Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: ... ja dziś polatałem

... ja dziś polatałem 2017/04/03 14:52 #2022488

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

Policzyłem na fotce. Sześć kominów wykręconych naraz przez Piotra. To musiała być moc! Moja liczba weekendu to dwa. Dwa balony na ogrzane powietrze upolowane podczas wieczornego startu. Widok jak suną majestatycznie nad miastem w blasku zachodzącego słońca zupełnie zniewalający. Jeden z nich wzniósł się na ponad 1200m i miałem go przez chwilę w zasięgu lotu do przechwycenia. Zabrakło mi jednak odwagi na zaryzykowanie lądowania przygodnego w nadciągających ciemnościach. Bo powrotu na lotnisko z tego spotkania na mojej lotni już prawdopodobnie bym nie uzyskał. Bynajmniej nie był to koniec atrakcji. Kolejną zaserwował Jacek demonstrując lądowanie, którego celem była minimalizacja wysiłku niezbędnego do hangarowania VX-a. Kto podnosił VX-a ten wie, że gra się o konkretną stawkę ;-) Napiszę tyle, że następnym razem przy wrotach w pełni rozpostartych oraz przy zademonstrowanej precyzji to ma prawo się powieść... ;-)

Pozdrawiam,
air_viking
Podziękowali: dane usuniete

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/03 15:20 #2022489

:)
Pilot lotniowy od 1998 r.
Up-comet , Icaro XS , Moyes XS , Enterprise Wings Desire, Icaro Laminar 14ST , Flight Design GhostBuster , Atos V . Napęd własnej konstrukcji Solo 210, Napęd własnej konstrukcji Radne Raket 120 . Mini trajka własnej konstrukcji

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/03 15:33 #2022490

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Była moc tylko dwóch czynnych kominów, resztę musialem dorobić w drodze powrotnej. Kiedyś kumpel mi mówił, ze leciał glajtem wokół balonów koło Gliwic. Fajne spotkanie. Janusza namowilem na radio, mówię, bedziemy gadać w powietrzu. 50 km w lini prostej da rady. I co z tego, że namowilem jak sam radia nie zabralem. Za karę chwyciłem transmisje danych w romingu po stawkach UE na 1400 m. :angry:
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/03 20:42 #2022492

  • bodzio
  • bodzio Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 410
  • Oklaski: 5
  • Otrzymane podziękowania: 37
Witam.
Stranik 1.04 na szybko.Niby dużo czasu ale jakoś na zdjęcia i filmowanie go brakuje.Wszyscy polatali .Chyba każdy ponad dwie godziny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/04 19:46 #2022500

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Jeszcze więcej tego samego! Michalo poproszę o kilka słów porównawczych na temat Quasara po przeprowadzonej aktualizacji.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/05 00:18 #2022502

Aktualizacja przyniosła sporo dobrego ale są też sprawy, z których nie jestem zadowolony, przynajmniej na razie.
Wykonanie nowego pokrycia według mojej oceny jest jakościowo dużo lepsze od poprzedniego, dopracowane są szczegóły takie jak wszycie zamków błyskawicznych, poprawione wykonanie kieszonek na profile, inaczej uszyte końcówki skrzydła, które teraz są od spodu trochę bardziej usztywnione itp. Poza tym została naprawiona jedna z rolek od windy (ta zamocowana na kilu) dzięki czemu teraz do naciągnięcia windy można użyć mniejszej siły. Zauważyłem też, że na profilach są naklejone nowe numery, stare były już trochę wytarte i pewnie dlatego Karel nakleił nowe.
Przed startem zwrócił mi uwagę, że nie jest pewny czy będę miał dobrze wytrymowaną lotnię i być może trzeba będzie przesunąć podwieszenie o jeden stopień do przodu (około 3cm) ale to się okaże dopiero w powietrzu.
Na starcie wiatr był dość silny i czasem zdarzały się silne porywy ale wszystko poszło bardzo dobrze. Polatałem sobie trochę na odpuszczonej windzie przetestowałem różne zakręty, centrowanie i sterowanie poprzeczne i podłużne. W powietrzu na odpuszczonej windzie lotnia jest tak samo sterowna jak wcześniej, tylko powinienem jednak wisieć bardziej z przodu bo przy puszczonej sterownicy prędkość spadała poniżej 30km/h.
Później postanowiłem sprawdzić jak lata z zaciągniętą windą, zaciągnąłem ją do końca i tu nastąpiło lekkie zdziwienie, wcześniej przy zaciąganiu windy speedbar praktycznie sam przesuwał się w okolicę klatki piersiowej i lotnia sama przyspieszała, teraz speedbar pozostał prawie niewzruszony tak jak i prędkość, która zmieniła się bardzo nieznacznie.
Pozytywnym zaskoczeniem było to, że lotnia z zaciągniętą windą na małych prędkościach (rzędu 40km/h) jest dużo bardziej sterowna, wcześniej przy takiej konfiguracji musiałem lecieć około 60km/h aby mieć pełną kontrolę nad kierunkiem lotu.
Przy próbie rozpędzenia lotni do maksymalnej prędkości zdziwiłem się po raz kolejny, osiągnąłem około 80-85km/h przy czym na speedbarze występują większe siły.
Lądowanie odbyło się bez niespodzianek ale przez niewłaściwe wytrymowanie musiałem mocniej ściągnąć sterownicę aby utrzymać odpowiednią prędkość, wymagało to sporego wysiłku tym bardzie, że po dwugodzinnym locie czułem już pewne zmęczenie.

Po lądowaniu opowiedziałem o swoich wrażeniach Karelowi, zwracając uwagę na sprawę prędkości trymowej i maksymalnej. Trymowanie poprawiliśmy od razu, przesunęliśmy podwieszenie do przodu i teraz na pewno będzie lepiej. Odnośnie prędkości maksymalnej Karel dopiero teraz przyznał, że wymienił profile na te od modelu S a moja dotychczasowa lotnia była w wersji C, stąd wzięły się te nowe numery na profilach. Zmianę, profili wytłumaczył tym, że teraz lotnia będzie miała lepszą doskonałość na małych prędkościach i będzie pozwalała lepiej wykorzystać słabe noszenia.
Po krótkiej rozmowie doszliśmy do konkluzji, że polatam z tymi profilami sprawdzę jak lotnia będzie się holowała za motolotnią, przetestuję ją w warunkach beztermicznych i jeśli nie będę zadowolony to nieodpłatnie zmieni mi profile na te poprzednie.
Szkoda, że Karel nie powiedział mi wcześniej o wymianie profili ale przynajmniej teraz mam porównanie jak lata model S.
Napiszę coś jeszcze na ten temat po wykonaniu pierwszych holi za motolotnią.

Pozdrawiam
Michał O.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/05 13:03 #2022503

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Start Michalo 35-ta sekunda
Podziękowali: michalo, bodzio

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

... ja dziś polatałem 2017/04/05 14:58 #2022504

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

michalo napisał: Odnośnie prędkości maksymalnej Karel dopiero teraz przyznał, że wymienił profile na te od modelu S a moja dotychczasowa lotnia była w wersji C, stąd wzięły się te nowe numery na profilach.


Michale czy w Twoim egzemplarzu też jest mechanizacja zmiany wysokości profili przy naciąganej VG? 30Km/h prędkości trymowej to faktycznie trochę mało jak na tej klasy lotnię. Poza tym Karel w opisie różnic pomiędzy wersją S i C wykazuje zmiany wielkości dolnego poszycia. Może takie zmiany mają bardziej skomplikowane zależności w zachowaniu skrzydła. W każdym razie zdawaj relacje o kolejnych etapach zaprzyjaźniania się z nową lotnią. Interesuje mnie też rzeczywista waga skrzydła w zestawie przeznaczonym do lotu (skrzydło , statecznik pokrowce).

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/05 16:22 #2022506

W mojej nowej lotni system zmiany profili pozostał bez zmian, dolne pokrycie również jest takie jak wcześniej.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

... ja dziś polatałem 2017/04/05 23:13 #2022510

Wspólne podejście do lądowania z Milanem. :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena