Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nieudane ladowania

Nieudane ladowania 2007/02/28 16:57 #2000657

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Proponuje ten temat bo jest on ciagle aktualny. Powinnismy ciagle kalkulowac przyziemienie zwlaszcza jak bezszczelnie spowalniamy lotnie -siadamy z wiatrem tylnym i bez wiatru- ladujemy z wiatrem bocznym -oraz ladujemy na lotni o duzym obciazeniu powierzchni.

[img] [img size=788]/nowa/media/kunena/uploaded/images/Uuups1.JPG

Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/02/28 20:34
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/02/28 20:43 #2000658

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Tu ta cholerna skarpa i ciagniecie na sile

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/02/28 20:46 #2000659

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Tak sie moze skonczyc ladowanie z wiatrem w plecy

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/02/28 20:49 #2000660

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
A tak chyba przywalil Manfred Ruhmer , poznaje po helmie i kokonie w UBIEGLYM WIEKU

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/02/28 22:10 #2000661

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Tak to niestety temat, który przerabiałem w zeszłym roku kilka razy(niegroźnie). Nawet przy ostatnim lądowaniu w sezonie (na Straniku) miałem okazję przekonac się o tym jak ważne jest dokładne zorientowanie się w sytuacji- patrz kierunek wiatru. Lądowałem przy bardzo słabym wietrze. Niestety był to wiatr w plecy. Efekt był taki, że po zaryciu sterownicą w ziemię (całe szczęście z kółkami więc zarycie było z poślizgiem) mocno nadwyrężyłem staw barkowy. W sumie uderzenie nie było silne (nawet sterownica nie uległa uszkodzeniu), ale odbyło się przy pełnym wypchnięciu-ramiona proste. Lewa ręka nie była zablokowana w łokciu i ugięła się niemiłosiernie wykręcając staw barkowy, ponieważ nie puściłem sterownicy (wszystko działo się bardzo szybko).Całe szczęście po 2 tygodniach było wszystko ok.
Tego dnia kolega z Czech nie miał tyle szczęścia w identycznej sytuacji (z silniejszym wiatrem) złamał obojczyk i sterownicę.
Wniosek-choćby nie wiem jak słabo wiało na lądowisku muszę wiedzieć z której strony!
Wiem że to banalne, ale to był mój pierwszy sezon i zawsze pilnowałem się przed popełnieniem takiego szkolnego błędu, a jednak słaby wiatr z kierunków zmiennych uśpił moją czujność. Dodatkowo latałem na lotni dużo trudniejszej w lądowaniu (przesiadka z GTR-a na WW Ramair-a). W GTR-ku pewnie taki błąd byłby mało odczuwalny bo "wstaje" on duuużo łatwiej.
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/02/28 23:10 #2000662

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Wprawdzie zdjęcie stare jak świat, ale tematyka bardzo aktualna: :laugh:


Wbrew pozorom lądowanko na drzewie nie jest takie straszne - sam miałem przyjemność w trakcie mojego lotniowego szkolenia.
Jak się ma przy sobie długą linkę i z pięciu pomocników to niema problema
:P

Edytowany przez: bartek, w: 2007/02/28 23:11
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/02/28 23:18 #2000663

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Wprawdzie ten filmik już był przy innej okazji, ale i tutaj (ze wzlędu na lądowanie) super pasuje. ;)

klikajcie się tu zdrowo



I jeszcze powtarzam filmik polecony niedawno przez SzaMarka:

Jak NIE lądować lotnią...


pozdro
bartek

Edytowany przez: bartek, w: 2007/02/28 23:18
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/03/01 01:47 #2000664

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Serwus , kto zagladal do Czasopisma Lotnictwo Ultralekkie i Sportowe zauwazyl na pewno serie moich tlumaczen Zespolu Instruktorskiego z DHV . Artykul ukazal sie w zeszycie Nr 2 / 2006 i dotyczyl ZAGADNIENIA LADOWANIA . Tu przytocze wyciag z tekstu dotyczacego LADOWANIA BEZ WIATRU

LADOWANIE BEZ WIATRU ALBO ZE SLABYM WIATREM TYLNYM
Podejscie:Nie nalezy brac poprawek na predkosc ,nie odczytywac predkosci na podstawie mijanych szczegolow na gruncie , lecz wczuc sie w nacisk na sterownice i obserwowac predkosciomierz.

Przygotowanie sie :Zalamac nie nizej jak na 1 m , poniewaz istnieje ryzyko , ze pilot bedzie musial biec.

Wytrzymanie Wrazenia optyczne zaklucaja wyczucie duzej wlasnej predkosci.Potrzebna jest maksymalna koncentracja na wyczucie nacisku sterownicy (ramion )

Wypchniecie : Mocno wypchnac .Biec dlugimi krokami ,a rece pilota trzymac zupelnie wyprostowane , az lotnia zatrzyma sie .

Mysle ze z Bartkiem nie dlugo wstawimy to tlumaczenie dla dobra Naszego Sportu. Na dole bardzo wartosciowe zdiecie ze starej strony . Tu pilot wykonal spoznione wypchniecie.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/03/01 02:10 #2000665

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Aby sie optymalnie zabezpieczyc przed ladowaniem z wiatrem w plecy w mojej nastepnej lotni montuje KUFY-Firmy Guggenmos. Poprawiaja one aerodynamike i przy skosnym przywaleniu nie whaczaja rogu sterownicy w trawe ladowiska lecz slizdaja sie jak lyzwy .Tu przewyzszaja kola . Czy takich karbonowych drobiazgow nie mozna produkowac w Polsce ???? Przeciez w Niemczech za to dopisuja do rachunku przyspieszenie ziemskie !!!



Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/03/01 15:23
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Nieudane ladowania 2007/03/01 15:32 #2000666

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Tu link do producenta i pod haslem Kufy szukajcie dalej

http://www.drachenbau-guggenmos.de/

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena