Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: AIR Testival 2018 - potwierdzenie

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/09/28 09:41 #2023489

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Ja nie polatalem Sztywniakiem bo zaliczylem loty z Leslawem na VQ w Bad Tolz a na Hochries na VX 190 . To byl Wasz testiwal i nie chcialem blokowac sprzetu . Lot zrobie nad zamek Ludwika w Niedziele jak da rady .
W Swiebodzicach na koniec dnia spelnilem swoje marzenie o locie Nocnym z lampami Strobo ...... po paru dniach Christoph poholowal mnie noca ponownie . Miasto o zachodzie slonca wygladalo bajecznie a Adam przyswiecal do ladowania telefonem komorkowym .....
Fotografowal Adam Siatkowski

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: Leslaw

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/03 06:32 #2023496

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Testival w Air trwa dalej jak co roku w czasie Oktoberfest . Popatrzcie na pare zdiec i atmosfere spotkania . Holuje Thoni Rot na Kombi Elektro- Benzynowym Motorze

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/03 06:36 #2023497

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Panel sterowania
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/03 06:38 #2023498

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Dla rozgrzewki Crossover
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/03 06:41 #2023499

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Peter Sperber wystawil Historyczna Perelke Pegasus od Jurgena Lutz
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: Leslaw, sterylny

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/03 06:47 #2023500

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/03 06:50 #2023501

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: bodzio

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/13 22:32 #2023509

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Film od Bruno Bohren

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: sterylny, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Zapraszamy na AIR Testival 2018 2018/10/22 07:50 #2023528

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Nocny Lot na Funfexie . Jednak GOPRO 2 nie radzi sobie z ziarnem obrazu przy slabym oswietleniu. Ciekawe jak to robia najnowsze modele GOPRO 5 ?????

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: Leslaw, bodzio, Andreas, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

AIR Testival 2018 - potwierdzenie 2019/03/15 11:41 #2023679

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4254
  • Oklaski: -262
  • Otrzymane podziękowania: 543
Jak powiadamia Redakcja czasopismo Vario - Padlo . Szkoda wielka strata , ale moze znajdziemy miejsce w przyszlosci w Przegladzie Lotniczym ?????


A-I-R Testiwal w Polsce


Z inicjatywy Christopha Bayer , Andrzeja Binkowskiego i Moniki Siatkowski
zaproszono do Polski producenta Sztywnoplatow Dip. Inzyniera Felixa Ruhle z Bawarii.
Wraz z ekipa przyjechal swietny Pilot mowiacy po Polsku i latajacy w Kadrze
niemieckiej Robert Bernat . Do Ekipy dolaczyl A-I-R Inzynier Patrick Ruber , Pilot
Toni Raumauf z Kossen oraz UL Pilot Ahim Kuhne . W Sobote o trzeciej rano caly
Tim zamieszkal w Hotelu Walbrzyskim - Szczawno Zdroj . Ta okolica to Kurort
i Sanatorium . W Sobote 8 Wrzesnia o godz .10 na Lotnisku Towarzystwa
Lotniczego Swiebodzice
zmontowano najnowsze modele sztywnoplatow Atos , glownie VX - VR – VQ , a dla
pilotow Lekkich Atos VRS . To było niesamowite wydarzenie , bo polscy piloci
zaoszczedzili w ten sposob okolo 1000 km. jazdy do Bawarii . Tyle kosztowalo by
testowanie skrzydel najnowszej generacji . Okolo poludnia na lotnisko dotarl
ze swoim Atos Treicke Piotr Nowak z Katowic. Przywiozl on swoja konstrukcje
wozka z silnikiem spalinowym . Tego dnia na lotnisku odbywaly się skoki
Spadochronowe z Ukrainskiej dwusilnikowej maszyny . Dodawalo to uroku calej
imprezie . Rowniez piloci szybowcowi przez dwa dni trenowali loty po Kregu
startujac za wyciagarka . Wydzielono Strefe skokow Spadochronowych i nakazano
dla nas prawy Krag podejscia do ladowania. . Andrzej Binkowski pozyczyl drugi
wozek Startowy od zaprzyjaznionych pilotow Lotniowych z Republiki Czech .
Holowal
nas prywatnym Treicke Pilot Christoph Bayer mowiacy już troche po polsku.
Wyciagarka holowal Organizator. Kiedy wystartowal samolot ze skoczkami spadoch-
ronowymi mielismy zielone swiatlo na Start. Kiedy spadochroniarze opuszczali
maszyne przerywalismy hole na okolo 15 min. Calosc koordynowal Instruktor
Andrzej Binkowski z „ Kwadratem „ szybowcowym przez Radio Lotnicze.
Sympatyczny Christoph holowal nas na wysokosc 500 do 600 metrow. Klimat
spotkania nabieral temperatury . Piloci podnosili karbonowe lotnia i nie mogli
nadziwic się , ze co roku Producent znajduje sposob na odciazenie swoich
weglowych
skrzydel . Absolutnym hitem konsumenckim stal się Atos VQ mieszczacy się
w kazdym garazu , nawet Duplex. Toni Ramauf , syn deportowanego polaka
z okresu wojny udostepnil

nam swojego prywatnego Atosa VQ do testowania . Wielu pilotow wybieralo właśnie
ten model . Od Zachodniej strony lotniska przyciagal wzrokiem widok zamku Ksiaz ,
w ktorym mieszkal Duch Ksieznej Daysi . Piloci obiereali chetnie kurs na Zamek ,
tak jak , robi się to w Bawarii latajac nad zamkiem Ludwika Neues Schwanstein.
Holowano zainteresowanych do poznych godzin przy gwiezdzistym niebie.
Okolo godz 20 sprzet zahangarowano razem z szybowcami . To był piekny widok .
Sztywnoplatow, Szybowcow i Samolotow pod wspolnym dachem lotniska Gminnego
Swiebodzice. O godzinie 20 30 zapalono ognisko integracyjne , a zona Christopha
Pani Krystyna przygotowala wspanialy wloski posilek z makaronem i salata .
Pani Krystyna upiekla trzy rodzaje ciast . Podano piwo gratis i grilowano kielbasy.
Opowiesciom nie było konca , a o 9 rano w niedziele nie było latwo wstac
do kolejnego dnia Testiwalu .
W Niedziele powital nas piekny sloneczny dzien . Rozpoczelismy go od
przygotowania Startu wyciagarkowego , po to aby rozgrzac mlodych pilotow
do holowania za Motolotnia. Piloci wykonywali po jednym holu sztywnoplatem
na wysokosc 300 metrow , a co niektorzy lapali kontakt z termika .

Jeden z pilotow Flex troche podniosl nam cisnienie , bo wykonal start „ Kawalerski „
jednoczesnie podwieszajac lotnie na okolo 70 metrow . Po wyczepieniu zareagowal
prawidlowo rozpedzajac lotnie i wyladowal szczesliwie . Po ogolnej rozgrzewce
wykonywalismy hole za Motolotnia . Christoph Bayer był nie zmordowany i z wielka
checia i usmiechem na ustach zagrzewal nas do treningu . Na początku polecial
Andrzej Binkowski duza Orchidea Atos VR . Po wyczepieniu zlapal on kontakt
z termika i wykrecil kilkaset metrow . Kiedy wyladowal szczesliwie widac było
w jego oczach „ euforie „ , bo skrzydlo o duzej doskonalosci lotu nie wiele tracilo
wysokosci . Ja postanowilem przetestowac roznice pomiedzy gumowymi kolami lotni
na sterownicy Atosa , a Kufami na miniaturowej gasienicy . W tym celu wykonalem
parę upadkow na brzuch w lekkim zakrecie . Zdziwilem się bardzo , ze kola gumowe
wbijaja się w ziemie hamujac , a Kufy na gasienicach slizgaja się w „ Cyrklu „ -
dajac pilotowi wieksze Bezpieczenstwo . Treicke z Katowic zwrocil uwage
konstruktora A-I-R , a praktyczne loty termiczne na skrzydle Atos potwierdzily pelna
kompatybilnosc wozka lotni ze skrzydlem . Piloci ze Szkoly FlyAdwenture
byli zachwyceni organizacja spotkania , choc znalazl się tez taki „ maruda „ , który
narzekal na niespodziewana date Testiwalu . To Lotniarze musieli dostosowac się
do propozycji Firmy AIR , ponieważ Felix był kompletnie zajety nastepnymi terminami .
Posrod naszych pilotow latajacych lotnia „ Flexi „ było widac wewnetrzne napiecie
przed holowaniem Atosa za Motolotnia. Robert Bernat z wielka powaga instruowal
jak zachowuje się Sztywnoplat na holu za Motolotnia. Sprawdzal wysokosc
podwieszenia , aby bezpiecznie oddzielic się od wozka holujacego. W wolnych chwilach
pomagal swoim elektrycznym skuterem sciagac wozek startowy po rozbiegu.
Ja również chetnie dzielilem się moimi zdobytymi doswiadczeniami w holowaniu
ze szkoly Rudiego Aumera w Kelheim . Firma A-I-R przywiozla prawie pod dom
zakupiona lotnie VQ dla polskiego pilota . Po dlugich negocjacjach pozostal w Polsce
Tandem Sztywnoplat VX . Ta lotnia polscy piloci rozpoczna nowoczesne szkolenie
na poziomie swiatowym . Na poczatek lot zapoznawczy w tandemie z Instruktorem
za Motolotnia , potem start z Rampy i na koniec nauka startu za wyciagarka
i Motolotnia .
Na Testiwal , kazdy pilot przywiozl swoje udoskonalenia techniczne i chetnie
je prezentowal . Jak wczesnie wspomnialem z Katowic prezentowano lekki Treicke
do 120 kg . Roland pokazal swoja konstrukcje kamery obrotowa GOPRO .
Wojtek Staczek dzielil
się swoimi doswiadczeniami z elektrycznym i spalinowym napedem do Perfexa.
Niezmordowany Inzynier dalej rozwija konstrykcje okraglej lotni z elektro
napedem

Pilotrolot latal prawie noca z lampkami stroboskopowymi . Najwiecej z testiwalu
skorzystal Adam , bo obok testu Atosa VQ polecial na lekkim sztywnoplacie
VRS skonstruowanym dla lekkich Niewisat . Monika Siatkowski swietnie tlumaczyla
z angielskiego a Robert i Piotrolot tlumaczyl z niemieckiego . Na koniec dnia na lotni
VX poleciala Monika wraz z Felixem . Niestety nasza druga latajaca Niewiasta Paulina
nie doczekala się lotu z powodu niekompatybilnej uprzezy Tandem . Rozczarowana
postanowila natychmiast kupic Atosa. Wieczorem cala grupa wybrala się do Szczawna
Zdroj na wspolna kolacje . W poniedzialek latano jeszcze za Motolotnia a malego
Atosa VRS testowal Andrzej i Adam . Po poludniu zdemontowano sprzet .
Felixowi Ruhle tak się podobalo w Polsce , ze postanowil przyjechac ponownie
ze sprzetem i zwiedzic wreszcie Zamek Ksiaz .

To był udany Testiwal , a już od Tygodnia trwaja intensywne loty tandemowe
na Lotnisku w Swiebodzicach .
Piotr Adams - Hajdukiewicz
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena