Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 11:57 #2016385

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4296
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Jak naciagnolem "Ucha " Rampa kosztuje z materialem powyzej 5000 Euro . Uszy dobrze pucuje i w rozmowie miedzy kolegami uslyszalem , ze DHV przejmuje 50 % kosztow . Unimogiem wjechal miejscowy Top Pilot lotniowy i wlasciciel Firmy Konstruujacej szkielety dachow - Zapomnialem jak sie ten zawod nazywa po polsku . Wszystko jedno i ciekawi mnie z kad DHV czerpie taka kase . Z Ministerstwa Sportu ???? Czy Aeroklub Polski rowniez nie jest dofinasowany w ten sposob ??? w Konflikcie Szybowcowego Klubu karkonoszy z Jezowa kontra Aeroklub Jeleniogorski pisze sie na stronie KKS , ze Prezdydent Jeleniej Gory pompuje co roku 1. 000 000 zl w Aeroklub Jeleniogorski , ktory i tak kuleje . Pytanie jak Stowarzyszenie Paralotniowo - Lotniowe w Polsce ma sie rozwijac , budowac Rampy i pertraktowac z Zielonymi skoro nie ma kasy . W Niemczech Zieloni Pyskuja , ale wszedzie rozkopuje sie gory i buduje sie zbiorniki wodne do nasniezania tras narciarskich . Widac ze interes sciagniecia pasazera do Gondoli za 15 Ero i wspomozenie jego pieniedzmi Regionu bierze gore nad pogietymi Zielonymi blokujacymi wszystko i wszystkich .




Kuzwa co za Wykend . W sobote wiatr od tylu . W Niedziele wstalem o szustej rano aby byc w Lengries na 8 15 max . Napracowalem sie jak jelen za darmoche widzac w tym Dobry Urzytek Publiczny , czyli Czyn Spoleczny jak to robilem za PRL-u . Przy montarzu Funfexa mialem kolo " nogi " Leslawa jako Pomocnika . Zmeczony w zawrotnym tempie wciagnelismy Oplotnienie na szkielet Fexa . Potem wierzyca , a Leslaw zaplatal sie w zyciowke i wyrznol Orla na Oplotnienie , ale Pawia nie puscil . Potem depnol Butem na dakron . Pomyslalem co za pech . Kiedy wiezyca byla postawiona powpinalismy olinowanie wierzycy . Potem szok . Nie moge wsadzic Bolca kontrujacego linke wierzycy z dolnym olinowaniem do kila . Pierwsza i OSTATECZNA nasza reakcja to taka , ze Technik od Finsterwaldera nie wyciol Polksiezyca w okuciu linki na przejscie bolca . Calosc widzialem czarno bo to stal Nierdzewna i na prowizorke nie bylo czasu . Koledzy startuja z Nowej Rampy a ja pakuje lotnie bo gondola juz mnie nie zabierze na dol . Pozostal UNIMOG - Benz . Dzisiaj rano musialem Finsterwaldera Przeprosic bo zrobilem najprostrzy Blad montarzowy obracajac wierzyce o 180 Stopni . Gdyby Leslaw skapowal o co chodzi , a ja byl bym "lekutko " wypoczety to moze udalo by mi sie wystartowac :( Mam jeszcze okazje za tydzien ale zapowiadaja dziwne stany w Atmosferze :S
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 13:23 #2016386

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Leslaw swojego funfax rozkladal ostatni raz dwa lata temu.... ale to wcale nieusprawiedliwienie ale naprawde nie przyszlo mi do glowy ze wiezyczke fizycznie mozna wsadzic o 180° na opak co za pech..........Balwany z nas niemale........Chyba Ci przynioslem pecha w tym dniu.
Ale z innej beczki Piotrze otworzyles temat Hohries a opisujesze Rampe na Brauneck w Lenggries...Niektorym moze to lekko w glowie zamieszac. Ale relacja zdjeciowa super.
A tu dowod ze Piotr czynnie sie udzielal.


Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14
Załączniki:
Podziękowali: Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Leslaw.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 20:11 #2016388

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35

Marcin GIE napisał: Wogóle nie do pomyślenia, żeby w Polsce zbudowano rampę z taką starannością. Zazdroszczę Niemcom, tej ich dbałości o szczegóły.

Jak by musieli dymać na dół po narzędzia, żeby zrobić jakąś ciesielkę to byś im nie zazdrościł... :P Więc musieli mieć wszystko dobrze pomierzone.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 21:10 #2016390

  • Marcin GIE
  • Marcin GIE Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • The key is to FLY FREE
  • Posty: 140
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 87
Właśnie to jest szczegół o który oni zadbali... zorganizowali sobie Unimog'a żeby nie musieli dymać na dół i pod górę. ..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 21:24 #2016391

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
To może Piotrolot wyjaśni jakie narzędzia mieli, ale wydaje mi się, że poza wiertarkami, wkrętarkami i młotkami to nie bardzo, żeby zrobić jakies równe cięcie piłą tarczową. Mi wygląda, że wszystko jest cięte na wymiar i dopasowywane wyłącznie przez śruby w podpórkach, na które narzekał Rusłan. Po prostu - dekarska robota (to ten od robienia dachów).
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 21:50 #2016392

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Nie chce sie wymadrzac bo przbylem pare godzin pozniej niz Piotrolot ale z narzedzi to widzialem tylko wkretarki i nozyce do blachy. Skladali to jak puzzle. Otwory w deskach byly juz wywiercone z frezem na glowke sruby........Od czasu do czasu wymieniali akku w wkretarkach...
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 21:53 #2016393

Dawno już minęły te czasy, kiedy cieśla docinał ze świerków krokwie i belki na dach, na miejscu koło chałupy co się robiło dla niej dach. Teraz wszytko się wymierza komputerowo i cały dach docina się na super maszynach w zakładach. A cały dach składa się 2-3 dni. Każda krokiew jest tak dopasowana , że jak się ją przykręca, to na złączach nawet gazetki nie wsadzisz. :)
Z tą rampą było tak samo, wszytko było przygotowano w zakładzie a koledzy ładnie ją poskręcali.
A co do śrub, to ja nie narzekam Andrelo!!!! :angry: A jedynie, wyraziłem moje zdanie i co bym zrobił przy mocowaniu takiej rampy.
P.S.Kiedyś pracowałem z góralami i nie tylko, na budowach :P i wiem co nie co na ten temat :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 22:15 #2016395

Rusłan napisał:

Teraz wszytko się wymierza komputerowo i cały dach docina się na super maszynach w zakładach.


Wszystko wymierzyli komputerowo to śruby pewnie też, tak więc spokojnie Rusłan nie musisz się obawiać, że pod Tobą rampa się zachwieje. :) ;)
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/03 22:29 #2016397

Jesteś taki pewien w tym, że takie cieniutkie śrubeczki wytrzymają ciężar i czas?!!! :) Dasz se rękę obciąć, jeżeli ta konstrukcja będzie się gibać? :evil: Według mnie, to te śrubeczki troszeczku za licho wyglądają :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/04 01:08 #2016398

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4296
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Panowie @, solidne podpory zostaly wymierzone w pierwszy dzien optyka pomiarowa . Pelen profesjonalizm . Podpory na poteznych srubach musza miec " stopy " bo calosc zabetonowano w zbocze . Skrecona Rampa dodatkowo przez podpory wzdluz daje maximalna stabilozacje na wieki . Tandem na rozbiegu we dwie osoby nawet nie spowodowal drgniec konstrukcji . Puzle przywieziono na przyczepce jak widac i juz wszystko bylo przyciete w warsztacie . Patrzono tylko raz czasem na rysunek techniczny , ktory chcialem skopiowac dla nas . Niestety potrzebny jest do Rachunku dla DHV . Zaciecia na belkach byly juz gotowe i jak opuszczono je dzwigiem na podpory pasowalo 100%. Swidry i srubokrety napedzano z dobrych baterii Aku . Panowie , mysliwi w Polsce stawiaja szybciej piekne pasniki magazyny na siano w gorach dla zwierzyny i to zacinajac recznie . Wystarcza dobre pily i zmyslny gospodarz w lowisku / Startowisku . Rampy nie musza stac z drogiego modrzewia ale wystarczy ze pozwoli nam sie ja budowac . Fantazja nie zna granic i bierzcie przyklad z Mieroszowa ktory postawil druga rampe z belek np od konstrukcji do hodowli chmielu na piwo . Dlatego Piloci startujac z tej rampy jakos dziwnie sie "chwieja " i kolebajac na boki :woohoo:











Lechu @ , co do namieszania w watku o Hochrisie to niech juz zostanie . Temat w Bawarii latwo znalezc i mozna szybko przywalic Pine . Nie trzeba sie meczyc . Minus 146 traktuje za komplement , Dzieki Pozdrowka i prosze o jeszcze . ;)


Link do Galerii klubu z Fotami

dci.kilu.de/lanius/index.php?option=frontpage&Itemid=73
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: Marcin GIE

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena