alt

Lotnisko w Pińczowie ma być mocno oblężone przez lotniarzy podczas tegorocznego długiego majowego weekendu.

Zaproponowałem pomoc w przeprowadzeniu “zabawy/ zawodów” w tym czasie.
Idea tej zabawy/zawodów polega na tym, abyście zaczęli oswajać się z ogólnoświatowymi standardami zawodów lotniowych. Punktacja, konkurencje, dokumentacja lotu będą identyczne jak na przykład na Lotniowych Mistrzostwach Świata, lub na innych międzynarodowych zawodach.



"Mała różnica" to długość konkurencji. Wy zamiast trójkąta np. 140 km, będziecie latać trójkąt 40 km – tak dla zabawy.


Co będzie identyczne w porównaniu z dużymi zawodami:

  • Będziecie latać po wcześniej przygotowanych punktach zwrotnych. Każdy z Was załaduje sobie plik z identycznymi punktami zwrotnymi do swoich przyrządów nawigacyjnych (podam Wam ten plik w najbliższym czasie).
    Każdego dnia będziecie mieli inne zadanie (konkurencje; docel-powrót, trójkąt, przelot otwarty) które ustali 2-3 pilotów przed głównym meetingiem konkurencji.
  • Będziecie używać typowej metody startu, punktów zwrotnych i mety: cylinder startu, cylinder punktu zwrotnego, cylinder mety lub linia mety. Wszystko sobie sami ustalicie – jakie promienie i odległości. (Typowe cylindry startu na większości zawodów maja promień 5 km, a punkty zwrotne promień 0.4 km)
  • Każdy lot musicie udokumentować trackiem z GPS-a, który nie może być przez Was edytowany w jakikolwiek sposób, a który ja będę potrzebował żeby wykonać punktację danego dnia/konkurencji.
    Żeby punktacja z danego dnia mogła być zamknięta, potrzebne są tracki wszystkich latających pilotów w danej konkurencji. Jeśli ktoś nie latał danego dnia, nie musi podawać tracka (otrzyma 0 punktów), ale jeśli ktoś wystartował i wylądował z powrotem w promieniu tzw. minimalnej odległości lub na lotnisku, bo akurat nie mógł się “zaczepić”, to taki pilot zawsze będzie miał jakąś tam minimalna ilość punktów, która jest zmienna każdego dnia).

Od momentu otrzymania od Was ostatniego z tracków, do momentu ogłoszenia wyników konkurencji nie powinno upłynąć więcej czasu niż 15-20 minut. Wyniki będziecie mogli zobaczyć tutaj (siedząc sobie przy "Żywczyku"), po kliknięciu w odpowiednia Klasę w której latacie:
www.soaringspot.com/2011lotpin/results/



Krótko o klasach:

  • Sport – wszystkie lotnie ze słupkiem
  • Flex Wings – Toplessy i wszystkie lotnie ze słupkiem (z reguły w tej klasie latają same Toplessy bo ze słupkiem są troszeczkę wolniejsze)
  • Rigid – wiadomo, wszystkie sztywniaki (ale bez Swiftów – Swifty mają osobna klasę)



Lista pilotów:
www.soaringspot.com/2011lotpin/pilots/



“CN” - Competitor Number

Na pewno zauważyliście, że przed imieniem i nazwiskiem każdego pilota jest tzw. parametr “CN”. Jest to tzw. “Competitor Number”, w miejsce którego używa się “CIVL Identification Number”. Jest to numer, który powinniście sobie wyrobić niezwłocznie, jeśli go jeszcze nie macie (to taki lotniczy “pesel”). Wyrabia się go przez rejestrację tu:
civlrankings.fai.org/?a=308
Nic to nie kosztuje, trwa 3 minuty i numer ten pozostanie już z Wami “na zawsze”. Wszyscy na całym świecie używają tego systemu. Po każdym locie Wasze tracki będziecie “rename” na ten właśnie numer. Nigdy więcej Wasz track nie pomyli się z trackiem innego pilota (np. Manfreda) - też bym chciał ;-)
Dla porównania, - zobaczcie listę pilotów na naszych zawodach tu w Chicago i zwróćcie uwagę że też nie wszyscy jeszcze mają ten numer.
soaringspot.com/mhgc2011/pilots/



Pytania, Zgłoszenia

Jeśli będziecie mieli jakieś pytania, to piszcie na forum (będę częściej zaglądał), lub do mnie o każdej porze dnia i nocy…
Jeśli zdecydujecie się na zawody/zabawę to kontaktujcie się z Endrju, a ja z kolei będę potrzebował Wasze następujące dane:

  • Imię i Nazwisko
  • CN
  • Klasa, w której będziecie latać na zawodach
  • Producent lotni
  • Model lotni
  • Klub w jakim latacie (o ile latacie w klubie), lub Aeroklub, do którego przynależycie.



Miłej zabawy!