Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006

Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 03:11 #2001551

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
W Roku 2006 zameldowano dla DHV 19 wypadkow lotniowych spowodowanych przez niemieckich pilotow . ( 19 w Bundes , 6 za granica w tym dwa wypadki smiertelne.
Tabela pokazuje wypadki w rocznym zestawieniu . Ogolna liczba wypadkow wraz z obnizajaca sie liczba pilotow lotniowych pokazuje tedecje spadkowa .
Cztery wypadki smiertelne ubieglego roku to nie wina obrazen lecz powod problemow medycznych pilota.

Na dole moj oblot CSX w Roku 2000. Zlamalem skronia ramie lotni i helm mnie uratowal przed kostnica!
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 03:20 #2001552

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 03:32 #2001553

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
FAZA LOTU PODCZAS WYPADKU

Do szesciu wypadkow doszlo przy starcie i odlocie. Dwom pilotom udalo sie wyjsc bez obrazen . Trzej odniesli ciezkie obrazenia a jeden zginal . Trzej lotniarze mieli identyczne problemy ze swoim skrzydlem na rozbiegu. W czasie tej fazy startu piloci mieli za duzy kat natarcia i za mala predkosc . Spowodowalo to zerwanie strug na jednym skrzydle , przepadniecie w zakrecie i zwalenie. Jeden z pilotow wyladowal na drzewie ( lotnia Spyder Seedwings ) . Inny sztywnoplatem ATOS AIR rowniez kolidowal i zlamal gorna czesc reki. Trzeci pilot mial pecha w terenie Hornisgrinde / Schwarzwald . Po starcie przepadl on na stoku skalistym . Przypuszczano ,ze nic mu sie nie stalo . Pilot ten aktywnie pomagal przy wyciaganie uszkodzonego skrzydla . W drodze do swojego auta nagle zemdlal. Kiedy trafil do szpitala zmarl na wylew do mozgu ! (Lotnia Guggemoos ESC )
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 03:39 #2001554

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 03:53 #2001555

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
W Allgäuer-Schrattenbach raport policyjny meldowal za mocny wiatr przeciwny do startu . Jeden z lotniarzy probowal startu przy wietrze porawistam 60 km/h. Zostal on porwany na zawietrzna i doznal ciezkich obrazen ciala . Inni piloci bedacy na startowisku nawet nie mysleli powaznie o starcie.
Skutki porywu wiatru zaraz po starcie doprowadzily do dwoch nastepnych wypadkow. Na Tegelbergu po starcie pilot zostal tak mocno przyduszony , ze uprzeza uderzyl o ziemie.Lotnia miala taka duza predkosc , ze udalo sie pilotowi uciec od zbocza. Wyladowal on poprawnie , ale skarzyl sie na bol w okolicy brzucha . Oddano go natychmiast pod kontrole lekarzy w szpitalu. Tam nie stwierdzono wiekszych obrazen pechowca.
W drugim przypadku poryw wiatru przydusil jednostronnie skrzydlo i zwalil je w zakrecie na drzewo. Pilot wyszedl bez obrazen.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 04:25 #2001556

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
ZNANE SA TRZY WYPADKI W FAZIE LOTU.

Jeden z nich zakonczyl sie smiercia pilota. W czasie rozgrywania Hesskich zawodow w Greifenburgu panowaly zle warunki do lotu . Jak relacjonuja zawodnicy jeden z pilotow znalazl sie w szczegolnie turbulentnym terenie i jego Astir wykonal przewrotke. Jedyny swiadek rolnik opowiadal , ze lotnia przewracala sie wielokrotnie az w koncu sie polamala i mocno wirowala. Niestety spadochron ratunkowy wplatal sie we wrak i nie wypelnil sie. Pilot zginal przez zlamanie podstawy czaszki prawdopodobnie uderzony wirojacymi czesciami lotni.
Rana na twarzy zakonczyla sie kolizja lotniarza z paralotniarzem. W Bassano obaj piloci krazyli wspolnie w kominie. Z lewej strony skrzydlo lotniarza przykrylo czasze glajta. Przy zakrecie od zbocza doszlo do zderzenia bez splatania skrzydel. Lotnia obtarla Spidbarem czasze glajta i zeliznela sie po skrzydle. Trawy i kszaki na zboczu zamortyzowaly uderzenie o ziemie. Wielu pilotow glajtow wciaz nie zdaje sobie sprawe z ograniczonego pola widzenia lotniarza. W czasie krazenia pilot lotniowy praktycznie nie ma szans wczesnego zobaczenia konkurenta kiedy znajduje sie on ponizej i jest przykryty skrzydlem w zakrecie.
W drugiej kolizji Lotnia / paragleit zycie stracil holenderski pilot lotniowy na Lazarote. Rowniez tu mozna uzasadnic , ze pilot lotniowy nie zobaczyl w odpowiednim czasie glajta.
Inny pilot wykonal umyslnie ladowanie na drzewie w Szwabii, kiedy stwierdzil , ze jego lotnia Firebird Laser nie doleci do ladowiska. Pilot nie doznal obrazen . Straz Pozarna bioraca udzial w akcji ratunkowej sciagnela lotnie sila z drzewa i niestety polamala ja kompletnie.
W czasie holu za wyciagarka i UL , Lockout i utrata kierunku oraz zeslizg po skrzydle jest czesto przyczyna wypadkow. W ostatnim sezonie doszlo do dwoch smiertelnych wypadkow. Doswiadczony lotniarz w czasie holu za wyciagarka prawidlowo rozpoznal grozbe - Lockouta i wyczepil sie w odpowiednim momencie aby wygrac odstep od linii elektrycznej. Jego Laminar 14 w ostrym lewym zakrecie zerwal strugi i zwalil sie na ziemie z wysokosci 10-15 m. Pilot lotniowy zdinal na miejscu C.d.n.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 20:10 #2001557

Dzieki Piotrolot, i czekamy na ciag dalszy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/20 20:37 #2001558

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Piotrolot przetlumaczyl tu wazny temat - temat poruszany przez niemiecki zwiazek lotniarzy i paralotniarzy na zakonczenie kazdego sezonu.
Statystyka wypadkow na celu przedstawienie wzrostu badz spadku bezpieczenstwa w wykonywania naszego sportu.
Jak juz wyzej pisal Piotrolog jedna z niebezpiecznych sytuacji jest wspolne krazenie lotniarzy i paralotniarzy w jednym kominie czy na zaglu. Paralotniarze nie zdaja sobie sprawy z ograniczenia pola widzenia lotniarzy a lotniarze czesto to ograniczenie lekcewaza i bez dostatecznego upewnienia sie co do wolnej przestrzeni dokonuja manewrow, ktore moga zakonczyc sie powietrzna kolizja.
56% opisywanych w tym raporcie wypadkow zdarzylo sie podczas ladowania. Czterokrotnie wysoka trawa przyczynila sie od wypadkow w ktorych lamano reke powyzej lokcia,obojczyk i uszkadzano glowe. W dwoch przypadka zderzenie z drzewami, z ktorych jeden zakonczyl sie ciezkim uszkodzeniem ciala.
Opisany jest tez wypadek gdzie oderwany wlasnie komin termiczny uniosl jedno skrzydko lotni bedacej ok 10-15 m nad ziemia. W wyniku splywu na skrzdlo ktorego pilot ni byl juz w stanie skorygowac dochodzi do uderzenia w ziemie (uszkodzenie glowy i kregow szyi)
Mam nadzieje, ze ta dawka niemieckiego nikogo tutaj nie urazi (choc obecny premier Polski chelpie sie tym ze nie mowi po niemiecku i nigdy wczesniej w Niemczech nie bywal- musialem cos tu upolitycznic - wszak sa wybory ;) ) Jesli wrzucone tu teksty niemieckie wymagac beda doglebszego tlumaczenia to na pewno Piotrolot czy tez ja czy tez inni stali bywalcy tej strony dobrze znajacy ten jezyk gotowi sa do bardziej strzegolowego tlumaczenia.
Moim zdaniem na stronie w dziale bezpieczenstwa nalezaloby umiescic opisy wszystkich wypadkow wiekszych i mniejszych z tego roku z udzialem polskich lotniarzy - wlacznie, jesli to mozliwe, z doglebna analiza ich przyczyn.

pozdrawiam

leslaw

Edytowany przez: Leslaw, w: 2007/10/21 01:03
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/21 02:50 #2001559

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
Dzieki za cieple slowa . Szkoda Leslaw ze nie dokonczyles tlumaczenia bo mial bym to z glowy , tym bardziej ze Niemiecki masz lepiej opanowany.
Wybacz ze powtorze zdania bo juz wczoraj noca mialem to gotowe a dopiero teraz o 19-tej jestem wolny i moge to wpisac .

W czasie holu za UL zmarl na zawal serca 78 letni pilot lotniowy we Wrzesniu 06. Senior lotniowy nie mogl juz startowac ze zbocza i przeniosl on swoja lotnicza aktywnosc do holu za UL. W czasie przygotowania do startu bralo udzial wielu doswiadczonych pilotow . Ze wzgledu na wiek holowanego starano sie wykonac prawidlowo wszystkie czynnosci przed startem . Juz w pierwszej fazie lotu pilot UL zauwazyl pasywnosc sterowania lotnia. Skrzydlo nie utrzymywalo kierunku do granic wytrzymalosci i UL zdesydowal wyczepic line holujaca. Lotnia nie stabilizowala swojego lotu tylko t duzym przechyleniem 180 stopni uderzyla o ladowisko z wysokosci 30-40 metrow. Pilot nie dawal znakow zycia . Lekarz przybyly na miejsce wypadku oznajmil , ze przyczyna mogl byc problem medyczny pilota. Domniemanie to potwierdzil prokurator.

Glowny powod wypadkow w lotniarstwie to podzial uwagi na kregu i sposob ladowania. 15 wypadkow wydazylo sie w tej fazie lotu co stanowi 56 % ogolnych wypadkow.
Czterokrotnie kontakt Spiedbarem z wysoka trawa albo zbozem byl przyczany gwaltownego wyhamowania lotni. To kosztowalo pilotow dwa zlamania gornej czesci kosci reki i zlamania nogi . Jest to typowe uszkodzenie ciala kiedy pilot zostaje wyrzucony do przodu , a ramie lotni scina kosc reki!
W innym przypadku pilot uszkodzil glowe co kosztowalo go wielomiesiecznym pobytem w szpitalu. Dwa te wypadki wydarzyly sie w terenie lotniowym Württembergii na nie wykoszonym ladowisku a inny w czasie ladowania przygodnego. W tym momencie pragnie sie przypomniec , ze powierzchnia klosow zboza czy wysokiej trawy traktujemy jako powierzchnie ladowiska . Nigdy nie wytrzymujemy za nisko poniewaz trawy gwaltownie lapia Spiedbar.
Zahaczenie o przeszkode byly powodem trzech wypadkow . Dwa z nich zakonczyly sie ciezkim obrazeniem ciala. Piloci albo zle ocenili odstep od drzew albo wplyw sily wiatru pomogl wpasc na drzewa.
Dwa zahaczenia doprowadzily upadek po konarach az do samego podloza. Piloci odniesli ciezkie obrazenia ciala. Jeden lotniarz uratowal sie bo kontrolowanie wykonal ladowanie na drzewie.
Doswiadczony instruktor wraz z uczniem przy jego dziewiatym locie przeliczyli sie w momencie wypchniecia lotni . Koncowki ramion wbily sie w murawe lotniska przy znacznej predkosci co wystopowalo lotnie gwaltownie z uderzeniem na nos. Skutki upadku to zlamanie kosci przedramienia i skomplikowane zlamanie nogi.
Ciezkim uszkodzeniem glowy i kregoslupa zakonczyl sie lot na podejsciu do ladowania w odrywajacym sie bablu termicznym. Podniosl on skrzydlo sztywnoplata i z duzym opadaniem zwalil na ladowisko z wysokosci 10-15 metrow.
Przy ykonaniu TOP ladowaniu na Lazarote , lotniarz dostal sie za daleko na zawietrzna . Turbulencje i paniczne sterowanie doprowadzily do zakreto o 180 stopni. Wiatr tylny przeciagnal lotnie po kamieniach , tak ze hamowanie zakonczylo sie na murze z kamieni. Pilot zlamal noge !
Powtarzajace sie ubiegloroczne wypadki wskazywaly na uprzaz pilota. Lotniarze za kazdym razem maja problem z prawidlowym przygotowaniem sie , albo z przegieciem ciala do przodu. Doprowadza to do wymuszenia pozycji przez podciagniecie sie na ramionach lotni co doprowadza do nie prawidlowej techniki ladowania. Takie problemy doprowadzily do Crashu i zlamania nogi.

WYPADKI W CZASIE NAUKI

Zostaly zameldowane trzy wypadki w czasie nauki pilotazu. Wszystkie wydazyly sie w czasie podejscia do ladowania. Pewien uczen przy swoim drugim locie za UL majac kontakt radiowy z instruktorem kompletnie stracil orietacje lecac z wiatrem zahaczyl o drzewo i zwalil sie na ziemie z wysokosci 6 -ciu metrow. Uczen doznal ciezkich obrazen wewnetrznych . Dwa wypadki byly klasycznym bledem przy spoznionym wypchnieciu lotni , w ktorych to piloci polamali kosci przedramienia.

WYPADKI TANDEMU .

W roku 2006 nie zameldowano wypadkow tandemu lotniowego .

Szef Bezpieczenstwa Lotow w DHV Karl Slezak , tlumaczyl Adams Piotr
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Analiza wypadkow Lotniowych w DHV -2006 2007/10/21 02:51 #2001560

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 582
Dzieki za cieple slowa . Szkoda Leslaw ze nie dokonczyles tlumaczenia bo mial bym to z glowy , tym bardziej ze Niemiecki masz lepiej opanowany.
Wybacz ze powtorze zdania bo juz wczoraj noca mialem to gotowe a dopiero teraz o 19-tej jestem wolny i moge to wpisac .

W czasie holu za UL zmarl na zawal serca 78 letni pilot lotniowy we Wrzesniu 06. Senior lotniowy nie mogl juz startowac ze zbocza i przeniosl on swoja lotnicza aktywnosc do holu za UL. W czasie przygotowania do startu bralo udzial wielu doswiadczonych pilotow . Ze wzgledu na wiek holowanego starano sie wykonac prawidlowo wszystkie czynnosci przed startem . Juz w pierwszej fazie lotu pilot UL zauwazyl pasywnosc sterowania lotnia. Skrzydlo nie utrzymywalo kierunku do granic wytrzymalosci i UL zdesydowal wyczepic line holujaca. Lotnia nie stabilizowala swojego lotu tylko t duzym przechyleniem 180 stopni uderzyla o ladowisko z wysokosci 30-40 metrow. Pilot nie dawal znakow zycia . Lekarz przybyly na miejsce wypadku oznajmil , ze przyczyna mogl byc problem medyczny pilota. Domniemanie to potwierdzil prokurator.

Glowny powod wypadkow w lotniarstwie to podzial uwagi na kregu i sposob ladowania. 15 wypadkow wydazylo sie w tej fazie lotu co stanowi 56 % ogolnych wypadkow.
Czterokrotnie kontakt Spiedbarem z wysoka trawa albo zbozem byl przyczany gwaltownego wyhamowania lotni. To kosztowalo pilotow dwa zlamania gornej czesci kosci reki i zlamania nogi . Jest to typowe uszkodzenie ciala kiedy pilot zostaje wyrzucony do przodu , a ramie lotni scina kosc reki!
W innym przypadku pilot uszkodzil glowe co kosztowalo go wielomiesiecznym pobytem w szpitalu. Dwa te wypadki wydarzyly sie w terenie lotniowym Württembergii na nie wykoszonym ladowisku a inny w czasie ladowania przygodnego. W tym momencie pragnie sie przypomniec , ze powierzchnia klosow zboza czy wysokiej trawy traktujemy jako powierzchnie ladowiska . Nigdy nie wytrzymujemy za nisko poniewaz trawy gwaltownie lapia Spiedbar.
Zahaczenie o przeszkode byly powodem trzech wypadkow . Dwa z nich zakonczyly sie ciezkim obrazeniem ciala. Piloci albo zle ocenili odstep od drzew albo wplyw sily wiatru pomogl wpasc na drzewa.
Dwa zahaczenia doprowadzily upadek po konarach az do samego podloza. Piloci odniesli ciezkie obrazenia ciala. Jeden lotniarz uratowal sie bo kontrolowanie wykonal ladowanie na drzewie.
Doswiadczony instruktor wraz z uczniem przy jego dziewiatym locie przeliczyli sie w momencie wypchniecia lotni . Koncowki ramion wbily sie w murawe lotniska przy znacznej predkosci co wystopowalo lotnie gwaltownie z uderzeniem na nos. Skutki upadku to zlamanie kosci przedramienia i skomplikowane zlamanie nogi.
Ciezkim uszkodzeniem glowy i kregoslupa zakonczyl sie lot na podejsciu do ladowania w odrywajacym sie bablu termicznym. Podniosl on skrzydlo sztywnoplata i z duzym opadaniem zwalil na ladowisko z wysokosci 10-15 metrow.
Przy ykonaniu TOP ladowaniu na Lazarote , lotniarz dostal sie za daleko na zawietrzna . Turbulencje i paniczne sterowanie doprowadzily do zakreto o 180 stopni. Wiatr tylny przeciagnal lotnie po kamieniach , tak ze hamowanie zakonczylo sie na murze z kamieni. Pilot zlamal noge !
Powtarzajace sie ubiegloroczne wypadki wskazywaly na uprzaz pilota. Lotniarze za kazdym razem maja problem z prawidlowym przygotowaniem sie , albo z przegieciem ciala do przodu. Doprowadza to do wymuszenia pozycji przez podciagniecie sie na ramionach lotni co doprowadza do nie prawidlowej techniki ladowania. Takie problemy doprowadzily do Crashu i zlamania nogi.

WYPADKI W CZASIE NAUKI

Zostaly zameldowane trzy wypadki w czasie nauki pilotazu. Wszystkie wydazyly sie w czasie podejscia do ladowania. Pewien uczen przy swoim drugim locie za UL majac kontakt radiowy z instruktorem kompletnie stracil orietacje lecac z wiatrem zahaczyl o drzewo i zwalil sie na ziemie z wysokosci 6 -ciu metrow. Uczen doznal ciezkich obrazen wewnetrznych . Dwa wypadki byly klasycznym bledem przy spoznionym wypchnieciu lotni , w ktorych to piloci polamali kosci przedramienia.

WYPADKI TANDEMU .

W roku 2006 nie zameldowano wypadkow tandemu lotniowego .

Szef Bezpieczenstwa Lotow w DHV Karl Slezak , tlumaczyl Adams Piotr
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena