-
Piotrolot
-
Autor
-
Wylogowany
-
Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
-
-
Posty: 4295
-
Oklaski: -258
-
Otrzymane podziękowania: 583
-
-
-
-
|
[b]Wybory Delegatow w Regionie Poludnie na Zjazd Krajowy DHV [/b]
Regionalne zebranie DHV Poludnie odbylo sie dzisiaj 19.10 .14 okolo 30 km na Wschod od Monachium w Gminie Grafing z piekna sala Konferencyjna. Tu mielismy wybrac minimum 28 a maximum 56 Delegatow na Zjazd Krajowy , ktory odbedzie sie za miesiac nad Tegernsee w Bavarii . Kiedy dotarlem okolo 11 - tej przy " okraglym stole " debatowali juz Prezesi Klubow Delta & Paragliders . Przysiedlismy sie z Diterem jak myszki , ale Charlie Jöst zauwazyl nas i jak zwykle kazal nam sie przedstawic . Kuzwa - " uwielbiam " to cholernie , tym bardziej , ze nie bylem na to przygotowany . Wiec zaczolem nadawac ze , pomimo kryzysu w lotniarstwie nie przejmuje sie tym i chodze wlasnymi sciezkami . Ciagle experymentuje w ;
- lataniu w Supine
- Obszywam ladowisko banerami , aby uatrakcyjnic nam go
- W mysl " widziec i byc widzianym " experymentuje z ostrzegawczymi lampami Stroboskopowymi
- Latam z napedem Moskito
- Na razie zaniechalem latania na Motolotni
O godz 11-tej bylo nas 30 - tu na sali , ale okolo 13-tej Sala byla pelna. Kazdy z Prezesow Klubu przedstawial nam sytuacje Bezpieczenstwa u siebie . I tak w Bayerwald latajacy goscinnie Pilot z Czech ciagnac na sile wpadl w drzewo . Wlasciciel gruntu grozil przez to Klubowi , ze zamknie startowisko z powodow kosztow Ratownictwa . Przecietne takie koszty to 10 .000 Euro . Cennik jest przerazajacy . Zauwazono , ze coraz czesciej Piloci Paragliding startuja przy mocnym wietrze narazajac sie w ten sposob .
Prezes naszego klubu Diter przedstawil nasze klubowe problemy . Nie wiedzialem , ze jest nas juz tylko 100 z liczby 120 . Aktywnych jest nas 20-tu i mamy problemy z " przychowkiem " Dysponujemy duzym potencjalem , ale jest nam potrzebny ciagly trening w Starcie i Ladowaniu w obecnosci kamery Video . Organizujemy Dzien dla Dzieci i robimy wszystko , aby przedstawic nasz sport widzom od dobrej strony . Sezon rozpoczelismy od treningu na wyciagarce . Zorganizowalismy Testiwal w ktorym wielu czlonkow klubu mialo okazje wyprobowac najnowoczesniejszy sprzet latajacy . Rudel Burger mowil w imieniu Szkoly Hochries . Zaczol od Histori klubu Lotniowego Hochries , w ktorym bylo dawniej 200 Pilotow . Nawiazal rowniez do wypowiedzenia najmu budynkow dla szkoly Hochries przez Gmine . Okazalo sie , ze Gmina ponosila koszty obiektu w wsokosci 2/3 a 1 / 3 to Alpenverein , ktory Nie cierpi Textylnych !!! Budynek szkoly stoi pusty i spadla liczba pilotow odwiedzajacych gore Hochries . W nowo wynajetych budynkach bylych koszar w Branenburgu , szkola zainstalowala treningowa Wirowke . Na niej to wszyscy Piloci maja okazje przetestowac na sobie reakcje organizmu na przeciazenia w Spirali miedzy 6 a 7 g . Rudel dodal , ze przy 7 g zaweza nam sie obraz w oczach . Wydaje mi sie , ze latajac na siedzaco lotnia w Supine mogl bym przetestowac swoja wlasna odpornosc .
Dalej dyskutowano o prawach pilotow latajacych goscinnie w klubie a roznica zarobkowania w lataniu Tandemowym . Dyskutowano o nadanych uprawnieniach kontrolujacym licencje na startowisku i przypadkow Nie dopuszczania do Startu . Pilot tandemu ma obowiazek poinformowac sie o warunkach startu klubowiczow pielegnujacych startowisko . Rowniez wlasciciel terenu ma obowiazek zadbac , aby latano na sprzecie z wazna homologacja LTF . W Niemczech Luftbundesamt organizuje seminaria , w ktorych informuje sie co mozemy kontrolowac w obrebie pilota i sprzetu . Dowiedzialem sie , ze aby na zawodach zdobyc tytul Mistrza Niemiec , nalezy latac na sprzecie z wazna homologacja LTF .
Charlie podsumowal swietnie mijajacy rok dla Lotnictwa DHV. W Junior Chalange w Greifenburgu panowala swietna atmosfera . Latano razem , grilowano razem i spano razem . Wywolalo to od razu wybuch smiechu . To bylo swietne , ze lotniarze spali ze soba . Wiadomo , ze Charli nie mial nic sprosnego na mysli , ale to swietnie rozladowalo atmosfere . Obejrzelismy swietny Video Mix ze wszystkich zawodow zlozony przez Charliego . To bylo swietne podsumowanie roku . Po filmie Karl Slezak odpowiedzialny za Referat Bezpieczenstwa objasnil nam ostatnia wypadkowosc w Lotniarstwie i Paraglidingu . Moderator Bjorg Klassen poprosil Regine Glas o przedstawienie aktualnej sytuacji w szkoleniu lotniowym . Sytuacja z nowymi kandydatami okazala sie swietna . Nie jest tak zle i Regina otrzymuje mase zapytan w E-meilach o szkoleniu lotniowym . Zdobywamy nowych asystentow do kursu instruktorskiego w Lotniarstwie. Dalej Biorg objasnil nam aktualny podzial przestrzeni Powietrznej .
Na koniec emerytowany Horst Barthelmos od wyciagarek , przedstawil nam najnowsza technike lat przyszlosci . To wyciagarki Prototypy w tescie , na ktorych koszt holowania wynosi 0,19 Centow . Wyciagarki te wyposazone sa w baterie Aku i moga przy jednym ladowaniu dokonac 50-ciu holi . Podwojne Bebny 2x22 KW przy 72 V. Realnosc to 400 Volt 22 KW . Generator 27 KW 400 Volt . Wyciagarke sterujemy Joystikiem a elektronika pokladowa kontroluje w pelni proces ciagniecia z dokladnoscia do 10 -ciu metrow . Powstalo obecnie duzo wyciagarek o napedzie Diesla . Horst przedstawil nam video wyciagarki Prototypowej z Danii . Tu pilot glajta umieszcza wyciagarke bebnowa na haku auta . Po rozciagnieciu liny jest sam i uruchamia wyciagarke Pilotem . System Niesamowity , ale nie przejdzie w niemczech z powodu prawnego braku kierownika startu .
Ciekawy Dzien , i Ciekawe doswiadczenia .
Regina Glas - Trener Kadry Narodowej Lotniarzy referuje o dalszej przyszlosci tego sportu
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h
Delta Piotrolot
|