Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Leszno 2017 is open

Leszno 2017 is open 2017/05/02 07:50 #2022563

Pięknie :) chmurki idealne żeby nad nimi polatać .
Pilot lotniowy od 1998 r.
Up-comet , Icaro XS , Moyes XS , Enterprise Wings Desire, Icaro Laminar 14ST , Flight Design GhostBuster , Atos V . Napęd własnej konstrukcji Solo 210, Napęd własnej konstrukcji Radne Raket 120 . Mini trajka własnej konstrukcji

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/05/02 17:03 #2022564

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

JanuszHa napisał: Pięknie :) chmurki idealne żeby nad nimi polatać .


- a u nas w Grudziążku to czasem chmurki się tak
obniżają żeby i nie latający mogli sobie na nie z balkonów popatrzeć ;)


Załączniki:
Podziękowali: JanuszHa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/13 01:02 #2022720

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

Gdybyście na swych podniebnych szlakach przypadkiem napotkali konstrukcję niepokojąco podobną do tej na obrazkach:









HG Team Leszno ostrzega: zaleca się zachować dystans . Trwa nauka jazdy ;-)

Pozdrawiam,
air_viking

PS. Specjalne podziękowania dla żony oraz Pilota oblatywacza, Pilota holownika, Pilotów zaprzyjaźnionych i pomagających za to, że dzięki Wam znalazłem się na tym kursie... ;-)
Załączniki:
Podziękowali: bartek, michalo, Jankos, fotolot, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/17 15:08 #2022733

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

Co za niespodzianka! Takiej sytuacji chyba najstarsi górale nizinni nie pamiętają. Ptaszki ćwierkają tu i ówdzie , że Sierra Papa Alfa Viktor Quebec może mieć lada chwila brata bliźniaka ;-) Mili Państwo będzie się działo, oj, będzie się działo.... ;-)

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/19 10:20 #2022740

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

Miałem szczęście zdążyć na premierę. Zwrócę może uwagę na towarzyszące jej okoliczności przyrody. W takiej scenerii widok na niebie "długala" pląsającego sobie zwinnie, jakby bez wysiłku, od bąbelka do bąbelka to prawdziwa uczta dla kibica awiacji. Mam nadzieje, że już niebawem poznamy relacje z poziomu "speedbara" ;-)




Pozdrawiam,
air_viking
Załączniki:
Podziękowali: Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/19 10:34 #2022741

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
O,... a tutaj niczym jastrząb mierzący wzrokiem w stronę nornika ;-)





Pozdrawiam,
air_viking
Załączniki:
Podziękowali: michalo, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/19 14:16 #2022744

Tak, to prawda, teraz juz 3 Atosiki beda latac w Lesznie. Piotr Madziar Zarębski jest kolejnym Pilotem Atosa VQ.
Ruszylismy w sobote o godzinie 0.18 z Leszna i dokladnie 22 godziny i 13 minut pozniej bylismy z powrotem na lotnichu. Nastepnego dnia udalo sie wyrwac Kornela do latania mimo iz dzien wczesniej mial wesele Corki, a od rana pomagal dzieciom w zawodach modelarskich.

Oblot poszedl od razu w termie, bo Piotr juz na Exxtacy latal wczesniej, czyli terma na sztywniaku byl obyty. Emocje oczywiscie nim targaly, ale staralem sie dzialac tak, zeby mial komfort psychiczny, no i polecial. Na pierwszy raz zaliczyl 2 godziny i 22 km trojkacik FAI.
Jak sie ogarnalem i wystartowalem wreszcie, to juz mogliwsmy sobie chwile polatac blisko siebie. Widok jest niesamowity jak taki sztywniak przebija sie pod wiatr do mnie do komina.
Czekamy z ustesknieniem, az bedziemy tak latac w Witkiem jako wilcze stado. Ale poki co Witek ma swoj scisle opisany plan prob w locie i nie ma szans by go odwiesc od realizacji planu.

Lata sobie wieczorne zloty z 2,5km i pierwsze co widac z daleka po ladowaniu, to jego wyszczerzone w usmiechu zeby.


Podziękowali: Leslaw, michalo, Jankos, fotolot, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/21 12:12 #2022749

  • Madziar
  • Madziar Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Cześć Latacze i nie tylko!

air_viking napisał:

Mam nadzieje, że już niebawem poznamy relacje z poziomu "speedbara" ;-)


Poczułem wywołanie do tablicy, no i postanowiłem napisać trochę więcej niż dwa zdania o tym
jak to było z tym moim VQ.

W porównaniu do Exxtacy 160 Atos VQ jest (wnioski po pierwszym locie) bardziej precyzyjny przy
małych prędkościach i szalenie doskonały przy dużych tzn przy przeskokach pomiędzy noszeniami.
Ale może po kolei. Zaczęło się od marzeń o świetnej konstrukcji a przy tym o doskonałym lataniu pod chmurami. Jak zwykle prowadziłem swoje zapiski spostrzeżeń. Wewnętrzna potrzeba latania na takim skrzydle rosła z każdą następną informacją, filmem, zdjęciem… Długo się naczekałem wraz z Witkiem, aby fizycznie dotknąć - chociaż - pragnienia. Nadarzająca się okazja pozyskania (splot wielu okoliczności) dla siebie ów konstrukcji, pchnęła w ruch „splotozdarzeniosytuacji” . Przy dużej pomocy (wielkie dzięki) Jacka J. i Roberta B. mogłem w końcu dosiąść upragnione VQ. Ta myśl napędzała mnie – polecieć, daleko, wysoko, długo – mniej więcej od południa w sobotę, kiedy to transakcja się dokonała. Do niedzieli rana przespałem trochę ponad cztery godziny po długiej podróży… Rano śniadanko i , rozkładam skrzydełko – powoli z pełną uwagą. Po czterdziestu pięciu minutach było gotowe do lotu.
Około dziesiątej już podwiewało, czasem zdrowo tak, że trzymając skrzydło pod wiatr nie czułem jego wagi a tylko dawało znać z której strony mocniej powiało. Podzwoniłem w międzyczasie do Maruderów i Naszego świetnego Holownika – Kornela – z banalnym pytaniem : kiedy się zjawią… Historie… Najważniejsze, Kornel tak się uwinął i wszystko poukładał, że mimo swoich spraw zajechał był już po trzynastej. Czekamy na Jacka – Kierownika startu, bez którego ani rusz. Nareszcie „nadejszla upragniona chwilła” – trzymam już za speedbar moich skrzydeł i czekam na komendę - jazda, jazda, jazda! Ruszyła maszyna wolno i ociężale, a co to, już startuje w nawale… Wnet jestem w powietrzu, speedbar w dół, ale nie za mocno. Subtelne ruchy wydają komendy, a VQ zdaje się mówić: tak jest, migiem. Pokonywanie bąbelków i kominków za motolotnią to muzyka, czasem żwawa ale zawsze piękna. Odpiąłem się na tysiącu dwustu metrach - to wysokość z jakimś zapasem na kilka manewrów testowych aby dowiedzieć się co „Maleńka” potrafi. Najpierw wio, gaz do połowy i mam sześćdziesiąt pięć, siedemdziesiąt… Tym testowaniem zachwycony spostrzegłem, że wysokość stopniała do sześciuset i spada, bo wybrałem chmurkę kopiącą, nie noszącą. Wtedy VQ pokazał swoją świetną stronę. Zdawało się jakby znowu mówił: Piotr spokojnie, poczekam aż znajdziesz noszenie, jeszcze szukamy noszeń a nie lądowiska. Zero dwie do góry, zero pól w dół, zero sześć do góry, zero trzy w dół… Dłuższą chwilę to potrwało i jest znowu pięćset, siedemset, tysiąc sto… I znowu wio, osiemdziesiąt pięć, dziewięćdziesiąt żaden problem, natenczas jeszcze nie deptałem do dechy. I następny komin półtora, dwa, trzy i pół metra i dalej wio… I tak przelecieliśmy siebie nawzajem w dwie pierwsze godzinki, gdzie zapis ścieżki pokazał ciut ponad dwadzieścia dwa km w trójkącie dookoła lotniska w Lesznie. Ostatnie kilkanaście minut lotu to właściwie próby zejścia niżej, no ale jak, kiedy VQ wybiera wszystko i nie opada. No tak, ale wszystko to co tu ująłem jest dla mnie podwójnie ważne, dlatego że mam już porównanie. Latanie „sztywniakiem” poznałem dzięki Exxtacy 160, która była ze mną przez prawie dwadzieścia godzin. Ta konstrukcja pokazała też, że potrafi dobrze latać również w trudnych warunkach. Nabyte doświadczenie z tym skrzydłem, dziś pozwala mi się cieszyć lataniem z ATOSEM VQ.

Pozdrawiam
Madziar
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/21 13:45 #2022750

a tu z innej beczki..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Leszno 2017 is open 2017/06/21 14:00 #2022751

Podziękowali: bodzio, Marcin GIE, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena