Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Sztywniaki w Polsce :-)

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 19:27 #5181

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38

michalo napisał: Aby skrócić zbyt długie podwieszenie trzeba zrobić na taśmie podwiesznia ętelkę i dopiero wtedy przełożyć karabinek


A czy taki patent nie wplywa jakos na parametry wytrzymalosciowe samej tasmy podwieszenia?No i chyba nie robi sie "jakiejs petelki" tylko raczej jakis pewny wezel?
Czy przesadzam?


Agi, dzieki za linka.
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez daf.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 19:55 #5182

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 20:07 #5183

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1231
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 259
Na taśmach nie radzę robić węzłów, bo osłabiają wytrzymałość podwieszenia.




Cały dokument tu:
bialydunajec.org/pliki/linowa/3.pdf

To o czym pisze MichalO to jest po prostu podwójne owinięcie karabinka taśmą podwieszenia - bez żadnych węzłów. chodzi o to, aby strony taśmy nie były nierównomiernie obciążone.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bartek.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 20:46 #5184

Chodziło mi o coś takiego:
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 20:52 #5185

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Wyglada niegroznie, ale takie rozwiazanie pozwoli skrocic podwieszenie jedynie o maks. 3cm(tak na oko), czesto pewnie wystarcza, ale jesli nie?
A w takim razie jak najlepiej wydluzac podwieszenie?Dodatkowa tasma jakos owinieta na karabinku?
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez daf.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/08 16:14 #5190

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/09 12:34 #5197

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1231
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 259
Hej Roland,
ani Discus ani Atos VR nie są na pewno mułowate. ;)
Discus jest b.zwrotny, szczególnie ten z węglowymi profilami ma nawet na pełnej windzie jeszcze dobre możliwości sterowania (jak dostajesz niespodziewanego strzała pod skrzydło to jesteś w stanie to bez luzowania windy zgrabnie wyprowadzić) - steruje się lżej i są krótsze czasy reakcji skrzydła.

Co do zasady Atos wolniej reaguje na zmiany kierunku niż Discus na 1/3 windy - czyli w lataniu w chaotycznym i nieprzewidywalnym akwarium z glajtami, to lepiej czuję się na Discusie, ale …
temat jest nieco szerszy i jeszcze do niego wrócę.

-Czy wejście w komin niesymetrycznie jednym skrzydłem wyrzuca Atosa na zewnątrz równie mocno jak Discusa albo inną miękką lotnię?
Nie - przynajmniej w d.mniejszym stopniu w por. z Flex Wing, bo aktywowały się klapy po tej stronie automatycznie powodując równoważenie asymetrycznego noszenia.

-Czy zamierzasz latać na Atosie na Mosquito?
Niestety przy Atosie powstaje problem ogona. Standardowo A.I.R. produkuje dodatek, coś w rodzaju przedłużenia kila z ogonem na podwyższeniu w stosunku do normalnego położenia kila. Na pewno na razie się tym nie będę zajmował – Discus się tu sprawdza świetnie.

pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bartek.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/09 16:19 #5199

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/10 05:33 #5207

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4290
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 578
Serwus Roland - Polatalem na Sztywniaku w Bad Tölz na pokazach A-I-R razem z Toni Roth i jego Elektryczna maszyneria Moskito . Start na E-Moskito odpuscilem bo jak wiesz szkole sie na " Spalinowce " . Wybralem Atosa VQ do lotu testowego bo to nowosc skladajaca sie na krotko . . Jak kazdy sztywniak za wyciagarka wszedl pieknie na ok 400 m . Potem dla lotniarza Flexi dziwne wrazenie i " Wahanie " na boki sterownica . Wiadomo przestawiamy sobie bieguny w mozgu i " Wlatujemy sie " czyli u szybownikow KTP na nowy Typ Szybowca . Pierwsze wrazenie to Sztywniak " MULOWATO " reaguje na przechylenia boczne !!!!!!!!!! Musimy z tym zyc i jak pisze poprzednik w "akwarim spadolotowym " dostaniesz zawalu . Do tego zanim pilot materaca przelozy ciezar ciala w zakrecie i skrzyzuje nogi moze juz byc za pozno . Latanie blisko zbocza jest ryzykowne . Przeciaganie w reakcjach sztywniaka i " Wypadniecie " z komina moze doprowadzic na zboczu ze " wjedziesz " w sciane ! Poza tym dzwiganie tego ciezaru ponad 40 kg na plecach i niszczenie dyskow kregoslupa na pewno nie wytlumaczy komisji lekarskiej wczesnego pujscia na Rente z powodu siedzacej pracy ! W garazu musimy miec obowiazkowo niska polke o dlugosci 6 metrow . Podniesienie skrzydla na wysokosc piersi i zazucenie go na regal to wyczyn dla mlodych pomagajacych Mezatek, ktore swietnie sie do tego tyrania nadaja . Na koniec mozna pokrowiec podzielic i latac dwa razy z problemem . Nagroda tej drogi krzyzowej jest lepsza doskonalosc skrzydla w locie w stosunku do Flexi. Cena uzywki juz od 1500 Euro z lat 2000 . Poza tym imponujaca rozpietosc skrzydla na startowisku , szokuje widzow czyms co wyglada na skrzyzowanie lotni z szybowcem . Sztywniak nadaje sie swietnie do hangarowania na lotniskach plaskich ale latanie i dzwiganie go w gorach to " zsylka i galery "
Bedac z Leszkiem w Augsburgu na tescie Laminara MR zaczelem poraz pierwszy pytac pilotow SPRZEDAJACYCH ATOSY dlaczego roztaja sie z tym sprzetem ?? Czy kupili by ponownie sztywniaka po zebranych doswiadczeniach ? Odpowiedz otrzymalem zaskakujaca - ze NIGDY - Myslalem , ze wielu z nich chce sie przesiasc na nowosci . Moim zdaniem lepiej inwestowac w ICARO Z9 albo cos od Moyes bezmasztowo .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2013/10/29 08:03 #10929

  • Agi
  • Agi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Roland napisał:

W sobotę wybrałem się do Mieroszowa oblatać Exxtacy.



Super.
Uzupełniam więc naszą listę Polskich Sztywniaków.
(chodzi oczywiście o skrzydła, a nie o pilotów) ;)


1. ATOS C - Maestro
2. ATOS S - RomekR.
3. ATOS (..) - Ramis
4. ATOS VC - Vega
5. ATOS VR - Bartek
6. EXXTACY - Wilk
7. EXXTACY - Andreas
8. EXXTACY - JacekP.
9. EXXTACY - Roland
10. PHANTOM - Daniel


Gdybym kogoś pominęła, bardzo proszę o uzupełnienia.

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena