Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mosquito NRG

Mosquito NRG 2008/10/15 13:07 #2005529

  • J77RS
  • J77RS Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 243
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam, mam pytanie do latajacych na mosquito lub podobnej maszynie:

-czy lepiej jest miec bak na ramionach sterownicy czy w srodku kokonu,chodzi mi czy te 5kg paliwa wplywa jakos na sterowanie w momencie jak jest przypiety tylko do jednego ramienia i ciazy na jedna strone


-i jeszcze kwestia linek ograniczajacych ruchy kokonu ,czy wogole jest sens je montowac i czy nie przeszkadzaja w manewrach,



pozdrawiam serdeczie
Jurek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/16 00:25 #2005536

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Ciekawe, czy "Mosquiciarze" tu jeszcze zaglądają :unsure: ... Janusz, Andrzej, Jacek, Daniel ... - napiszcie coś.

sprawa wyważenia poprzecznego nie ma wg mnie praktycznie żadnego znaczenia.
Najnowsze mosquito nrg ma już zbiornik w uprzęży - na plecach. Wg mnie podstawowa zaleta tego rozwiązania to większy zbiornik (7 zamiast 4,5 litra) i mniejsze opory powietrza. Wprawdzie z pełnym zbiornikiem na plecach ma się bardziej tradycyjną pozycję względem sterownicy tzn. jak w lataniu bez napędu, ale im mniej paliwa w "baku", tym dalej pilot wędruje do przodu.

Co do linek zabezpieczających skrzydło przed śmigłem to są dwie szkoły wśród pilotów:
1) latanie z kompletem linek
2) latanie bez linek (się plączą i w normalnych warunkach lotu nie przydają się... A może rezygnacja z linek to kwestia adrenaliny :evil: )



pozdrawiam
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/16 00:27 #2005537

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Kolejna wersja Mosquito:


Widać łezkowaty zbiornik na ramieniu sterownicy.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/16 00:28 #2005538

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
A tu zbiornik już w uprzęży.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/16 01:14 #2005539

  • J77RS
  • J77RS Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 243
  • Otrzymane podziękowania: 0
dzieki za odp Bartek,

..jak twoim zdaniem,-lepiej miec te 5kg przyczepione do skrzydla(ramienia ster.),i przy starcie dzwigac skrzydlo o 5kg ciezsze ale uzywac mniej sily przy sterowaniu pozniejszym? czy lepiej miec w kokonie i dzwigac lzejsze skrzydlo ale byc ciezszym jeszcze o 5kg i miec profit w postaci "normalniejszej" pozycji wzgledem sterownicy?

pozdrowienia
Jurek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/16 21:19 #2005552

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Trzeba by spytać kogoś, kto latał z obiema wersjami zbiornika paliwa.
Jednak biorąc pod uwagę siły na sterownicy to zawsze jest łatwiej jak więcej kg jest w uprzęży (o ile jesteś w przepisowym zakresie wagowym) - co ma znaczenie szczególnie w turbulentnych warunkach.

Powracając jeszcze do przesunięcia wgzl. sterownicy (przy zbiorniku na plecach) to wg mnie i tak nie mogą to być istotne wielkości - zobacz sobie relację wagi zbiornika do wagi pilota, uprzęży i silnika.

pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/17 11:02 #2005554

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Zdiecia Andrzej Binkowski




Piotr Urbanski z Gdanska lata dlugo na moskito i moze podzielil by sie z nami swoimi doswiadczeniami ????

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/10/17 11:03

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/10/17 22:36
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/17 11:04 #2005555

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/17 11:04 #2005556

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583


To duzy chlop- buty nr 45 musza stawiac wielki " opor " przy max obrotach silnika :whistle:

Edytowany przez: piotrolot, w: 2010/11/22 06:01
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Mosquito NRG 2008/10/17 11:10 #2005557

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583


i lot prosto w " staly " komin mieroszowski
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena