Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 11:07 #2019647

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Juz w krotce wstawie tu tlumaczenie i kalkulacje kosztow Szybownictwa w aeroklubach .

- Opozycja od 1981 ;)






Zapraszamy do kasy - Lars Reinhold / Aeroklub Perleberg

„ Szybownictwo nie jest takie drogie jak sie mysli „

W Polowaniu na nowych czlonkow klubu zadanie to nalezy do stalego repertuaru kazdego aeroklubu , w drukowanych ulotkach czy rozmowach prywatnych . Biorac pod uwage latanie tylko dla siebie , to sie zgadza , ale rozumujac szeroko - to aeroklubowiec jest powaznie kasowany . Skladka czlonkowska to 20-40 Euro . Oplata za Start 3-6 Euro . Lot za minute 10 – 40 Centow . Liczac koszty calosci , mozna ponizej 100 Euro w miesiac polatac . Zwatpienia przychodza kiedy zmieniamy aeroklub , albo kiedy drugi raz wstepujemy na droge Pilotazu po dlugiej przerwie . Mozna miec szczescie i zmiescic sie w rachunkach dwu abo trzy cyfrowych . Mozna miec pecha i od razu zamowic sobie termin u radcy w Banku na porade Kredytowania. Klub Aerbach w Sachsen pobiera od czlonkow 400 Euro wpisowego dla dorslych , a LSC Erfland w Nordheim – Westfalen i HAC Boberg 630 – 650 Euro . „ W tym wszystkim obiecuje sie czlonkom przywilej ozlacania . Na gornej skali poborow manewruje monachijski aeroklub LSC Ikarus w Schleißheim ( Muzeum Lotnictwa ) z 1440 Euro i FSV Bad Tölz z 1500 Euro . Czlonek klubu ma szanse w drugim i trzecim roku czlonkostwa „ Przycisnac „ oplate do 500 Euro skladki rocznej . Od 400 - 1500 Euro placimy tylko aby zostac czlonkiem „ Parafi „ . Do tego dochodzi skladka miesieczny i oplaty za wiszenie w powietrzu . Najpozniej od tego punktu objawia sie nasz sport i chetnie otwiera bo „ prawdopodobnie „ kazdy jest w nim Serdecznie Witany . Tak naprawde Sport ten jest sportem Elitarnym . Przy takich trudnosciach juz na poczatku , o Zyciorysie lotniczym decyduje w koncu zamoznosc kandydata i jego Portfel . To decyduje , czy ktos wstapi do aeroklubu czy Towarzystwa Lotniczego .

W obrebie oplat


Rolf Hilgert , drugi Prezes HAC Boberg argumentuje skladke czlonkowska , ze powinna ona byc brana w kontexscie calosciowym . Liczac stala skladke przez 3- trzy lata z 20-30 godzin lotu , to dopiero kryje koszty w 15 % kosztow calosciowych . Klub posiada dobra Infrastrukture w ktorej nowy czlonek powinien sie finansami „ Podzielic „ Po za tym 650 Euro od 2002 roku skladka wstepnie sie nie zmienila . Natomiast ze wzgledu ogolnej drozyzny koszty lotow musza byc dopasowane . Rowniez ESV Bad Tölz chce swoje wpisowe traktowac jako kalkulacje . Wiemy conajmniej ile mamy wystapien z klubu i nowo pozyskanych . Z tad bierze sie planowanie kosztow calkowitych organizacji - mowi Prezes Peter Herzog . Poza tym musi sie uwzgledniac gospodarcza sytuacje Regionu . „ To jest psa tlusczyku ( boczus ) od Monachium „ . Koszty zycia sa tu wyzsze ponad niemiecka przecietnosc , ale ludzie zarabiaja tu wiecej . Na lotnisku w Königsdorf znajduje sie tam 6 - szesc roznych klubow ( nie dopomyslenia w „ musialowej „ Jeleniej Gorze – kom . Wlasny ) , ktore pracuja na podobnych kosztach . Rowniez Bayerische Luftfahrtverein - München pobiera wpisowe w wysokosci 1500 Euro dla doroslych a mlodociani placa polowe . Oplatami wpisowymi na pewno nie bedziemy bogatsi , ale mozemy Gospodarowac - konczy Peter Herzog .

Ograniczenia nisko utrzymywac


To , ze kluby chca sie zabezpieczac przed mocna rotacja lotniczych nowicjuszy i „ Finansowa bolesna fala „ jest zrozumiale . To , ze mozna inaczej jak wysokie wpisowe pokazuje przyklad Fluggruppe JG 71 Richthofen aus Wittmund. Nowi czlonkowie musza skladki miesieczne w pierwszym roku kompletnie nadplacac . Przy wystapieniach z klubu przed zamknieciem Roku skladki nie beda zwracane . To ze latamy na terenie Luftwaffe , nie mamay powietrznych „klijentow“ na dwuster - mowi Tobias Leibold drugi Prezes Fluggruppe . Dlatego pragniemy trudnosci w oplatach wstepnych , utrzymywac na niskim poziomie .
Poberamy jednoczesnie wpisowe , ale nowy model funkcjonuje lepiej w naszej sytuacji . W polaczeniu oplat na wyrost , przyszlosciowo to 220 Euro w szybowcowym pakiecie oszczednosciowym wliczajac czynsz za Hangarowanie , Ubezpieczenie koszty te dla doroslych zamykaja sie Fix 640 Euro . Do tej oplaty dochodza koszty juz talko za latanie ( Fluggebühren ) .Alternatywnie mozna wybrac rok zapoznawania sie z lataniem - powiada Leibold. Jako mlodociany placimy 300 Euro i tym pokrywamy wszystkie koszty do samodzielnego wylotu , albo maxymalnie do 12 - u miesiecy czlonkostwa. Kluby probuja utrzymywac to Brzemie na niskim poziomie . I tak aeroklub Anklam pobiera 60 Euro dla doroslych a klub Taucha , Magdeburg i Eissenhüttenstadt to 150 Euro . Do tego pozostaje pytanie , czy skladka 100 Euro z jasna Biurokracja to polaczony Akt nabycia Czlonkostwa zwlaszcza dla Flexi dobrze wyksztalconej mlodziezy . Skonczyly sie czasy , kiedy po wyksztalceniu pozostajemy w tej samej pracy do Renty i w tym samym regionie . Umowy „ Smieciowe „ - przeprowadzki co pare lat - regularne zimiany srodkow do zycia , to Realnosc wielu niemcow powyzej 35 lat .

Charter zamiast Klub

W obliczu takiej sytuacji nalezy sie cieszyc i kazdego szybowca . Nasze czasochlonne Hobby nie wisi na gwozdziu i nie czeka . W poszukiwaniu Nowej Ojczyzny dla swojej nowej Pasji pobieranie wysokich oplat wpisowych jest absurdem . Kazdy aeroklub powinien byc wdzieczny ze , pelny Licencjonowany Pilot wypelni wniosek o przyjecie . Jestes wyciagarkowym - instruktorem - kierownikiem startu albo doswiadczonym Technikiem ? Na pewno jestes czlowiekiem , ktory pali sie do tego Sportu i chetnie sie angazuje dla tego klubu . Z tego powodu na pewno nie dobrnol bys do licencji . W przeciwnosci do ucznia – Pilota nie sprawiasz wysilku dla klubu . Ralf Hilgert vom HAC Boberg podpowiada Alternatywe dla mocno ograniczonych zawodowo ,ale mobilnych Pilotow . Ta Alternatywa to Charter , dla tych ktorzy nie posiadaja swojego wlasnego szybowca . Mamy tu wtedy do czynienia z Uslugami . Placimy za usluge - uzywanie i nie ponosimy wysilku angazowania sie w czlonkostwo stowarzyszenia . - KONIEC -



Komentarz wlasny ;

dlatego Kandydatko / Kandydacie na Ucznia -Pilota aeroklubu , otworz oczy szeroko i bierz pod uwage tansza forme szybownictwa Lotniowego - wlacznie ze sztywnoplatami Atos i inne . Mamy wyciagarki i Motolotnie i jestesmy cholernie Mobilni .

Piotr byly Instruktor Szybowcowy .

Foto z Segelfliger . Zatytuowal bym " Weglowo - mocznikowi Kaczynscy " Ciekawe czy mieli czas na otwarcie spadochronow :blink:


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: art_c, fotolot, Michał, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 12:14 #2019648

Piotrolot powiedz mi, po kiego grzyba nam potrzebne te cyfry, związane z szybowcami i jeszcze na dodatek w Niemczech? :lol: Ty już sam nie wiesz o czym masz tu pisać. :lol: w sumie piszesz o wszystkim ale nie o swoim lataniu na lotni. Może wreszcie zacznij pisać o swoim lataniu i miejscach gdzie latasz. :) A jak masz potrzebę pisania o szybowcach, to czemu nie robisz tego na forum szybowcowym, tylko tu to wklejasz? :)
Pewnie zapytasz mnie a czemu ja piszę tu o paralotniach? Bo paralotnie bardzo mocno związane z nami i wiele pilotów lotniowych, bardzo mocno związane z paralotniami. Jak popytać wszystkich lotniarzy, co teraz latają na lotniach, to się okaże że większość z nas kiedyś latali lub nadal latają na paralotniach. A szybowce to zupełnie inny świat i sprzęt. :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Ruslan Bushchak.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 13:36 #2019649

W dzisiejszych czasach kurs szybowcowy jest nie wiele droższy od lotniowego... Mamy wyśmienitych pilotów lotniowych którzy maja i mieli z szybownictwem dużo do czynienia i naturalną koleją rzeczy jest robienie kroku dalej przeskoczenie na coś lepszego... Więc proszę się nie pienić bo szmata to szmata, a laminat to laminat trzeba mieć marzenia, a wielu napewno pomyślało "fajnie by było szybowcem kiedyś latać" Tyle dziękuję za uwagę... Zresztą po co się chwalić każdym lotem? Nie lepiej pochwalić się wynikiem czymś nowym czego się doświadczylo, dokonało ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 15:03 #2019650

  • art_c
  • art_c Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot Motolotni
  • Pilot Motolotni
  • Posty: 383
  • Oklaski: 14
  • Otrzymane podziękowania: 205
Ja mam inne zdanie niż Rusłan i informacja o kosztach uprawiania szybownictwa w Niemczech b. mnie ciekawi.
Pzdr,
A.
Podziękowali: greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez art_c.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 15:32 #2019651

art_c napisał: Ja mam inne zdanie niż Rusłan i informacja o kosztach uprawiania szybownictwa w Niemczech b. mnie ciekawi.
Pzdr,
A.


I super że masz inne zdanie :) A co do informacji o szybowcach, to lepszym źródłem do uzyskania informacji na temat szybowców, będzie forum szybowcowy. Bo jest do tego stworzony i bardziej wiarygodny w tym temacie. Po co pisać info o szybowcach na forum lotniowym? :) Chyba że masz taki kaprys!!! :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 15:47 #2019652

Matthew napisał: W dzisiejszych czasach kurs szybowcowy jest nie wiele droższy od lotniowego... Mamy wyśmienitych pilotów lotniowych którzy maja i mieli z szybownictwem dużo do czynienia i naturalną koleją rzeczy jest robienie kroku dalej przeskoczenie na coś lepszego... Więc proszę się nie pienić bo szmata to szmata, a laminat to laminat trzeba mieć marzenia, a wielu napewno pomyślało "fajnie by było szybowcem kiedyś latać" Tyle dziękuję za uwagę... Zresztą po co się chwalić każdym lotem? Nie lepiej pochwalić się wynikiem czymś nowym czego się doświadczylo, dokonało ?


Po pierwsze paralotnia to żadna szmata!!! Miej szacunek do sprzętu latającego. A po drugie, to życzę ci osiągnięcia takiego poziomu, jak piloci paralotniowi w Polsce :)

Co do szkolenia, to nie chcę mi się wierzyć że szkolenie lotniowe w Polsce kosztuje tyle samo co szybowcowe. Dla przykładu, to szkolenie szybowcowe w Krakowie kosztuje w granicy 7-8 tys. zł. To zależy jak ci idzie i od tego kwota może wzrosnąć a nie zmaleć!!! Piszesz o porównaniu cen za szkolenie, to ty wydałeś na szkolenie w szkole lotniowej 7-8 tyś. zł?
Z kąt takie porównanie, który sprzęt jest lepszy wziąłeś? Sam go wymyśliłeś? Kto zrobił takie porównanie że lotnie są leprze od szybowców, paralotni czy jak kol-wiek w kolejności? :) Każdemu się podoba to na czym mu się podoba latać i moim zdaniem niema czegoś takiego jak porównanie lepszości!!! :lol: Jeszce raz się powtórzę, że każdy wybiera taki sprzęt do latania, jaki mu się podoba i tyle. Jedyne porównanie jakie można robić, to tylko dla samego siebie, jak masz możliwość porównać ze swojej własnej praktyki. To porównanie robisz tylko dla siebie. :)
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 16:37 #2019653

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Rusłan:

Każdemu się podoba to na czym mu się podoba latać


Przypuszczam, że wiem o co Ci chodziło w tym zdaniu, chociaż jego składnia jest... dziwna.

Podobnie jak z lataniem, jest też z czytaniem,
czyli:
Każdy czyta na lotnie.pl to, co mu się podoba.
A jak mu się coś nie podoba, to niech nie czyta.


Naprawdę, - nie widzę problemu. :)

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Podziękowali: Michał, greg

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 17:33 #2019654

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
mnie tez jest zdecydowalnie blizej do szybowcow jak paralotni i Twoje argumenty Ruslanie zupelnie do mnie nie trafiaja. Z checia poczytam o szkoleniu w Niemczech z racji tego ze mieszkam przy granicy i na "Flugplatz" mam az 3km.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 17:55 #2019655

Agi napisał: Rusłan:

Każdemu się podoba to na czym mu się podoba latać


Przypuszczam, że wiem o co Ci chodziło w tym zdaniu, chociaż jego składnia jest... dziwna.

Podobnie jak z lataniem, jest też z czytaniem,
czyli:
Każdy czyta na lotnie.pl to, co mu się podoba.
A jak mu się coś nie podoba, to niech nie czyta.


Naprawdę, - nie widzę problemu. :)


Agnieszka może ty się troszeczku pogubiła, ale nasz forum nazywa się lotnie pl. To nie forum samochodowy czy modelarski, to forum z większym ukłonem do latania na lotniach. A reszta, to raczej z czystej sympatii do sportów lotniczych. Z reguły każdy sport lotniczy i nie tylko, ma swój forum, gdzie w dosyć szczegółowy sposób jest opisywane wszystkie zagadnienia i pytania na temat danego sportu. To po co robić jeden wielki bałagan na naszym forum? Co chcesz osiągnąć? Przepraszam, chyba mnie poniosło z tym osiąganiem!!!
Mam pytanie do ciebie Agnieszko. Czy jakiś osioł zacznie tu wkładać foto z dupami i opisami swoich doznań, to też będzie dla ciebie ok?!!! :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koszty Szybownictwa kontra Lotniarstwo 2015/12/08 18:00 #2019656

musick napisał: mnie tez jest zdecydowalnie blizej do szybowcow jak paralotni i Twoje argumenty Ruslanie zupelnie do mnie nie trafiaja. Z checia poczytam o szkoleniu w Niemczech z racji tego ze mieszkam przy granicy i na "Flugplatz" mam az 3km.


Co ma piernik do wiatraka? Jak chcesz poczytać o szybowcach i o szkoleniu, to raczej szukaj forum szybowcowego. Jeżeli ktoś na poważnie podchodzi do tematu, jaki go interesuje, to na przykład w wyszukiwarce GOOGL pisze tak - forum szybowcowy. :) Chyba że ty piszesz lotnie z myślą o szybowce :lol: A-a-a-a to najmocniej przepraszam!!! :lol: :lol: :lol:
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena