Sztywniaki w Polsce :-)

Więcej
2012/05/21 20:31 #4825 przez michalo
michalo odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Jacek P. - EXXTACY, na którym wcześniej latał Maestro.

Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/05/21 20:36 #4826 przez Agi
Agi odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Dzięki, uzupełniam powyżej. :)


"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/05/23 10:53 #4851 przez bartek
bartek odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
michalo:
Bartek, może napiszesz parę zdań o swoim nowym nabytku, może masz jakieś zdjęcia albo filmik?



Michalo, sorry że tak ani słowa do tej pory nie skrobnąłem, jestem przez ten wyjazd w środku tygodnia tak zawalony robotą, że przyjeżdżam do domu tylko na spanie.
Postaram się w weekend przynajmniej filmik wgrać na YT.
Na szybko mam tylko linki do 2 moich lotów:

www.xcontest.org/world/en/flights/detail:bartek/18.5.2012/10:01
www.xcontest.org/world/en/flights/detail:bartek/19.5.2012/12:02



pzdr
bartek

Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/05/23 12:34 - 2012/05/23 16:47 #4853 przez Leslaw
Leslaw odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Bez obrobki prosto z Smartphona



Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14
Ostatnio zmieniany: 2012/05/23 16:47 przez Leslaw.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 05:21 - 2012/06/07 06:59 #5171 przez bartek
bartek odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Musiałem trochę popracować nad tym filmikiem, bo straszne dłużyzny były...
Ale muzyki to już mi się nie chciało dodawać.
I trochę szkoda, że właściwie mało widać tego Atosa przy tym położeniu kamerki - za to fajnie widać jak klapy zasłoniły krajobraz podczas kręcenia :P

Drugi lot testowy na Atosie VR

Przy starcie widać, że mam jeszcze trochę za długie podwieszenie. Lądowania już nie ma na filmie, ale za długie podwieszenie, o jak sądzę ok. 3-4 cm, spowodowało b.niewygodną pozycję rąk w locie w poz. pionowej - szeroko i nieco z tyłu. Miałem problem by utrzymać odpowiedni zapas prędkości przy turbulencjach na ostatniej prostej.
Pilot "sztywniak" zauważy na pewno jeszcze, że nie pozbyłem się w wielu momentach nawyku z miękopłata do pogłębionych, wielokrotnych ruchów na sterownicy.
Rigid wing nie wymaga dociążania rogu sterownicy, a jedynie jej przesunięcia, a pogłębianie ruchów powoduje tylko szkodliwe aerodynamicznie i mało efektywne machanie klapami.

pzdr
bartek

Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 06:59 przez bartek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 12:05 - 2012/06/07 12:05 #5176 przez daf
daf odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Naprawde fajne latanie w Greifenburgu!Bedac tam, nigdy nie ogladalem doliny z perpektywy kilkustet metrow nad grania. Tylko ten start, rzeczywiscie blisko ziemii bylo.... :ohmy:
Pytania :
1. Jak i kiedy uzywasz klap?Czy przy krazeniu w kominie chodzi o zmniejszenie predkosci?
2. Jak zamierzasz skrocic podwieszenie, bo o ile dobrze widze, to tasma przy lotni i przy uprzezy maja stala dlugosc, nie mozna jej jakos korygowac?

Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 12:05 przez daf.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 16:00 - 2012/06/07 16:01 #5177 przez bartek
bartek odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
To "ups..." przy starcie to nie dlatego, że byłem nisko :D - bo po starcie lepiej jest nieco ściągnąć sterownicę i mieć prędkość. Taki był zamiar.
"Ups..." było, bo przy przewieszaniu zaczepiłem lewą ręką o tylny naciąg i mi trochę sterownica odjechała zanim ją złapałem.
Zaznaczyłem strzałką z prawej gdzie jest punkt zaczepienia naciągu, a z lewej dokąd ściągnąłem lewą ręką linkę.


1. Jak i kiedy uzywasz klap?Czy przy krazeniu w kominie chodzi o zmniejszenie predkosci?

- Do krążenia: zaciągnięcie klap obniża prędkość minimalną, a dodatkowo przy ustawieniu "do krążenia" (15%) lepiej gaszą turbulencje, więc spokojniej się krąży. Większe klapy obniżą min. prędkość opadania, więc nie warto.
- Do przeskoków: wygodnie jest mieć 5%, bo prawie nie wpływa to na doskonałość, a lotnia gasi turbulencje. Przy 0% klap Atos VR staje się b.twardy (nie w sterowaniu, ale w odczuciu lotu - po prostu w turbulencjach trzęsie)
- Do lądowania: klapy zaciągnięte na maksa, wtedy przy ok. 60 km/h bardzo skutecznie gasi się wysokość (LD ca. 6-7) i prędkość minimalna jest już przyjemna.
Ww. wiedzę przekazuje A.I.R. w instrukcji i to samo potwierdzają piloci VR-ów. W moich 2 lotach i 6h w powietrzu zastosowałem się do tych zaleceń i latanie było naprawdę OK.

2. Jak zamierzasz skrocic podwieszenie, bo o ile dobrze widze, to tasma przy lotni i przy uprzezy maja stala dlugosc, nie mozna jej jakos korygowac?

Muszę po prostu zamówić krótsze...

pzdr
bartek

Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 16:01 przez bartek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 16:14 - 2012/06/07 16:55 #5178 przez daf
daf odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Dzieki za wyjasnienia.
Rzeczywiscie, jeszcze raz obejrzalem poczatek....poprzednio bardziej zwrocilem uwage, ze w pewnym momencie sterownica dosyc wyraznie zblizyla sie do gruntu niz na fakt, ze praktycznie zlapales za linke ;)
Zastanawia mnie ile trzeba wylatac na lotniach miekkich, zeby probowac latania na "sztywniaku". Ja jestem na poczatku drogi, ale nie ukrywam, ze marzy mi sie "sztywniak" kiedys, ze wskazaniem na Aerosa Phantom(chyba, jedyny, ma zakres wagowy, w ktory pasuje centralnie w polowe zakresu ze szpejem, co prawda od 2009 nie produkowany).

BTW : Widzialem czyjs film na YT latajacego Phantomem z mosquito - mowa o polskim pilocie, jak tu jestes to prosze o kontakt, mam pare pytan.

Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 16:55 przez daf.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 17:04 - 2012/06/07 18:39 #5179 przez michalo
michalo odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Aby skrócić zbyt długie podwieszenie trzeba zrobić na taśmie podwiesznia pętelkę i dopiero wtedy przełożyć karabinek, oczywiście nie wygląda to zbyt fachowo ale do sprawdzenia jak się lata z krótszym podwieszeniem napewno wystarczy.

Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 18:39 przez michalo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 17:16 #5180 przez Agi
Agi odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
daf napisał:

BTW : Widzialem czyjs film na YT latajacego Phantomem z mosquito - mowa o polskim pilocie, jak tu jestes to prosze o kontakt, mam pare pytan.



daf, w wątku pod poniższym linkiem masz wszystkie potrzebne info.
Napisz PM do Użytkownika KOVI.
;)
www.lotnie.pl/index.php?option=com_kunen...=22&id=3828&Itemid=2


"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena