Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Moyes zaprezentował Gecko

Moyes zaprezentował Gecko 2015/05/26 22:03 #2018123

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Najnowsza lotnia Moyesa z desek kreślarskich zawędrowała na halę produkcyjną. Pozycjonowana jest pomiędzy Malibu2 a Litesport. Przyznam, że od dawna zastanawiało mnie dlaczego posiadają tego typu lukę w portfolio. W ogłoszeniu brakuje informacji o możliwości zmiany geometrii (istotna funkcjonalność dla osób przesiadających się z lotni szkolnych). Na zdjęciach też nie widać linki od VG.

Oto Gecko :) Fajne...

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/05/27 02:44 #2018128

Wyglada mi mocno, ze ten model moze nie miec vg. Nigdzie nie pisza o zmianie kata dziobowego, ani o tym jaki to rewelacyjny system kompensacji luzu linek stosuja, jak w przypadku litesporta. Moze uznali, ze w tej klasie lotni to wiecej komplikacji niz zysku. Albo tak zaprojektowali skrzydlo, ze zmiana geometrii nie jest potrzebna?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/05/27 16:23 #2018136

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35


Gecko ma windę i kompensację luzu życiówek, jest najbardziej porównywany z WW Sport2 - tylko wszyscy się zastanawiają dlaczego jest ponad 5kg cięższy?

BTW. w międzyczasie powstała najlżejsza na teraz lotnia na świecie - jednoposzyciówka Condor Lifter, 17kg.
Szkoda, że kosztuje 4500CHF więc teraz nową żal targać po wydmach.


www.deltaflugschule.ch/?page_id=441
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/05/27 21:42 #2018141

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493

JacekJJ napisał: Moze uznali, ze w tej klasie lotni to wiecej komplikacji niz zysku. Albo tak zaprojektowali skrzydlo, ze zmiana geometrii nie jest potrzebna?


Jacku mogli by przynajmniej zrobić VG bazujący na efekcie placebo. Młody pilot przyzwyczaja się już korzystać na przeskoku ale jeszcze niczego mu to nie psuje... ;-)

Pozdrawiam,
air_viking

PS. Widział ktoś może jakiś rozsądny warun? Jeszcze chwilę nie polatam i będę miał morale do kapitalnego remontu...Właśnie Austria Open w Kossen wylądowało w terminie rezerwowym.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/05/28 12:11 #2018148

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35

air_viking napisał: Jacku mogli by przynajmniej zrobić VG bazujący na efekcie placebo. Młody pilot przyzwyczaja się już korzystać na przeskoku ale jeszcze niczego mu to nie psuje...

W Funston latają Falcony z "windą" - im dłuższy sznurek, tym szybciej lata.

Inna sprawa, że VG to nie dopalacz w myśliwcu - lotnia dzięki niej nie przyspiesza.
www.seedwings.com/index.php?option=com_c...icle&id=53&Itemid=67
"The VG produced in VG full loose a twisted and more flexible wing for takeoff, landing and flying in gaggles or next to the hill. The side effect was a higher stall speed and a worse sink rate than in tighter VG settings. Increased twist decreases lift and raises the stall speed, reduced twist increases lift and lowers the stall speed. This is why hang glider pilots throughout the 80s and even today fly their VG gliders generally as tight as they can handle it. Hang glider pilots even tend to land with a little VG on just to reduce their stall speed. Also, hang gliders can have a crisper stall with the VG a little tighter than full loose and that's another reason why pilots have landed with the VG a little tighter than full loose."
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/11/11 10:58 #2019350

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Scott Isabell udostępnił zapis wideo z lotu testowego Gecko wykonanego w spokojnych wieczornych warunkach. Mocną stroną tego materiału jest ciągła prezentacja parametrów szybowania. Wiele ciekawych obserwacji na temat osiągów nowego skrzydła dedykowanego dla początkujących można tutaj zebrać. Szkoda, że Scott nie podał przy jakim obciążeniu powierzchni nośnej tego dnia latał.



Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/11/11 17:23 #2019351

Ja zawsze sie slinie na widok tych domkow na szczycie gory, ustawionych tak, ze moznaby z okna wlasciwie wystartowac. Jakie to musialoby byc piekne tak mieszkac. Oczyma wyobrazni widze jak rano o 11.00 :) wygladam przez okno i mowie:"eee tam robota.. dzis nie jest na nia dobry dzien" - po czym otwieram garaz, wpinam sie do lotni i startuje prosto z wlasnego podworka na stoku. A po kilku godzinach laduje sobie na takim placu z rowniutka trawka, zasiana na specjalnie wyrownanym spychaczem kiedys miejscu. I widze jak tam juz Grzesiu przez telefon rozmawia, jeszcze nie odpiety od lotni mowiac: taak oczywiscie, caly dzien dzis pracowalismy przy produkcji schodow dla pana, ale bylo kilka trudnosci, dlatego termin realizacji sie nieco odwlecze.." . I inni lotniarze, tez mowiacy o tym jak dzis sie napracowali swoim klientom, szefom, itp. Czy i u nas tak kiedys bedzie??

A lotenka Gecko fajna jak wszystko co nowe. Ciekawie bylo obserwowac, jak przyspieszajac przed ladowaniem pilot wytracal wysokosc. Doskonalosc spadala circa about do okolo 5 ocenilem nawet.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/11/11 22:06 #2019357

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
Więc najpierw Cię rozczaruję. Musisz jeszcze popracować! :(
A jak już będziesz miał taaaaaaką portmonetkę, to znajdę Ci taki domek
na Hohe Wand ( 40 km za Wiedniem) i pomogę kupić.
Oczywiście za możliwość też takiego pięknego dnia:
"...wygladam przez okno i mowie:"eee tam robota.. " :woohoo:
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2015/11/12 10:58 #2019364

  • air_viking
  • air_viking Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Proponuję na początek realizować ten plan w wersji minimum. Chodzi o to, że kiedy zostanie zaobserwowana na horyzoncie jakaś ponętna prognoza to wszyscy jak jeden mąż w swych specjalnościach będziemy napotykać nieprzezwyciężalne trudności w dojeździe do pracy. Ja np. mógłbym się zgubić na drodze i wznowić orientację dopiero na widok znajomych hangarów w Pińczowie bądź Lesznie... ;-)

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moyes zaprezentował Gecko 2016/10/30 08:25 #2021624

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Tu sie buduje Dragona i inne modele . Mix zdieciowy z Produkcji ;)


vimeo.com/38208626
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: sterylny, cygal

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena