Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Hol lotnia za Balonem

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/12 03:38 #2002726

Piotrolot co do tlumaczenia ksiazki PERFORMANCE OF FLYING Dennis Pagen to nie bede ja tlumaczyc;) niemam zadnego prawa na takie dzialania. Ze swojej strony goraco polecam ta ksiazke bo naprawde warto ja miec i caly czas czytac i uczyc sie. W niej jest wszytko co trzeba wiedziec pilotowi co lata na lotni:)
Piotrolo przepraszam za moje uwagi do ciebi :blush: Tak jak napisalem denerwuje mnie informacja jaka niemoge przeczytac i wykorzystac. Bardzo sie ciesze ze strona zyje i cos sie dzieje, ze sa nowi ludzie co zainteresowani lotniarstwem, chca latac i byc razem z nami. I starajmy sie tego nie psuc a rozwijac nasz sport wspulnie.
Serdeczmoe pozdrawiam Ruslan

Edytowany przez: Ruslan Bushchak, w: 2008/01/12 04:11
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/12 07:32 #2002728

  • carol
  • carol Avatar
  • Wylogowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Użytkownik jest zablokowany
  • Posty: 91
  • Otrzymane podziękowania: 0
Zgadzam się całkowicie z Meśkiem! (nie wiem czy mogę tak odmieniać ten nick - jeśli jest z błędem przepraszam właściciela).
Piotrolot robi bardzo dobrą robotę przez to że podsuuwa nam niemalże "pod nos" gotowe tematy, z sugestią rozwiązań zaczerpniętą z konkretnej, technicznej literatury. Żeby te zagadnienia kontynuować, jeżeli ktoś ma taką potrzebę, trzeba się trochę wysilić, chociażby wydrukować tekst i pogrzebać w słowniku (internetowym?) lub poprosić kogoś o przetłumaczenie.
Poza tym, rysunki zamieszczone w artykułach są na tyle jednoznaczne, że nie trzeba ich chyba dodatkowo tłumaczyć? A nawet jeśli trochę opisów jest do tłumaczenia, to wydaje mi się, że słownik internetowy powinien sobie z tym poradzić, lub prośba do Piotrolota o przetłumaczone konkretne wyrażenia nie pozostanie bez odpowiedzi.
Ja jestem Ci wdzięczny Piotrze za Twoją robotę bo już kilkakrotnie skorzystałem z zamieszczanych przez Ciebie tekstów, chociaż po niemiecku umiem powiedzieć (i zrozumieć) tylko "ja" :) i śmiało wklejaj te artykuły, bo je przeglądam.
Dodatkowo, proszę Szanownych Państwa, zamieszczanie własnej interpretacji, czy tłumaczenia konkretnego tekstu nie stanowi łamania praw autorskich, w ścisłym tego słowa znaczeniu, jak również nie jest to forma potocznie ujętego "plagiatu". Nie mówię tutaj o dosłownym tłumaczeniu, czy przedruku publikacji ale o fragmentach tzw. dobra intelektualnego. Zawsze mam prawo powiedzieć co na dany temat myślę, używając do tego celu cytatów - to już są skrajene przypadki oczywiście. Nie chodzi tutaj jednak o pozbawienie autora korzyści płynących z posiadanego prawa do dobra intelektualnego ale o formę dyskusji na konkretny temat. Moim zdaniem nie stanowi to łamania PRAW AUTORSKICH w świetle Prawa Polskiego (mówiąc bardzo w skrócie). Oczywiście każdą formę tłumaczenia, czy "przedruku" zawierającego obszerne fragmenty "utworu" dobrze jest uzgodnić (zapytać) z autorem, jest to kwestia zwykłej grzeczności, chociaż nie we wszystkich przypadkach jest to obligatoryjne, np pisanie pracy magisterskiej czy doktorskiej wymaga stosowania cytatów i trudno byłoby pytać wszystkich autorów o zgodę na "cytowanie ich" bądź kupić wszystkie książki.

Reasumując, Rusłan, nie obawiaj się, że tłumacząc fragmenty książki złamiesz prawa autorskie. JKeżeli zrobisz to mądrze, to wszyscy będą Ci wdzięczni (gwarantuję Ci, że sam chętnie poczytam) a i z pewnością autor soię ucieszy że czytają go gdzieś za granicą (jak rozumiem oficjalego komercyjnego tłumaczenia na język polski nie ma?).

uuuufffff!
Dobranoc.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/12 08:28 #2002730

Niewiem jak to jest ze strony prawnej i praw autorkich w kwestji wklejania foto calych artykulow nie podaja zadnych info o autorze i zrudla pochodzenia danego artykulu. Nie jestem pewien na 100% ale wydajemi sie ze to nie dokonca legalnie i jak sie ktos uprze to moga zdeka zrypac nasza strone lotnie.pl za takie publikacje bez zgody autorow. Najlepiej jak sam Piotrolot powie w jaki sposob ma zalatwione zezwolenie na publikacje tych artykulow w internecie?
Serdecznie pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/12 08:36 #2002731

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
Zgadza się, że to "forum polski a nie niemiecki", ale jak nie mamy fachowej polskiej prasy, to chociaż postarajmy się korzystać z innej, w tym wypadku chyba najlepszej. Dla chcącego nic trudnego, co potwierdzają choćby Mesiek, Carol. Dla mnie ten język jest moim drugim językiem i z ciekawością czytam te materiały, bo nigdy nie było na to czasu. A jak wiem, to jest jeszcze wiele osób znających niemiecki.
Tylko że jak będzie tego za dużo, to może niemieckojęzyczni alpejscy piloci się dołączą do naszego forum, bo pomyślą że to swoje? A może i to by było dobre...
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/12 08:59 #2002732

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
A wracając do tematu, sam byłem kiedyś przygotowany do takiego startu. Skonstruowałem urządzenie zwalniające itp. Ale niestety nic z tego nie wyszło.
Pilot podwieszony do balonu na zdjęciu, Ivo Trifonow, jest z Wiednia, z pochodzenia bułgar. Człowiek o niespotykanych pomysłach dotyczących latania. Znam go dobrze, bo to właśnie on kupił moją pierwszą seryjną lotnię Vegę 84 o numerze seryjnym 001. Potem kupił Motovegę 1-osobową, na której przeleciał pod wszystkimi mostami w Wiedniu i był ścigany przez policję. Do balonu na ogrzane powietrze skonstruowałem mu specjalny ster kierunku, który nawet sprawdzał się w praktyce.
Słyszałem, że skąpał się w Morzu Śródziemnym podczas przelotu motolotnią z Afryki do Europy.
Jego uwagi dotyczące startu z pod balonu:
- startować tylko w ciszy lub słabym wietrze
- przy starcie balonu z wiatrem linka łącząca może przewrócić lotniarza ciągnąc go po ziemi
- lotniarz powinien stać obok startującego balonu i ewentualnie podbiec za nim
- balon musi dostać dużo "ognia", aby po podniesieniu lotniarza nie opadł z powrotem na ziemię
- lotnia powinna być zabezpieczona drugą linką, trochę dłuższą od zasadniczej, aby w wypadku zerwania nie było mocnego uderzenia na szkielet lotni.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/14 06:13 #2002777

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
A tak ro wygląda w praktyce
FILM
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/20 03:39 #2002883

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Prawidlowy Start z Balonu - temat dla profesjonalistow

Tlumaczenie z Drachenfligera 10 / 1986 artykulu zamieszczonego do dzialu SERVIS Petera Haltiner

Zadnemu instruktorowi lotniowemu nie wpadlo by do glowy aby swojemu nowemu uczniowi pozwolic startowac od razu z gorki o wysokosci 1000 m !
Startujac z balonu i nie majac mozliwosci treningu na oslej laczce trzeba umiec od razu " wskoczyc do zimnej wody " Aby ryzyko i zagrozenia utrzymac w ramach , szczegolnie sklonnosc do przewrotki Peter Haltiner doswiadczony BALONOWY STARTER dzieli sie tu swoimi doswiadczeniami. Pomimo starej zasady mowiacej " Kiedy staje sie krytycznie to predkosc jest przezyciem " , to musimy sobie zdac spraw , ze w momencie wyczepienia nie warto " Ciagnac Sterownicy "

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/20 03:51 #2002884

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583


Dwie trzecie powierzchni znajduje sie w momencie wyczepienia z tylu za linia punktu ciezkosci .


Rysunek 1 - pokazuje , ze w momencie wyczepienia podwojna ilosc powierzchni lotni znajduje sie z tylu za linia ciezkosci lotni anizeli przed nia. Nawet kiedy zespol Balon - Lotnia opada 3 m /S lotnia nie ma jeszcze oplywu profilu i nie wytwarza jeszcze sily nosnej. Oznacza to , ze sila nosna albo Punkt Srodkowy Oporu znajduje sie w punkcie Srodka " CIENIA " powierzchni lotni a nie faktycznej powierzchni lotni . Oznacza to , ze jest on daleko z tylu za linia ciezkosci . W momencie wyczepienia powstaje maly albo duzy moment na Nos lotni w zaleznosci od pozycji sterownicy.
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/20 04:11 #2002885

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Z Rysunku 2 wynika , ze przy 3 / 4 wypchnietej sterownicy wychodzimy najplynniej z fazy nurkowania . W rzeczywistosci podczas wyczepienia ze sterownica w pozycji " neutrum " albo " pociagnietej " lotnia blyskawicznie nurkuje na glowe albo robi przewrotke. Dzieje sie to w ten sposob , ze w czaie zwolnienia zaczepu lotnia staje juz na glowie za nim pilot zareaguje i przelozy rece z czesci ramienia na sterownice !!! aby maszyne odpowiednio wypchnac i wyrownac. Ten mocny moment obrotowy powstaje w pierwszej fazie wolnego spadania poprzez daleko lezacy Punkt Srodka Oporu ( W srodku cienia powierzchni ) Dopiero kiedy lotnia rozpoczyna lot poprzez oplyw profilu , wytwarza sie sila nosna. Srodek Cienia powierzchni znajduje sie w obrebie podwieszenia pilota co najmniej 1/3 glebokosci platowca ( Flächentiefe ) nie w polowie jak punkt srodka oporu

Patrz na pozycje sterownicy w stosunku do glowy pilota !
Powierzchnia Cienia to to rzut geometryczny na plaszczyzne


Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/20 04:57

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/20 13:35
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Hol lotnia za Balonem 2008/01/20 04:24 #2002886

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Rys 3 ; W momencie wypiecia sie od Balonu wieksza czesc powierzchni lotni znajduje sie poza linia srodka ciezkosci. . Nawet jak Balon opada 3 m/S ..... tekst jak wyzej



Moment X bedzie o tyle wiekszy o ile wiecej bedzie pilot ciagnol sterownice
Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/20 04:27

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/20 04:27
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena