Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Konserwacja poprzywaleniowa

Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/10 12:48 #2011620

  • Smyk
  • Smyk Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Każda rzecz w naszym sporcie powinna mieć swoje procedury i porady. Dlatego otwieram temat "konserwacja poprzywaleniowa.

Właśnie przywaliliśmy. Co robimy?

1) Sprawdzamy węzły, pokrycie, rury i linki lotni. Każda nietypowość może świadczyć o głębokim uszkodzeniu.

Przykład:
Zbyt luźne linki boczne -> Mogą być wyrobione otwory w kilu od śruby trzymającej ramiona sterownicy.

2) Składamy lotnię do transportu, rozsuwamy krawędzie natarcia. Patrzymy wzdłuż nich, czy wszystko w porządku. Przeglądamy węzły, które do tej pory ukryte były w pokryciu.

3) Sprawdzamy profile.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/10 12:51 #2011621

  • Smyk
  • Smyk Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
4) Wyjmujemy rury krawędzi natarcia i patrzymy wzdłuż nich.

5) Jeśli uszkodzone jest pokrycie, zdejmujemy je i jeszcze raz sprawdzamy wszystkie rury.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/10 12:53 #2011622

  • Smyk
  • Smyk Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
6) Wszystkie śrubki dobrze kłaść obok miejsca, w którym je odkręciliśmy. Oczywiście tylko wtedy, kiedy zamierzamy szybko złożyć sprzęt z powrotem, a nie na przykład dopiero w weekend, bo naprawa poszycia tyle potrwa...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/10 14:19 #2011627

  • Daruś
  • Daruś Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 122
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 11
smyk napisał:

4) Wyjmujemy rury krawędzi natarcia i patrzymy wzdłuż nich.


Patrzec wzdłuż to możemy na dziewczęce nogi. Krawędzie i rure kilową ( bo ona również obrywa )wykręcamy i kładziemy na dwóch koziołkach i przetaczamy. Każde wgniecenie eliminuje rurę i to nie musi by wcale duże. Jeżeli podczas obracania rur na koziołkach występuje różnica ugięcia lub efekt kurczaka na rożnie to taką rurę możemy wyrzucic lub przekazac na cele charytatywne np, złomiarzom. DP

Edytowany przez: smyk, w: 2010/06/10 16:27

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/14 15:42 #2011654

  • Smyk
  • Smyk Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59


Już prawie gotowe...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/14 16:49 #2011655

Ok.- przywaliłem , rozebrałem i widzę że rury są uszkodzone . Wtedy biorę kasę i jadę .... gdzie , do kogo ?! Kęty odpadają .
Mam na imię Jarek (511 304 240)
W tamtym wieku instruktor motolotniowy
Mam ślicznego biało-niebieskiego Magica
Obecnie bez uprawnień

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/14 18:06 #2011658

  • Smyk
  • Smyk Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Muszę Ci powiedzieć, że jest to bardzo ciekawe zagadnienie.

U producenta generalnie jest bardzo drogo. Lepiej znaleźć kogoś z używaną lotnią tego samego rodzaju i "skanibalizować" ją.

Stąd najlepiej jest mieć własną lotnię i wiedzieć o identycznej, która leży u kogoś i on jej nie używa.

Inna opcja - to stworzenie takiej rury od zera... ale to już musisz z Maestro pogadać.

Pozdro

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/14 23:39 #2011660

KOL. SMYKU.

DLA CAŁEJ SEKCJI ŚLĄSKIEJ RATUNEK PRZYCHODZIŁ OD ZDZISIA SZNAPKI. MIAŁ ON DOBRZE WYPOSARZONY WALSZTAT NAPRAWY LOTNI. ZAWSZE MIAŁ RURY POTRZEBNE NA WCZORAJ.JAK NIKT NA CAŁY REGION ŚLASKA ZNAŁ SIĘ NA BUDOWIE ,KONSTRUOWANIU I REMONTACH SKRZYDEŁ. W ZASADZIE CAŁA LOTNIOWA POLSKA ZAOPATRYWAŁA SIĘ W POKRYCIA DO SKRZYDEŁ U ZDZISIA. SEKCJA KRAKOWSKA MIAŁA PSUJA Z JEGO WARSZTATEM W KRAKOWIE GDZIE ODBIERAŁEM W TEDY ZA 18 TYŚ nową "LIBRE-2" NA DOLNYM ŚLĄSKU TO PRZECIEŻ VEGA BYŁY WYTWÓRCA LOTNI" VEGA" KARASIEWICZ NIESTETY JUŻ S.p

KOL. SMYKU POWIEM CI TAK W POLSCE NA PEWNO JEST CO NAJMNIEJ 10 LUDZI KTÓRZY ŻĘBY ZJEDLI NA NAPRAWACH SKRZYDEł. WYSTARCZY NAWIĄZAĆ KONTAKT. WIEM WIEM WIELU KOL. WYDAJE,ZE NAPRAWIĆ SKRZYDŁO TO PROSTE ZAPEWNIAM WAS,ZE TAK NIE JEST. KTOŚ POWIE ALE PROBLEM SKLEP KĘTY I PO KŁOPOCIE, A TO DOPIERO POCZĄTEK A ZABEZP. ANTYKOROZYJNE CIEKAWE KTO ZNA TECHNIKĘ ANODOWANIA RUR PA-7? A KTO ZNA TECHNIKĘ PASOWANIA TULEI DO RUR? A KTO ZNA TECHNIKĘ REMONTU POKRYCIA? ILE ŚCIEGÓW NA Centymetr kwadratowy jaka grubość nici jakiej firmy itd, itp. kol.SMYKU MOIM SKROMNYM ZDANIEM JAK KTOŚ PORZĄDNIE PRZYWALIŁ DAJCIE TO SKONTROLOWAĆ FACHOWCOM FACHOWIEC RĘCZY ZA PRZĘGLĄD CZY NAPRAWĘ .PO TO ŻEBY WŁOSY DĘBA WAM NIE STAWAŁY POD KASKIEM . TAK JAK TO SIĘ NAM ZDARZAŁO NIE BĘDĘ WYMIENIAŁ TU NAZWISK. KAŻDY Z NAS CZĘSTO PRUBOWAŁ NAPR. SAM, ALE NIE KAŻDY Z NAS BYŁ ZŁOTĄ RĄCZKĄ. WIEM KAŻDY POWIE,ZE W AUTORYZOWANYM ZAKŁADZIE NAPRAWCZYM TO KOSZTUJE WIEM, WIEM ALE Z DRUGIEJ STRONY PRZECIEŻ BEZP. ZYCIE LUDZKIE JEST BEZCENNE.KOL.SMYKU W POWIETRZU CZUŁEM SIĘ BARDZO NIESWOJO WIEDZĄC,ZE POGIĘTĄ RURĘ PROSTOWALIŚMY PRZED STARTEM A SZCZEGÓLNIE W TRUDNYCH WARUNKACH- CAŁA PRZYJEMNOŚĆ Z LOTU ZANIKA. MYŚLI SKUPIAJĄ SIĘ WYTRZYMA CZY NIE WYTRZYMA.KOŃCZĄC KOL. SMYKU Z CAŁYM SZACUNKIEM DLA TWOJEJ OSOBY NIE UCZ NAPRAWY LOTNI ZOSTAW TO FACHOWCOM .MOIM ZDANIEM, JAK CHCESZ POMÓC KOLEGĄ ,KTÓRZY PRZYWALILI LUB DOPIERO PRZYWALĄ ŻNAJDZ ADRESY WARSZTATÓW, GDZIE LOTNIA BĘDZIE NAPRAWIONA FACHOWO I ,ZA JAK NAJMNIEJSZĄ CENĘ [taki wykaz warsztatów firm] WIERZ MI LATANIE BĘDZIE WTEDY BEŻPIECZNIEJSZE I B.B.B PRZYJEMNE. POZDRAWIAM CIĘ SERDECZNIE.:) :) :) :) Pulsar.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/15 00:00 #2011661

  • Smyk
  • Smyk Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+
  • Pilot 100+
  • Habet et musca splenem
  • Posty: 1600
  • Oklaski: -5
  • Otrzymane podziękowania: 59
Racja kol. Pulsarze, święta racja.
Ja tu zapomniałem zaznaczyć, że piszę tylko o sprawach w miarę prostych - tzn, mamy zapasową część i kwestia polega tylko na wymianie.

Jeśli zepsuło się pokrycie, albo trzeba coś mocno powiercić w rurach, albo nie daj Boże anodować, to trzeba zdać się na fachowców.

Tylko że nie umiem na dzisiaj powiedzieć, czy istnieje u nas W OGÓLE jakiś rynek fachowców od naprawy lotni. Tzn. czy jest jakiś fachowiec, który z tej czynności uczynił sobie źródło zarobku.
Bo są fachowcy, którzy traktują to jako drobny kłopot i zrobią po koleżeńsku. Ale tacy nie są zainteresowani ogłaszaniem się na branżowych portalach.

Więc pytanie, czy zna ktoś kogoś takiego?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konserwacja poprzywaleniowa 2010/06/15 03:35 #2011663

KOL. SMYKU

JA MYŚLĘ, TEMAT NAPRAW JEST SUPER WAŻNY I TEMAT BEDZIE WRACAŁ BO CO MNIE ZRESZTĄ BARDZO CIESZY MYŚLĘ,ZE CIEBIE TEZ, CORAZ WIĘCEJ LUDZI SIĘ SZKOLINA LOTNIACH. W MOIM POKOLENIU LOTNIOWYM TAKĄ POTRZEBA TEZ ZAISTNIAŁA I W ZASADZIE W KAZDYM REGIONIE GDZIE UPRAWIAŁO SIĘ LOTNIARSTWO BYŁ CO NAJMNIEJ JEDEN WARSZTAT Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA. ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ W ZUPEŁNOŚCI,ZE JAKIEŚ DROBNE NAPRAWY JAK NAJBARDZIEJ NIE JEDEN Z PILOTÓW TO CHYBA ZA PEWNIE BĘDZIE POTRAFIŁ. ALE PRAWIDŁOWE ROZWIERCENIE SPECJALNYM ROZWIERTAKIEM RUR POD TULEJE ALBO,ZEBY DRUGA RURA WESZŁA TO MOŻE BYĆ PROBLEMEM DUZYM. ALBO PRAWIDŁOWO ZAKUĆ LINKI TU JUZ JEST POTRZEBNA SPECJALISTYCZNA WIEDZA.TAKICH RZECZY JEST WIĘCEJ.W WARSZTACIE MECHANIKA LOTNIOWEGO JEST SPECJALISTYCZNE OPRZYRZĄDOWANIE.DZIĘKI TEMU LOTNIA BĘDZIE PRAWIDŁOWO NAPRAWIONA. WIERZ MI KOL. MIEĆ LOTNIE W DOBRYM STANIE TECHNICZNYM TO BEZPIECZEŃSTWO W POWIETRZU I RADOŚĆ WIESZ PRZECIEŻ DOSKONALE BO LATASZ PISZĘ TO SZCZEGÓLNIE DLA MŁODYCH KOL.KTÓRZY ZACZYNAJĄ PIĘKNĄ PRZYGODĘ Z LOTNIARSTWEM. NIE WIEM CZY ZDZISIO SZNAPKA PROWADZI JESZCE TEN WARSZTAT W DOMU U SIEBIE Z TOKARKAMI, FREZARKAMI WIERTARKAMI CZY MA RURY ITD.ZDAJE,ZE KOL. MESIEK MIESZKA W BIELSKU TO DO SZKOCZOWA MA KILKANAŚCIE KILOMETRÓW.DOWIEM SIĘ KOL. VEGA NAPEWNO ZNA NA DOLNYM ŚLĄSKU KILKU FACHURÓW ZRESZTĄ SAM JEST FACHOWCEM I WIELU SPRAWACH NA PEWNO DORADZI KOL. SMYKU CHODZI.ŻEBY NIE ODKRYWAĆ AMERYKI ITD.TO TYLE POZDRAWIAM PULSAR:) :) :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena