Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/15 00:04 #2013773

Dziekuje za obliczenia bardzo mi sie przydadza. Sprzeglo bedzie zastosowane za skrzynia biegow bo wraz z silnikiem tworzy calosc ktora jest osadzona na ramie ze skutera a nie chce zmieniac konstrukcji bo by zwiekszylo koszty ale w kazdym razie dziekuje .
Jutro wkleje fotografie z projektu mojej wyciagarki tylko go dokoncze pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/15 03:29 #2013775

Oto zdjęcie z czego jest zrobiona wyciągarka.
Skuter Burgman 400



ze skutera zostało usunięte przednie zawieszenie z kołem i zegary bo pan chciał za te części ok 1000zł

reszta została jak na zdjeciu

Edytowany przez: spajdermax, w: 2011/01/15 03:32

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/15 06:11 #2013777

Mesiek podal link do strony firmy ema elfa z ostrzeszowa ktora te sprzegla produkuje. Tam wlasnie trzeba sie skontaktowac z inzynierem. Obliczenia, ktore zrobil Michalo mi bardzo imponuja, ale dla doboru sprzegla proszkowego trzeba znac jeszcze parametry samych sprzegiel. Rozne predkosci obrotowe juz moga duzo zmienic.
Tak czy inaczej przypominam, ze to sprzeglo jest dosc drogie. 3-4 tys zl z mozliwoscia odchylek, ale raczej w gore.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/15 14:05 #2013781

Znalazłem jeszcze jednego producenta w Czechach
moze taniej beda mieli.

http://www.stromag.cz/pl/c/frekvencni-menice-2/hlavni-stranka.htm

Wysłałem zapytanie zobaczymy co i jak

Panowie a co myślicie o sprzęgłach przeciążeniowych
z nastawnym momentem obrotowym

http://www.sped.pl/oferta/314/sprzegla/ktr/przeciazeniowe

Edytowany przez: spajdermax, w: 2011/01/15 14:35

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/16 10:34 #2013787

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Prawdę mówiąc nie jeździłem z bezstopniowym automatem pod zmiennym obciążeniem (np. przy bardzo zmiennej przyczepności), ale mam wrażenie, że automat będzie strasznie kombinował z przełożeniami przy nagłych spadkach obciążenia.

Więc jak ja bym myślał o wyciągarce z Burgmana to pomyślałbym o wywaleniu automatu, wstawił jakiś reduktor a moment od góry ograniczył takim sprzęgłem np. proszkowym. Jeszcze, żeby mieć stały moment zamiast posilać się tabelką nastawów w zależności od liczby zwojów na bębnie dałbym jakąś rolkę pośrednią z kilkunastu zwojami, która byłaby rzeczywiście napędzana, a lina na bębnie, z jakimś sprężynowym odciągiem nawijana byłaby na pół luźno.

Ale to tak - w ramach mojego "wydawania mi się"
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/16 14:45 #2013791

Witam.
Andrelo nie wiem czy masz racje ale przekonam się testując wyciągarkę jak skończę

Na ta chwile pozostanę przy tej konfiguracji co mam ponieważ, bezstopniowa skrzynia biegów jest stosowana w silnikach o małej pojemnościach.
Tak skrzynia jest bardzo prosta w budowie.
Przy dużych obciążenia silnik nie zostanie zaduszony.
Wada może być to iż przy dużych podmuchach skrzynia może dodać trochę mocy do holowanie co zwiększy nam prędkości stosunku co do powietrza ale
zastosowanie systemu pomiarowego naprężenia liny pomoże mi w regulacji obrotów, wiadomo gdy w późniejszym czasie zastosuje sprzęgło proszkowe spowoduje nam to płynność a nawet holowanie stopniowe.

Ale dzięki Andrelo za dodatkowe pomysły przydadzą się

Znalazłem fajny artykuł o momentach i reduktorach może się przydadzą

http://www.automatykaonline.pl/poradnik/artykuly.php?id=35

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/16 15:59 #2013792

Witam

Dołożę swoje trzy grosze do dyskusji;).
Co do przekładni, to w skuterach stosowana jest przekładnia bezstopniowa automatyczna oparta na pasku klinowym i systemie kół pasowych o zmiennej średnicy zwany Wariatorem.
np: pl.wikipedia.org/wiki/Wariator
Działa on podobnie jak przerzutki w rowerze ale średnica kół dobierana jest automatycznie zależnie od prędkości obrotowej koła tylnego i obciążenia silnika. Nie ma tu żadnych szarpnięć i widocznych zmian obciążenia, przełożeniami "steruje" system sprężyn i ciężarków dobierający średnicę kół tak aby podczas przyspieszania silnik pracował w zakresie optymalnym (obroty momentu maksymalnego). Przekładnia taka optymalizuje pracę silnika pod kontem osiągów. Objawia się to doskonale dźwiękowo podczas przyspieszania skuterów. Silnik pracuje na wysokich obrotach (momentu maksymalnego) a pojazd rozpędza się korzystając z siły "pociągowej" silnika ;)
Dlatego ingerencja w taki układ (przez dodanie reduktorów) zaburzy parametry pracy i nie będzie to działało tak jak powinno.
Osobiście uważam że siła powinna być mierzona i dozowana bezpośrednio na inie, a sprzęgło nie powinno być umieszczone na silniku a na bębnie liny, dochodzi tu tak jak wiemy zmiana średnicy (momentu) w zależności od ilości nawiniętej liny. Dodatkowo sam silnik ma swoje sprzęgło (w skuterach odśrodkowe automatyczne) załączające napęd dalej do przekładni.
Bez przekładni taki mały silnik (o małym momencie bezwładności wirujących części) w porównaniu do silników samochodowych zostanie zduszony podczas początku ciągu gdy występuje siła nawet ponad siłę nominalną w holu.
Temat jest bardzo skomplikowany, a ja przypuszczam dodatkowo go zagmatwałem :P no ale trudno.
Jeśli się gdzieś pomyliłem to proszę o korektę. ;)

Pozdrawiam

Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/16 23:42 #2013794

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
wilk napisał:

Bez przekładni taki mały silnik (o małym momencie bezwładności wirujących części) w porównaniu do silników samochodowych zostanie zduszony podczas początku ciągu gdy występuje siła nawet ponad siłę nominalną w holu.

Burgman 250 ma 25KM - przy niskim przełożeniu powinien bez problemów wyrwać lotniarza z butów, a przy wyższym przełożeniu rozpędzić do spokojnie ponad 150mk/h :evil: (mniejszy opór powietrza niż skuter). Myślałem, że przy bezstopniowej skrzyni gdy po luzowaniu liny skrzynia zwiększa przełożenie to po ponownym napięciu silnik by się zatykał.
Ale w sumie po obejrzeniu paru driftów na skuterach myślę, że to bardzo dobry pomysł na wyciągarkę. :)
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/17 06:37 #2013799

Wiele w Tobie niuzasadnionego niczym optymizmu Andrelo...
Znalazles sobie najlatwiejsze punkty do rozwazan i myslisz ze jest ok. A to znowu zuplenie nie tak jak myslisz. Zupelnie nie tak.

Na malym przelozeniu to co najwyzej nie pozwoli lotniarzowi ustac w miejscu, ale napewno z butow nie wyrwie. Conajwyzej zmusi go do powolnego pojscia pieszo z lotnia do przodu 3km/h. Ale jakbys chcial zmusic tego lotniarza do biegu z predkoscia 12kmh to juz ci sila 4 razy spadnie.

jak bedzie wialo 40kmh to te 3kmh wystarcza i calosc zapewni dobry hol, ale jak wiatru nie bedzie i trzeba bedzie dac 50kmh, to przelozenie musi sie zmienic na najszybsze i wtedy sila bedzie malutenka.

Na zakonczeniu sezonu w lesznie mielismy taka sytuacje, ze wiatr byl niezdecydowany i ostatecznie wiekszosc soboty spedzilismy startujac z wiatrem.
opel 1200 o mocy przynajmniej 50 czy 60 KM, czyli dwa razy takiej, nie dawal rady holowac mocno przy predkosci jaka lotniarz musial leciec z wiatrem lekko z tylu.

Holownikowi mowilismy by holowal mocniej i mocniej bo niskie hole.. i faktycznie przy ziemii od zerowej predkosci do 40kmh wyrywal z butow, ale potem sila holu byla trawiona predkoscia.

To dlatego przyspieszyc samochodem od 20kmh do 40kmh jest o wiele latwiej i szybciej niz od 120 do 140.

A automatyczna skrzynia to strzal w 10.
Bezstopniowa to strzal w 100.
Jezdze z taka juz prawie 3 lata i to wcale nie z mala moca..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:WYCIĄGARKA-własne konstrukcje i pomysły 2011/01/18 21:59 #2013816

Umieszczam parę filmików z wyciągarkami zrobionymi ze skuterów :
Fajny projekt wyciągarki


NAuka latania na wyciągarce




Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena