Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Nowy Gliding Contest OLC

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2007/03/15 16:50 #2000789

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Z wzrastajacym zainteresowaniem OLC wzrasta liczba uzytkownikow Programu Max Punkte. Dlatego w roku 2006 program bedzie dalej rozwijany proporcjonalnie do ptrzeb pilotow. Sprawozdanie w tej materii na ostatnim spotkaniu sportowcow przyjety zostal z radoscia . Szczegolnie EXPORT danych na GOOGLE EARTH, prostota w obsludze i wizualny efekt.

Co to jest Google Erth ?

Chcial bys sie wiecej dowiedziec o specyfice jakiegos miejsca na ziemi ? Daj sie uwiesc !!!
Google Earth jest kombinacja zdiec satelitarnych , map topograficznych calego swiata , ktore mozemy przywolac poprzez nacisk klawiatury swojego komputera . Tak rozpoczyna sie tekst wprowadzajacy strony web
www.earth.google.com .
Kto poznal maszyne szukajaca Google zauwazy , ze tworcy systemu doprowadzili ze stal sie on standardem gegraficznych informacji. Od ostatniego lata jak Lotniarze i Paralotniarze trafili na ten program to wzrosla jego uzytkowosc.
Google Earth musi byc zainstalowane na PC . W wersji bazowej program jest bezplatny. Artykul ten odnosi sie tylko na ta bezplatna wersje. Dane do programu ladujemy poprzez internet.Poniewaz sa one bardzo bogate dokonujemy tego przez DSL- ( Autostrada )
Wymagania Hardware sa dosc wasokie i tzw " Stare PC Pudlo " szybko padnie w czasie ladowania.
Google Earth ma na calym swiecie baze danych z kolorowymi zdieciami o dobrym ziarnie w powiekszeniach do 30 metrow. W zbieranych powiekszeniach ukazuja sie tereny na ktorych widac kazdy dom - drzewo i zaparkowane auto. Zdiecia zmieniaja sie co dwa lata. Zdiecia maja dobra czytelnosc , ale w mojej ocenie co nie ktore ukazuja blad 100 do 200 metrow. Mozna sie domyslec , ze baza danych tych zdiec jest bez przerwy powiekszana.
Dodatkowo Google Earth posiada dane wysokosci tak , ze widoczne sa wyraznie kontury terenu . Prowadzi to do zobaczenia obrazu w trzydymensionalnym wymiarze .Mozna to ogladac z dowolnej wysokosci lotu z dowolnego kata i dowolnego kierunku swiata.
Geoinformationsystem staje sie bardziej interesujacy przez to , ze zawiera mapy terenu - ulice- interesujace miejsca - stacje bezynowe i dane potrzebne na przelot. Powstaly rozne wspanialosci ukazujace wlasny TRACK i Przestrzenie Powietrzne.

Co potrafi Max Punkte dotychczas ???

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2007/04/06 13:20 #2000908

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Panowie w Sudetach padly juz kilometry i to 110 Km . Karkonosze Team - Marcin Gorayski i Wojcicki.
Pozatym klub przejol patronat nad prowadzeniem polskiego OLC

Co do dzisiaj potrafi Max Punkte ???

Aby lot odtworzyc na mapie w 3 D albo przedstawic go na zdieciach Satelitarnych musimy zdobyc potrzebne dane i je zintegrowac w programie. Max Punkte daje mozliwosc odtworzenia drogi TRACK na kazdym rodzaju zdiec jako Tlo. Jezeli chcemy przedstawic krajobraz lotu w ktorym kazde zdiecie ma byc dokladnie ustawione do kierunku polnocnego to musimy je " georeferenzieren " to znaczy musimy je wyraznie ustawic w pozycji do swiata rzeczywistego. Max punkte jest w stanie umiescic Wasz TRACK dokladnie do kierunku polnocnego. Pomocny jest w tym program MAX KALIB , ktory musimy zainstalowac. Max punkte potrafi dwa rodzaje Georeferencji :
GeoTiff-Datei , ktory czesto uzywa zdiec satelitarnych i Bild Datei z dodatkiem map-Detei .
Niestety nie ma pelnego zrodla danych z ktorego mniej doswiadczony uzytkownik mogl by sie zaladowac mapa georeferencyjna. Karty te jak TOP50 sa odplatne i kosztowne. Rozpowszechnianie tych map pozostalo domena programo komercyjnych

Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/04/07 01:38

Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/04/07 01:41
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2007/04/06 14:29 #2000909

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Jeszcze raz ten sam link:

www.xccomp.org

pozdro
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2007/04/07 02:09 #2000910

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Niektore zrodla zdiec satelitarnych i danych wysokosciowych sa ujeta na www.maxpunkte.de .Przygotowanie tych danych jest bardzo pracochlonne i nie kazdy potrafi to zrobic. Mamy niewielu uzytkownikow ktorzy chca w Max Punkte zobaczyc swoj lot w trzydymensionalnym wymiarze.

EXPORT DANYCH OD MAX PUNKTE DO GOOGLE EARTH

Po zapisaniu Track w Max prosi sie juz tylko format tych danych WYEXPORTOWAC do Google Earth.
Bywaja rozne konvertory , ktore w roznych miejscach nasz sformatowany Track publikuja w internecie. Konwertory roznia sie miedzy soba troche w przedstawianiu obrazu.Aby uzytkownikowi Max Punkte zycie ulatwic zintegrowano konvertor w nowej wersji MAX PUNKTE 5. Oszczedza sie w ten sposob " Objazdow " przez inne programy.
W punkcie Menu => Opcje => Ustawienia mozna zdefiniowac swoj Track do wyslania na Google Earth. W mysl tej zasady przedstawimy Track linie w 3 D . Kolory Track linii mozna dowolnie wybrac. Odpowiednie linie podloza ukazuja sie w pasujacych ciemnych kolorach i czesciowo bezbarwnych.
Dodatkowo mozemy exportowac punkty zwrotne .Warunkiem jest OPTYMALIZACJA Tracka przed jego exportem. Punkty zwrotne pozostaja na podlozu zaznaczone na zielono . W nie ukonczonych trojkatach powierzchnia jego jest zaznaczona na czerwono. Punkty zwrotne zawsze sa przedstawione z czasem UTC. Skala oceny lotu jest przekazywana i oceniana plasko na ziemi. Wysokosc lotu w ocenie przelotu nie jest absolutnie brana pod uwage.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2007/04/07 02:38 #2000911

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
WLASCIWY EXPERT DANYCH dokonujemy w Menu => Datai => Exportierte Datei dla Google Earth ( km)
Do zobaczenia tych danych wystarczy podwojny Klic i Google ZOOMT kule ziemska na Twoj Track. To wielka przyjemnosc namierzac swoja droge - obracac -wywracac i poprostu patrzec co sie dzieje.
Naturalnie mozna eksportowac nie tylko swoje loty. Dana jest mozliwosc tak ustawic swoje PC aby przez podwojny klic na igc-Datei OLC , ladowac loty kolegow i otwierac je przez Max Punkte.
P
Rozne graficzne objekty w danych kml sa zlozone na listwie segregatorow . Przez to te pojedyncze obiekty " Places" w Google Earth mozna klikac i uwidaczniac albo ukrywac. Mozna wiele lotow ogladac na raz. Przed exportem zalecane jest lot zaznaczyc odpowiednim kolorem . Kazdy track bedzie wyswietlony automatycznie z nazwiskiem pilota i data lotu . Porownujcie Swoje loty z lotami kolegow wykonanymi tego samego dnia i uczcie sie wzwjemnie od siebie. Przygotowujcie sie do trasy na podstawie doswiadczen innych pilotow. Sprobujcie zapamietac jak wyglada uksztaltowanie terenu przez ktora bedziecie przelatywac. Zwroccie uwage na linie prowadzace ulatwiajace nawigacje. Gdze istnieja miejsc na ktorych dochodzi do zerwania Babla.
W przyszlosci beda z Max Punkte opcjonalnie exportowane dodatkowe graficzne elementy. Obecnie realizowane jest przedstawienie korytarzy i przestrzeni powietrznej w poblizu trasy lotu To jest uwzglednione w mapie ICAO w kolorach bezbarwnych.
Poniewaz korytarze sie wzajemnie pokrywaja , cala graficzna informacja jest w sposob hierarchijny zmagazynowana w segregatorach , tak ze pojedyncze przestrzenie albo niektore klasy daja sie lekko przyciemniac .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2007/04/07 02:57 #2000912

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
PRAWIDLOWOSC MELDOWANIA TRASY

Punkta Track ktore nie maja nic wspolnego z lotem nie powinny byc w igc-Datei. Przykladowo punkta te to test GPS przed odjazdem na lot , albo wieczorne odczyt przy wlaczonym odbiorniku. Takie Track punkty przed zapamientaniem w igc-Datei powinnismy wykluczyc. Mozna to zrobic pojedynczo - blocowo albo przez podanie czasowe. Metoda ta jest zalezna od zastosowania - Hardware . Przy lotach holowanych UL albo za wyciagarka nie liczy sie do oceny droga lotu holowanego ale zapisany pozostaje lot od Startu do ladowania. Poprzez klic na prawa mysze mamy mozliwosc oceny Kontextmenu i wybor pierwszego punktu na Track. Na przyklad bedzie to wysokosc wyczepienia po holowaniu. Analogowo wybieramy ostatni punkt. Po tym trasa bedzie OPTYMALIZOWANA i pozostaja tylko te punkty uwzglednione , ktore beda w obrebie intervais. Kto uzywa te funkcje oszczedza sobie wiele trudu . Niepotrzebny kontrolny track GPS zasmieca obraz. Kto potrafi ocene lotu jeszcze podgladac w Google Earth zanim go wysle na Serfer ten naprawde dokonal wszystkiego .

Dr.Ing Dietrich Münchmeyer - tlumaczyl Piotr
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nowy Gliding Contest OLC 2008/04/14 03:07 #2004067

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Grupa szybownikow odpowiedzialnych za konstrukcje OLC szybowcowego w niemczech ponownie sie " podlizuje " do lotniarzy i paralotniarzy aby ich znowu " pozyskac " do siebie po uprzednim wypowidzeniu nam wspolpracy ! ( Chyba brakuje im kandydatow do szkolenia i zrozumiano ze patrzac na doskonalosc szybowcow w stosunku do glajta na jednej stronie OLC mozna ogluszyc wielu ) -( koment.wlasny Piotr )

W czoraj wieczorem otrzymalem wiadomosc od Naszego Hochries Klubowego Trenera od spraw wyczynu Carstena Muth , ze piloci lotniowi i paralotniowi sa serdecznie zaproszeni jutro 14 Aprila do GSC Gleitschirmclub Inntal e.V na spotkanie wieczorne o 19 30.

Jesienia 2006 od lat znane oprogramowanie OLC zostalo wyslane na rente i utworzono w to miejsce OLC-2 Drugiej Generacji. Powodem likwidacji byl nie kontrolowany rozrost struktur , ktore nie gwarantowaly przyszlosci. Start drugiej Generacji nie byl latwy i rowniez przebiegal z powaznymi problemami.
Od Marca 2007 sytuacja sie poprawila . W okolicach 1-go Maja - poczatek sezonu sytuacja byla napieta ale do opanowania i Nasz system okazal sie pelnia sukcesow z udzialem 11500
pilotow w 83000 lotow.
Niestety piloci lotniowi i paralotniowi zostali przez szybownikow " Zaniedbani " Powod byl prosty . Po naglym wycofaniu sie DHV z OLC zrobili to zaraz Szwajcarzy i Austria . Nagle cala droga dla Paralotni & Lotni w calosci sie zawalila! Nawet w sezonie 2007 nie mielismy szans cos odpowiedniego Skompensowac. W krotce sytuacja sie w pelni zmienila . Przez Jesien i Zime Piloci paralotniowi i Lotniowi zajmowali sie intensywnie budowa nowego OLC . Stworzono kontakty z wybitnymi Pilotami , ktorzy swoja kompetencja nas wspomagali. Ta aktywnosc poskutkowala . Nasze OLC stalo sie czyms wiecej niz Stowazyszeniem Frakcji - Szmatolotow.
Jak funkcjonuje ta Nowa Generacja OLC , co ma do zaoferowania dla Pilotow Lotniowo & Paralotniowych i co czyni ja tak Atrakcyjna dowiecie sie w kompaktowych wykladach informacyjnych bezposrednio co to OLC Stworzyli 14.0308 o godz. 19 30

Carstem Muth ,
tlumaczyl piotr

Nasz Wybitny Pilot i Naukowiec Marcin Kostur stworzyl program na OLC dla Polski . Ten program obsluguje Karkonoski Klub Paralotniowy , ktorego Pan Marcin jest wiernym Czlonkiem . Wiec znowu SUDETY !

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/04/14 03:15


Na zdieciu Marcin Kostur tworca Polskiego OLC !

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/04/14 04:46
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena