Sztywniaki w Polsce :-)

Więcej
2012/06/07 17:27 - 2012/06/07 17:45 #5181 przez daf
daf odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)

michalo napisał: Aby skrócić zbyt długie podwieszenie trzeba zrobić na taśmie podwiesznia ętelkę i dopiero wtedy przełożyć karabinek


A czy taki patent nie wplywa jakos na parametry wytrzymalosciowe samej tasmy podwieszenia?No i chyba nie robi sie "jakiejs petelki" tylko raczej jakis pewny wezel?
Czy przesadzam?


Agi, dzieki za linka.

Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 17:45 przez daf.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 17:55 - 2017/07/22 15:07 #5182 przez dane_usuniete
dane_usuniete odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 2017/07/22 15:07 przez dane_usuniete.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 18:07 - 2012/06/07 18:10 #5183 przez bartek
bartek odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Na taśmach nie radzę robić węzłów, bo osłabiają wytrzymałość podwieszenia.




Cały dokument tu:
bialydunajec.org/pliki/linowa/3.pdf

To o czym pisze MichalO to jest po prostu podwójne owinięcie karabinka taśmą podwieszenia - bez żadnych węzłów. chodzi o to, aby strony taśmy nie były nierównomiernie obciążone.

Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Załączniki:
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 18:10 przez bartek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 18:46 #5184 przez michalo
michalo odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Chodziło mi o coś takiego:

Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/07 18:52 - 2012/06/07 18:53 #5185 przez daf
daf odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Wyglada niegroznie, ale takie rozwiazanie pozwoli skrocic podwieszenie jedynie o maks. 3cm(tak na oko), czesto pewnie wystarcza, ale jesli nie?
A w takim razie jak najlepiej wydluzac podwieszenie?Dodatkowa tasma jakos owinieta na karabinku?

Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.
Ostatnio zmieniany: 2012/06/07 18:53 przez daf.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/08 14:14 - 2017/07/22 15:07 #5190 przez dane_usuniete
dane_usuniete odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 2017/07/22 15:07 przez dane_usuniete.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/09 10:34 - 2012/06/09 13:36 #5197 przez bartek
bartek odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Hej Roland,
ani Discus ani Atos VR nie są na pewno mułowate. ;)
Discus jest b.zwrotny, szczególnie ten z węglowymi profilami ma nawet na pełnej windzie jeszcze dobre możliwości sterowania (jak dostajesz niespodziewanego strzała pod skrzydło to jesteś w stanie to bez luzowania windy zgrabnie wyprowadzić) - steruje się lżej i są krótsze czasy reakcji skrzydła.

Co do zasady Atos wolniej reaguje na zmiany kierunku niż Discus na 1/3 windy - czyli w lataniu w chaotycznym i nieprzewidywalnym akwarium z glajtami, to lepiej czuję się na Discusie, ale …
temat jest nieco szerszy i jeszcze do niego wrócę.

-Czy wejście w komin niesymetrycznie jednym skrzydłem wyrzuca Atosa na zewnątrz równie mocno jak Discusa albo inną miękką lotnię?
Nie - przynajmniej w d.mniejszym stopniu w por. z Flex Wing, bo aktywowały się klapy po tej stronie automatycznie powodując równoważenie asymetrycznego noszenia.

-Czy zamierzasz latać na Atosie na Mosquito?
Niestety przy Atosie powstaje problem ogona. Standardowo A.I.R. produkuje dodatek, coś w rodzaju przedłużenia kila z ogonem na podwyższeniu w stosunku do normalnego położenia kila. Na pewno na razie się tym nie będę zajmował – Discus się tu sprawdza świetnie.

pzdr
bartek

Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Ostatnio zmieniany: 2012/06/09 13:36 przez bartek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/09 14:19 - 2017/07/22 15:07 #5199 przez dane_usuniete
dane_usuniete odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniany: 2017/07/22 15:07 przez dane_usuniete.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2012/06/10 03:33 - 2012/06/10 19:04 #5207 przez Piotrolot
Piotrolot odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Serwus Roland - Polatalem na Sztywniaku w Bad Tölz na pokazach A-I-R razem z Toni Roth i jego Elektryczna maszyneria Moskito . Start na E-Moskito odpuscilem bo jak wiesz szkole sie na " Spalinowce " . Wybralem Atosa VQ do lotu testowego bo to nowosc skladajaca sie na krotko . . Jak kazdy sztywniak za wyciagarka wszedl pieknie na ok 400 m . Potem dla lotniarza Flexi dziwne wrazenie i " Wahanie " na boki sterownica . Wiadomo przestawiamy sobie bieguny w mozgu i " Wlatujemy sie " czyli u szybownikow KTP na nowy Typ Szybowca . Pierwsze wrazenie to Sztywniak " MULOWATO " reaguje na przechylenia boczne !!!!!!!!!! Musimy z tym zyc i jak pisze poprzednik w "akwarim spadolotowym " dostaniesz zawalu . Do tego zanim pilot materaca przelozy ciezar ciala w zakrecie i skrzyzuje nogi moze juz byc za pozno . Latanie blisko zbocza jest ryzykowne . Przeciaganie w reakcjach sztywniaka i " Wypadniecie " z komina moze doprowadzic na zboczu ze " wjedziesz " w sciane ! Poza tym dzwiganie tego ciezaru ponad 40 kg na plecach i niszczenie dyskow kregoslupa na pewno nie wytlumaczy komisji lekarskiej wczesnego pujscia na Rente z powodu siedzacej pracy ! W garazu musimy miec obowiazkowo niska polke o dlugosci 6 metrow . Podniesienie skrzydla na wysokosc piersi i zazucenie go na regal to wyczyn dla mlodych pomagajacych Mezatek, ktore swietnie sie do tego tyrania nadaja . Na koniec mozna pokrowiec podzielic i latac dwa razy z problemem . Nagroda tej drogi krzyzowej jest lepsza doskonalosc skrzydla w locie w stosunku do Flexi. Cena uzywki juz od 1500 Euro z lat 2000 . Poza tym imponujaca rozpietosc skrzydla na startowisku , szokuje widzow czyms co wyglada na skrzyzowanie lotni z szybowcem . Sztywniak nadaje sie swietnie do hangarowania na lotniskach plaskich ale latanie i dzwiganie go w gorach to " zsylka i galery "
Bedac z Leszkiem w Augsburgu na tescie Laminara MR zaczelem poraz pierwszy pytac pilotow SPRZEDAJACYCH ATOSY dlaczego roztaja sie z tym sprzetem ?? Czy kupili by ponownie sztywniaka po zebranych doswiadczeniach ? Odpowiedz otrzymalem zaskakujaca - ze NIGDY - Myslalem , ze wielu z nich chce sie przesiasc na nowosci . Moim zdaniem lepiej inwestowac w ICARO Z9 albo cos od Moyes bezmasztowo .

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Ostatnio zmieniany: 2012/06/10 19:04 przez Piotrolot.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/10/29 07:03 - 2013/10/29 07:05 #10929 przez Agi
Agi odpowiedział w temacie: Odp: Sztywniaki w Polsce :-)
Roland napisał:

W sobotę wybrałem się do Mieroszowa oblatać Exxtacy.



Super.
Uzupełniam więc naszą listę Polskich Sztywniaków.
(chodzi oczywiście o skrzydła, a nie o pilotów) ;)


1. ATOS C - Maestro
2. ATOS S - RomekR.
3. ATOS (..) - Ramis
4. ATOS VC - Vega
5. ATOS VR - Bartek
6. EXXTACY - Wilk
7. EXXTACY - Andreas
8. EXXTACY - JacekP.
9. EXXTACY - Roland
10. PHANTOM - Daniel


Gdybym kogoś pominęła, bardzo proszę o uzupełnienia.


"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Ostatnio zmieniany: 2013/10/29 07:05 przez Agi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena