Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Konstruktorzy Lotniowi

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/03 00:07 #2001973

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Thomas Pellicci z pomyslami konstrukcyjnymi pedzi pod prad zasadom budowy lotni . To byl rok 1994 . YPSILON to lotnia sterowana drazkiem na bazie Ikarus Imagine.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/03 00:11 #2001974

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Rury skrzydla sa umocowane w profilu o ksztalcie " U "i obracane sa przeciwnie za pomoca zebatki.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/03 00:23 #2001975

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Do Jeziora Tininger z Hochrisu jest 10 km .Do mnie do domu -mowi Thomas jest 13 km. Do jeziora dolatuje dzisiaj normalna lotnia . Jezeli nowym prototypem dolece do domu to bede go produkowal seryjnie. Tak jak lata " Drachen-Doktor " nie lata nikt . Pozycja siedzaca - nogi na sterownicy a jedna reka na drazku sterowym , ktory zwisa od kila.
Aby zwiekszyc doskonalosc lotni Thomas atakuje opory szkodliwe lotni . Wszystkie czesci kore leza poza obrysem skrzydla sa redukowane na minimum. Wierzyca jest pomniejszona tak aby mogla utrzymywac antyflatery
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/03 00:36 #2001976

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Rury poprzeczne urosly do miana podwojnego dzwigara ktory mogl przenosic negatywne obciazenia . Razem z brakujacym gornym olinowaniem Thomas zaoszczedzil 12 m olinowania ktore produkuje opor szkodliwy . Zastosowany maly " Trapez " zaoszczedzil dwa metry rury ! Lotnia utyla od modelu podstawowego na 33,5 kg. Pellicci Top Model z 10,65 metrow rozpietoscia , powierzchnia 14,85 m2 85 % podwojnego plotna i 134 stopni kata dziobowego nie byl modelem normalnym.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/03 01:43 #2001977

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Stosujac maly Baby-Trapez Konstruktor wiedzial , ze nie wchodzi tu w gre sterowanie przemieszczaniem srodka ciezkosci. Pionowe dodatkowe powierzchnie jak spojlery ( lotnia Fledge) czy stateczniki wygladaja szkaradnie. Poza tym produkuja opory szkodliwe . Umocowanie lotek jest nie mozliwe na gietkim lotniowym skrzydle Flexi. Natomiast uzycie calego skrzydla jako lotki to jest mozliwe , kiedy kiedy dwie rozne powierzchnie odksztalcimy ( zwichrzymy ) wzgledem siebie.
Pellicci na koncowkach skrzydla zamontowal scin ( Wingtip) na sztywno czym zdefiniowal kat zwichrzenia skrzydla. Poniewaz Wingtyps " zabiera " poszycie lotni na koncowce skrzydla powstaje przez to efekt lotki. Aby to w pelni uzyskac Pellicci przekreca za pomoca zebatki cala rure skrzydla . Podwojna rura kilowa polaczona jest z drazkiem sterowym , ktory skreca rury wzgledem siebie. Do systemu sterowania Thomas musial sie ponownie przezwyczaic. Ze skutecznosci sterowania ta metoda Konstruktor byl zadowolony. Lotnia reaguje podobnie szybko na impulsy jak sterowana przemieszczaniem srodka ciezkosci.
Lotnia ta pozostala w fazie prototypu. Moze teraz na Imprezie Mikolajowej w Sobote w Klubie popytam dla Was , co dalej z Prototypem ;)



Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/12/03 01:46
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/04 05:29 #2001992

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Legendarny Imagine , chyba juz seryjnie nie produkowany . W locie ma charakterystyczny obrys skrzydla samolotu Dornier . Jest piekny ale ciagle drogi w porownaniu do konkurencji.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/04 05:32 #2001993

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Thomas buduje inne modele ale nie wiem dlaczego do Imagine pyka mi serce . Lotnia ma przesadnie dlugie ramiona . Posiada wiele Pellicci patentow a montaz koncowki skrzydla to cos niespotykanie nowego.

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/14 18:10 #2002119

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
KOLEJNE proby z krawedzia natarcia Dyplom Ing Fritza Eib

Na dole strona tytulowa Opisu Wspomaganej Gazem Krawedzi Natarcia . Temat z przed Lat
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/14 18:23 #2002120

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Problem

Do poprawy wlasciwosci lotu , szczegolnie doskonalosci wyposaza sie lotnie wyczynowe w profile skrzydla . Ksztalt skrzydla osiaga sie przez profile , ktore odpowiednio sa uformowane i wsuniete w oplotnienie lotni. Ze wzgledu na slaba sztywnosc oplotnienia pomiedzy profilami dokonuje sie obszycia Mylarem calej powierzchni krawedzi natarcia. Zastosowanie Mylaru okazalo sie problematyczne poniewaz tworzyly sie zmarszczenia a przy montazu i demontazu lotni wrecz zalamania. Skutkiem tego okazalo sie szybkie starzenie sie Mylaru. Na oplywajacym skrzydle tworzyly sie turbulencje co pogarszalo doskonalosc skrzydla.

Cel

Postawiono sobie zadanie stworzyc krawedz natarcia , ktora bedzie spelniac nastepujace kryteria.

- Prostota
- Latwosc konstrukcji
- Odpornosc na starzenie
- Jednorodnosc wzdluz calej krawedzi natarcia

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Konstruktorzy Lotniowi 2007/12/14 18:59 #2002121

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
ROZWIAZANIE

Rozwiazanie jest chronione patentem i tworzy poduszke powietrzna w oddzielnej cisnieniowej torebce wsunietej przed profile do " Mylarowej Kieszeni "
Pompujac poduszki poszycie lotni w obrebie krawedzi natarcia staje sie rowne i bez zalaman.

KONSTRUKCJA

Poduszki skladaja sie z dwoch PVC - schlaufow , ktore siegaja od plyty dziobowej krawedzi natarcia do konca rury skrzydla. Obydwie koncowki gietkiego przewodu polaczone sa trojnikiem w obrebie plyty dziobowej . Zaleta polaczenia jest to , ze mozna utrzymac to samo cisnienie w obydwu czesciach oplotnienia.
Trzema - czterema mocnymi wdechami napelniamy poduszki poprzez przewod z zaworem . Czesc konstrukcji , ktora wystaje ponad torebke Mylarowa zostanie zamknieta noskiem profilu.

WBUDOWANIE

Poduszki powietrzne moga byc bezposrednio wbudowane do kazdej lotni wyczynowej ! Montaz jest prosty , ale jednak trzeba zwrocic uwage na PVC przewod aby lezal cala powierzchnia przed Mylarem.
To jest gwarancja , ze kazde miejsce krawedzi natarcia bedzie posiadac rownomierne Cisnienie !

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena