23.02.2013 już po raz szesnasty targi sprzętu lotniowego i paralotniowego o wdzięcznej nazwie "Thermik" otworzyły swoje bramy.
Z roku na rok cieszą się one coraz większym zainteresowaniem, a tegoroczna ilość odwiedzających była już niemal zatrważająca.
Zapraszamy na kompaktową relację z imprezy.
Autorka tekstu: Regina Glas, Zdjecia: Tobias Bauer.
Wolne tlumaczenie z j.niem.: Leslaw Chrusciel
Tekst i zdjęcia pochodzą ze strony www.dhv.de
Na rynku lotniowym obserwuje się trend w kierunku budowy zdecydowanie lżejszych lotni.
Niewielka liczba stoisk z lotniami odwiedzana była przez liczne rzesze lotniarzy.
Przedstawiono również nowości w oprzyrządowaniu i innych akcesoriach.
Ukraińska firma Aeros pracuje intensywnie nad w pełni węglową wersją lotni z serii Combat GT. Ciężar najmniejszej z nich (Combat GT 12.4) wynosić będzie poniżej 30 kg. Combat 13.5 z rurami z karbonu, prezentowany na stoisku, faktycznie ważył tylko 32 kg.
Karbonowe rury dla Aerosa produkuje jedna ze szwajcarskich firm, nie są one okrągłe, ale owalne i ekstremalnie lekkie.
Jak tylko na terenie testowym w Neubiberg zniknie śnieg, rozpoczną się testy wytrzymałościowe DHV.
Więcej na ten temat można dowiedzieć się w telewizji DHV od Markusa Eggimann, szwajcarskiego importera firmy Aeros.
A.I.R ma nowe skrzydło dla lekkich pilotów – VRS. Waży ono tylko 35 kg i można je spakować na długość 4 metrów.
Oprócz tego powstał nowy sztywnopłat do lotów z pasażerem – VR190, który możne służyć również ciężkim pilotom do samodzielnego lotu.
Tutaj znajdziecie wywiad z Felixem Ruehle – konstruktorem Atosa.
Wolfgang Genghammer z firmy Skyline wraz z pilotem z kadry - Gerdem Doenhuber, zaprojektował nowa uprząż lotniową dla zawodników.
Perfekcyjna aerodynamicznie, z wyciąganą płytą plecowa, rozciągliwym materiałem zewnętrznym, ma zwiększyć komfort pilota.
Szczegółów dowiecie sie z filmu Wolfganga.
Levior wystawił najlżejszy certyfikowany kask z karbonu.
Plusmax zabłysnął kaskiem wykonanym technologią natryskowo-odlewową (Spritzgussverfahren), z wyjmowanym wnętrzem w celu czyszczenia, oraz indywidualnego dopasowania.
Ascent zaprezentował małe vario z praktycznym zamocowaniem, adresowane dla pilotów rekreacyjnych oraz latających tandemem.
Brauniger przedstawił Sensorbox do komunikowania przez Bluetooth z I-Phonem oraz I-Padem, oraz silnik elektryczny.
Skytraxx zaprezentował Skytraxx 2.0 – łatwy w obsłudze instrument lotniczy ze zintegrowanym GPS i loggerem. Są w nim zapamiętane startowiska z całego świata, jak również wysokości z regionu Alp i przestrzenie powietrzne z 30 krajów.
Kolejne targi "Thermik" otworzą swoje bramy 22.02.2014.
.