Niemiec pisze:
"Wyobraźcie sobie taką sytuację:
Czas start, a nikt nie startuje... Wszyscy piloci są w powietrzu i walczą o każdy centymetr wysokości, aby się znaleźć możliwie jak najwyżej przed odejściem na trasę. Można by się spodziewać, że część wykorzysta pierwszą (już i tak późną) bramkę startową, aby rozpocząć zadanie 112 km.
Ale nikt nie startuje!
Ponad 90 pilotów decyduje się przez następne pół godziny tkwić w gęstym tłumie, aby nie ryzykować samotnego odejścia. To pół godziny staje się bardzo nerwowym oczekiwaniem z niebezpiecznymi i niekontrolowanymi sytuacjami w powietrzu. Gdy w końcu zegar pokazuje godzinę 15:30, odbieramy to jak zbawienie. Potężny pulk rusza na północ, na pierwszy, 24-kilometrowy odcinek trasy."


Dopisek Agi:
Patrząc na tabelę okazuje się, że jednak kilku zawodników odeszło na trasę w pierwszej bramce startowej... i nie wyszli na tym aż tak źle...
Sebastian zdecydował się na bramkę o 15:30, Darek jako jedyny - o 16:00
.

#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 7 Gerolf Heinrichs M AUT Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5   15:30:00 18:09:01 02:39:01 40,9 111,04 413,7 72,2 410,4 73,3 970
2 10 Mario Alonzi M FRA Aeros Combat 09 13.2   15:30:00 18:09:08 02:39:08 40,9 111,04 413,7 64,5 405,8 69,8 954
3 53 Dan Vyhnalik M CZE Aeros Combat 09 14L   15:30:00 18:09:20 02:39:20 40,8 111,04 413,7 67,9 401,4 66,4 949
80 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   16:00:00       24,18 88,4       88
84 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:30:00       21,19 74,6       75



Task 3 - wszystkie wyniki - TU



Komisja ds. bezpieczeństwa omawia Task 3.
foto: ager2010.blogspot.com



Task 3 - trasa
foto: ager2010.blogspot.com



Ponad 40 pilotów doleciało do mety, na podejściu do lądowiska było ciasno.
Foto: Jamie Wanders





Aby obejrzeć film, kliknij w obrazek












Piątek, 16.07.2010- 5 dzień zawodów
Task 4:
197 km!!!, 4 punkty zwrotne
Taaaaka konkurencja nie zdarza się często. 197 kilometrów, pierwsza bramka startowa dopiero o 14:45!
Jonny Durand określił ten plan następująco: "To bardzo ambitne..., ale możliwe". Task-committee chciał właściwie uczynić zawody trudniejszymi, wyznaczając taką długą trasę, ale coś im chyba nie wyszło. Na mecie zameldowało się 61 pilotów. Sędziowie byli nieco zdziwieni, widząc jak po niespełna 3,5 h nadleciał pierwszy pilot – Franz Hermann (SUI) na Combacie, ze średnią prędkością 54 km/h.
11 sekund po nim linię mety przeleciał Jon Durand (AUS), a po dalszych 50 sekundach Mario Alonzi (FRA). Wystartowali dopiero o 14:45, ale spore odcinki trasy mogli pokonać bez krążenia ślizgając się po graniach.

#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 17 Franz Herrmann M SUI Aeros Combat L14   14:45:00 18:10:22 03:25:22 54,2 193,39 379,6 103,6 433,6 77,4 994
2 1 Jon Durand Jnr M AUS Moyes Litespeed RS 3,5   14:45:00 18:10:33 03:25:33 54,1 193,39 379,6 102,6 427,5 74,8 985
3 10 Mario Alonzi M FRA Aeros Combat 09 13.2   14:45:00 18:11:23 03:26:23 53,9 193,39 379,6 97,9 414,6 72,2 964
85 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   14:45:00       127,07 167,2       167
89 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   15:15:00       50,15 63,8       64



Task 4 - wszystkie wyniki - TU




Briefing przed konkurencją 197 km
foto: ager2010.blogspot.com



Task 4 - trasa: Áger-Roda de Isabena-Laspuna-Antena Boixols-Talarn-Vilamitjana
foto: ager2010.blogspot.com



Foto: Jamie Wanders



Foto: Jamie Wanders



Task 197 km, a na lądowisku gęsto...!!!
Foto: Jamie Wanders



Jakby nie dowierzali, że dolecieli... :-)
Foto: Jamie Wanders





Aby obejrzeć film, kliknij w obrazek











Sobota, 17.07.2010 6 dzień zawodów
Task 5:
138 km, 4 punkty zwrotne
Na sobotę prognoza pogody była słabsza niż na piątek i dlatego postanowiono zrobić krótszą konkurencję. No..., jeżeli na zawodach 138 km to jest "krótsza" konkurencja to czapki z głów ;o) Większość pilotów zdecydowała się na start z pierwszej bramki startowej o 15:15. Wygrał
Alex Ploner (ITA), za nim był Gerolf Heinrichs (AUT) i dalej Carl Wallbank (GB).

Tak jak i we wcześniejszych konkurencjach początek miał być najtrudniejszy – kto dał radę dolecieć do pierwszego pkt. zwrotnego, powinien dać radę dolecieć do mety. Mistrz Hiszpanii Marc Utrillo przewidywał, że trasę pokona ok. 40 pilotów. Jjednak z pierwszych niepotwierdzonych doniesień wiemy, że doleciało ok. 25. Warunki okazały się być jednak znacznie trudniejsze niż prognozowane - zamiast ustępującego cirrusa i rozbudowujących się CU było dokładnie odwrotnie.

Biorąc powyższe pod uwagę, szczególnego znaczenia nabrał fakt, że na większości trasy właściwie brak było miejsc do bezpiecznego lądowania. Przekonał się o tym Jonny Durand, kasując elektronikę i nabijając sobie parę siniaków niedaleko ostatniego punktu zwrotnego. Lotni nie uszkodził, więc miejmy nadzieję, że i w kolejnych Taskach będzie startował. (Kamera ocalała – są ponoć świetne zdjęcia z miejsca crash'u).

#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 8 Alessandro Ploner M ITA Laminar Z9 (Icaro)   15:15:00 18:42:57 03:27:57 36,1 132,50 551,8 78,4 313,8 56,0 1000
2 7 Gerolf Heinrichs M AUT Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5   15:15:00 18:43:16 03:28:16 36,0 132,50 551,8 72,9 307,5 51,3 983
3 4 Carl Wallbank M GBR Moyes Litespeed RS 3.5   15:15:00 18:44:13 03:29:13 35,9 132,50 551,8 70,7 297,9 46,9 967
75 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:15:00       44,17 181,5       182
86 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   15:15:00       22,09 69,7       70


Task 5 - wszystkie wyniki - TU



Task 5 - trasa: Áger-Pociello-Vilanova-Port d'Áger-Monastir Avellanes-Foradada
foto: ager2010.blogspot.com



Startowisko, kilka minut przed otwarciem okna startowego
foto: ager2010.blogspot.com



Zwycięzca dnia: Alex Ploner (ITA)
foto: DHV












Niedziela, 18.07.2010 7 dzień zawodów
Task 6:
108 km, 5 punków zwrotnych
Dzisiaj zacznę od końca, czyli od najważniejszego
Różnice na mecie są tak niewielkie, że o tym kto będzie pierwszy, a szczególnie drugi czy trzeci, zdecyduje podsumowanie wszystkich kategorii punktowych. Trzej najlepsi (ogłoszeni we wstępnych wynikach) Gerolf Heinrichs, Balazs Uljelyi i Dan Vyhnalik – wystartowali z tej samej bramki, drugi Balazs był o 9 s. gorszy od Gerolfa, a trzeci Dan wg czasu stracił do Balazsa jedynie 1 sekundę!!! Pytanie ile kto zdobędzie punktów za prowadzenie w konkurencji (Lead. Points) – czyli coś w rodzaju punktów za pracowitość w peletonie (czyli "wieźć czy wisieć na ogonie" – oto jest pytanie). Pozostała punktacja będzie prawie taka sama dla każdego. Właściwie najszybciej trasę przeleciał Carl, ale wybrał późniejszą bramkę, więc został bez żadnych Lead.Points – nie ma szans na odpowiednio dobre miejsce.
Ale śledzenie dominacji Gerolfa to nudy w porównaniu z tym co się dzieje poza tym.
1)  Na starcie były problemy z wykręceniem się – niektórzy latali po 1,5 godziny, zanim zdecydowali się na start. Nikt nie zdecydował się wybrać 1 bramki i latać w kółko bez szans na odlot. Dodatkowym problemem był tłok w powietrzu, wynikający z wolnych "lataczy" – na zdjęciu widać nawet glajty.
2)   Niestety dziki teren zbiera swoje żniwo. Duńczyk - Lars Bo Jansen – (jak komentuje Corinna) cresh'ował w górach, bo nie doleciał do bezpiecznego lądowiska (właściwie takiego tam nie było...) Pilot cały, lotnia skasowa...
3)  Corinna pisze na swoim blogu, że jej celem byo w tym dniu przetrwanie. Stabilne warunki bez jednej chmurki, niska termika, "never-come-back-valley". Parę km przed punktem zwrotnym na końcu "doliny bez powrotu" Corinna postanowiła wrócić się i bezpiecznie lądować – bo kolejna modlitwa o termikę mogła nie zostać wysłuchana... Jutro też jest dzień. Inni też opowiadają mrożące krew w żyłach historie o ratowaniu się przed lądowaniem w miejscach gdzie da się raczej spaść, a nie wylądować.
4)  Anglicy wzięli grupowo ostatnią bramkę i do mety lecieli razem prawie cały dzień
5)  Acha i jeszcze co do soboty: podobno Jonny Durand jednak zranił się w nogę przy swoim nieudanym lądowaniu i zmęczony opuścił ostatni pkt. zwrotny i wylądował na mecie – kto wie, może pożegna się z zawodami – byłoby szkoda... A inni (Niemcy) piszą, że wczoraj dwóch z nich wyciągało z zębów strzępy węglowych sterownic. Mam nadzieję, że nasi nie dadzą sobie zrobić krzywdy.
6) Acha nr 2: Gerolf to musi być miły facet. ;o) Podobno nazywa pilotów "podążających za czołówką" - "GNU" (antylopy gnu) - może ten jego tekst o blogach zawodników wcale nie jest wyrazem jego wyszukanego poczucia humoru...


#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 7 Gerolf Heinrichs M AUT Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5   15:30:00 18:23:04 02:53:04 35,6 108,37 416,0 102,2 361,3 73,0 953
2 14 Balazs Ujhelyi M HUN Moyes Litespeed RS4   15:30:00 18:23:13 02:53:13 35,6 108,37 416,0 92,0 360,2 69,6 938
3 53 Dan Vyhnalik M CZE Aeros Combat 09 14L   15:30:00 18:23:14 02:53:14 35,6 108,37 416,0 89,9 360,0 66,3 932
38 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:30:00 18:54:58 03:24:58 30,1 108,37 416,0 58,2 203,4 20,6 698
72 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   15:30:00       10,85 130,4       130



Task 6 - wszystkie wyniki - TU



 

 

 

 

Briefing. No... kto znajdzie Darka i Sebastiana? ;-)
Foto: Jamie Wanders



Task 6 - trasa
foto: ager2010.blogspot.com



Zdarza się nawet najlepszym...
Foto: Jamie Wanders



Szybka wymiana ramienia... i będzie jak nowy.
Foto: Jamie Wanders



Paralotnie??
Foto: Jamie Wanders



Na lądowisku zameldowało się ponad 40 pilotów.
Foto: Jamie Wanders












Poniedziałek, 19.07.2010 8 dzień zawodów
Task 7:
127 km, 1 punkt zwrotny
Dzisiejszy b.trudny task ukończyło zaledwie 19 zawodników. Pierwszy doleciał do mety Thomas Weissenberger, d
alej Laurent Thevenot i Dan Vyhnalik. Z niemieckich zawodników na metę dotarł tylko jeden.
Jak się okazało prognoza ponownie była zbyt optymistyczna – słabsza termika i silniejszy wiatr. Po tym, czego Thomas przy trójkącie FAI 354 km, pokonując na ostatnim ramieniu trójkąta silny wiatr bawarski, widać - wyniki w 7 tasku nie były przypadkowe. W tej konkurencji mógł ponownie udowodnić swoją klasę w walce z przeciwnym wiatrem.
Pechowo, bo 1 kilometra zabrakło do mety i zwycięstwa dnia Anglikowi - Carl Wallbank. Na razie (20 lipca, godzina 00:23) brakuje jeszcze pełniejszych komentarzy. Wielu zawodników musiało b.późno dotrzeć do mety.


#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 3 Thomas Weissenberger M AUT Moyes Litespeed RS3.5   15:00:00 18:14:00 03:14:00 33,9 127,00 616,9 67,0 232,5 47,9 964
2 36 Laurent Thevenot M FRA Aeros combat-L   15:30:00 18:38:50 03:08:50 34,8 127,00 616,9 22,4 268,2 42,6 950
3 53 Dan Vyhnalik M CZE Aeros Combat 09 14L   15:30:00 18:41:43 03:11:43 34,3 127,00 616,9 17,5 244,0 33,6 912
45 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:30:00       38,94 295,7       296
72 81 Dariusz Perenc M POL Icaro Laminar 09   16:00:00       27,45 165,8       166




Task 7 - wszystkie wyniki - TU


OVERALL

Gerolf Heinrichs 6425 points
Thomas Weissenberger 6134 points
Attila Bertok 6079 points


TEAMS
AUT 17322 points
ITA 17099 points
GBR 17069 points




Task 7- trasa: Áger-Cervin-Balaguer
foto: ager2010.blogspot.com



Kontuzjowana pilotka holenderska - Daphne Schelkers i jej tęskne spojrzenie.
foto: ager2010.blogspot.com



Zwycięzca dnia - przesympatyczny Thomas Weissenberger (AUT)
foto: DHV



Wieczorne niebo wiele mówi o prognozie na następny dzień...
Foto: Jamie Wanders




Aby obejrzeć film, kliknij w obrazek












Wtorek, 20.07.2010 9 dzień zawodów
- konkurencja odwołana (burze) -











Środa, 21.07.2010 10 dzień zawodów
Task 8:78 km, 7 punktów zwrotnych
Na dzisiaj wyznaczono krótką konkurencję z uwagi na zagrożenie burzami. Trasa tym razem została wybrana tak, aby umożliwić szybkie lądowanie w bardziej znośnym terenie. Wyniki poniżej, także te po 8 konkurencjach.
Warunki na starcie nie wyglądały najlepiej – zacytuję za Corinną: silny wiatr (do 35 km/h), chmury każdego rodzaju (cirrus, castellanus, stratus, altocu´s, normal cu´s, lenticular and in the evening looking like cb´s were around). Niektóre starty nie wyglądały wesoło – Primoz prawie zawadził o ziemię, Julia przeciągnęła lotnię – tylko cudem wyszła cało.
Niestety b.trudne lądowania w beznadziejnym terenie, o czym informowaliśmy wcześniej, nie ominęły i Darka. Wprawdzie szkód w sprzęcie nie ma, ale – jak mówi – musiał gdzieś przy tym lądowaniu uderzyć obojczykiem, bo go złamał. A więc nici z dalszych startów. Sebastian lata dalej, ale i on twierdzi, że teren do latania jest zbyt niebezpieczny. Albo idziesz w ryzyko na pełnej mocy i masz nadzieję na dobrą passę, albo modlisz się żeby się nie połamać. Jeżeli zostawisz sobie parę procent niepewności to na pewno nie będzie dobrze – więc modlisz się żeby się nie połamać.

Dzisiaj na mecie było też trochę "atrakcji" - organizatorzy przegapili wjazd na teren lądowiska dużej ciężarówki, która przyjechała, aby zebrać zwalcowaną w paczki słomę – ja bym się nie chciał wtedy znaleźć na dolocie...

#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 12 Christian Ciech M ITA Laminar Z9 (Icaro)   15:30:00 17:03:56 01:33:56 41,5 67,19 453,5 95,4 379,5 64,4 993
2 3 Thomas Weissenberger M AUT Moyes Litespeed RS3.5   15:30:00 17:03:54 01:33:54 41,6 67,19 453,5 85,4 381,8 68,2 989
3 54 Filippo Oppici M ITA Moyes LITESPEED RS4   15:30:00 17:04:17 01:34:17 41,4 67,19 453,5 85,4 370,4 60,9 970
85 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:30:00       10,00 43,4       43




Task 8 - wszystkie wyniki - TU




AMBULANCIA - niestety jeden z głównych aktorów tych Mistrzostw. :-(
foto: DHV



Na niebie - różności...
foto: DHV



Task 8 - trasa: Áger-Port D'Ager-EstacioD'Ager- Castell D'Mur-Talarn-Isona-Abella-A01050-Villamitjana
foto: ager2010.blogspot.com













Czwartek, 22.07.2010 11 dzień zawodów
- konkurencja odwołana -











Piatek, 23.07.2010 12 dzień zawodów
Task 9: 84 km, 2 punkty zwrotne
Piątkowa konkurencja to ostatni dzień ME. Prognozy były obiecujące, choć niejeden pewnie zwątpił, widząc rano niskie chmury i padający deszczyk. Podstawy ostatecznie podniosły się do 2000m w czasie tasku. Wszyscy startujący piloci (a zostało ich już jedynie 80) wybrali bramkę o 15:45. Najszybszy Mario Alonzi przeleciał trasę w 1:34 h, Sebastian ze średnią 44 km/h potrzebował na nią jedynie 16 minut dłużej, co dało mu 38 miejsce. Do mety doleciało 50 pilotów. Rzutem na taśmę Włosi prześcignęli drużynowo Austriaków. Dzisiaj zajęli miejsca 1, 3 i 4. Rozdzielił ich tylko Attila Bertok, a Dan Vyhnalik był 6 w tym tasku. W końcowej klasyfikacji Węgier jest najprawdopodobniej 3, a Czech stracił 4 miejsce.
Sebastian zdobył w ostatniej konkurencji najwięcej punktów w całych zawodach i przesunie się z 70 miejsca o dobrych kilka do góry. Darek bez ostatnich dwóch konkurencji już tylko przesuwał się do tyłu. Na oficjalne wyniki musimy jeszcze poczekać.
Po konkurencji, późnym wieczorem, odbyła się oficjalna ceremonia wręczenia nagród.

#IdName NatGliderSponsorSSESTimekm/hDist.Dist.
Points
Lead.
Points
Time
Points
Arr.
Pos
Points
Total
1 10 Mario Alonzi M FRA Aeros Combat 09 GT 13.2   15:45:00 17:19:15 01:34:15 51,7 84,41 393,8 98,3 424,3 75,8 992
2 15 Attila Bertok M HUN Moyes Litespeed   15:45:00 17:21:01 01:36:01 50,8 84,41 393,8 97,7 389,5 69,4 950
2 12 Christian Ciech M ITA Laminar Z9 (Icaro)   15:45:00 17:20:53 01:35:53 50,9 84,41 393,8 92,1 391,3 72,5 950
4 8 Alessandro Ploner M ITA Laminar Z9 (Icaro)   15:45:00 17:21:02 01:36:02 50,8 84,41 393,8 93,6 389,3 66,3 943
38 79 Sebastian Olifiruk M POL Moyes Litespeed S 3.5   15:45:00 17:35:26 01:50:26 44,2 84,41 393,8 67,6 271,9 17,4 751



Task 9 - wszystkie wyniki - TU


Overall po 9 Taskach - TU

Wyniki drużynowe po 9 Taskach - TU




Warunki na starcie początkowo nie napawały optymizmem...

Foto: Jamie Wanders



Jednak mimo tego task rozegrano i do mety doleciało 50 pilotów.
Foto: Jamie Wanders




ME - overall - wyniki
(suma tras: 1044 km)

1st Gerolf Heinrichs (AUT)                          
2nd Thomas Weissenberger (AUT)
3th Attila Bertok (HUN)                                  





ME - Team - wyniki

1st Italy 22826 pts.                                            
2nd Austria 22642 pts.                                  
3th Switzerland 22348 pts.                      





Gerolf Heinrichs (AUT) - Mistrz Europy 2010
Foto: Jamie Wanders






I całe podium - w trakcie ceremonii wręczenia nagród i zakończenia ME:
Foto: Jamie Wanders

1st - Gerolf Heinrichs (AUT)
   2nd - Thomas Weissenberger (AUT)
3th - Attila Bertok (HUN)





Krótki film z Ceremonii Rozdania Nagród: