Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Mój elektryczny napęd wspomagający

Mój elektryczny napęd wspomagający 2019/08/21 00:06 #2023883

Chciałbym pokazać zainteresowanym jako ciekawostkę , moją koncepcję wspomagającego napędu do lotów żaglowych. Pomysł taki zrodził się u mnie gdy byłem jeszcze na szkoleniu lotniowym w Mieroszowie i obserwowałem z zazdrością jak paralotnie wychodzą na żagiel. Dla lotni wygrzebanie się nad drzewa ze startu z buta jest praktycznie nie możliwe, a przynajmniej nie w warunkach gwarantujących bezpieczne latanie. Tak więc pomyślałem ,że gdyby udało się zrobić jakieś w miarę lekkie urządzenie, które by mnie popychało to byłoby to idealne rozwiązanie wszędzie tam gdzie jest trochę zbocza anie ma wyciągarki. Prace rozpocząłem dość dawno ok. 2 lata temu no i dopiero nie dawno poskładałem wszystko do kupy. Korzystając z okazji że jest parę dni wolnych i w miarę sprzyjająca pogoda postanowiłem w długi weekend sierpniowy pojechać do Mieroszowa w celu oblatania mojego napędu. To jest film z jednego z pierwszych lotów z moim napędem . Cóż , może efekt nie jest jakiś spektakularny ale wiem przynajmniej na czym stoję i mogę próbować to udoskonalić. Na razie wiem że jestem przeważony bo musiałem latać trochę szybciej niż normalnie , więc mam porządny argument żeby parą kilo schudnąć .
Podziękowali: Leslaw, bodzio

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mój elektryczny napęd wspomagający 2019/08/22 00:18 #2023884

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Ciekawy pomysł i pomysłowe wykonanie :)
Ile waży wszystko, co zawiesiłeś na kilu - musi powodować wyczuwalny moment zadzierający...
Spróbuj usunąć flater - potrafi mocno zakłócić doskonałość.
ps. a lądowanie na nogach po przejściu z leżenia na trawie - rewelacja! :D
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mój elektryczny napęd wspomagający 2019/08/22 12:36 #2023886

Całość waży 8,3 kg razem z baterią li-ion. Cały ciężar tego co jest zawieszone na kilu jest kompensowany przez baterię umieszczoną na róże centralnej z przodu skrzydła. Starałem się zachować wyważenie lotni takie jakie miała .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez stanlee.

Mój elektryczny napęd wspomagający 2019/08/23 10:44 #2023889

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Z ciekawości, jaką masz moc silnika i jaki ciąg statyczny generuje. Tak z własnej praktyki, da się latać mając zerowe wznoszenie i to całkiem wysoko. Swego czasu zdobyłem Giewont mając takie wznoszenie na zepsutym silniku. Wystartowałem chyba tylko dzięki sile woli i długo utrzymywaniem się nisko (parę metrów) nad ziemią. Powietrze nigdy nie jest nieruchome. Zawsze gdzieś idzie w górę i to wystarczy. Oczywiście, pewne wznoszenie w górę daje psychiczny komfort więc ciąg musi być taki żeby ten komfort posiadać, czego Ci w Twoim napędzie życzę!
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mój elektryczny napęd wspomagający 2019/08/24 07:20 #2023890

Na moc silnika podawaną przez producenta nie ma co patrzeć , bo jest to moc chwilowa , którą silnik może dać przez kilkanaście sekund , przy dłuższej pracy się spali, a wynosi ona 5,3 kW. W praktyce przy pacy ciągłej można z niego wycisnąć połowę tego i w moim napędzie gdzieś tyle by było . Nie miałem czasu podłączyć watomierza,żeby dokładnie to sprawdzić ,ale prąd na pełnym gazie przy w pełni naładowanych akumulatorach to 60-65 A, i generuje ciąg statyczny ok 15 kg. Max. dopuszczalny prąd wg. instrukcji to 120 A Jak widać jest jeszcze pewien potencjał w silniku jak i w akumulatorach i można się pokusić o założenie większego śmigła ,żeby zwiększyć trochę ciąg. Najważniejsza jest pierwsza minuta lotu kiedy trzeba wyjść nad linie drzew, tam żagiel jest silniejszy i można zmniejszyć już moc. Niestety zwiększając śmigło wzrasta moment odśmigłowy , już teraz jest odczuwalny bo gdy szybko daję pełny gaz to lotnia trochę skręca w lewo i w ogóle zauważyłem ,że w czasie pracy silnika muszę częściej korygować kierunek . L otnia leci bardziej nerwowo co na pewno powoduje pogorszenie doskonałości. Być może trzeba będzie wrócić do koncepcji napędu zamocowanego do uprzęży.Tak jak na zdjęciu.
Załączniki:
Podziękowali: Leslaw

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena