Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mikroloty w Oshkosh 2015

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/04 20:37 #2021146

PS=warto porownac predkosci z ATOSem i IMPACTem...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 15:40 #2021150

W ubiegla sobote Wojtek cwiczyl loty na malej predkosci,
w stabilnym locie doszedl do 20 km/h ( 5,6 m/s) ...

Przy 18 km/h KASPERWING zaczyna sie kolysac i samoczynnie opuszcza nos zwiekszajac predkosc.

Jesli policzymy Cz (wspolczynnik sily nosnej),to wychodzi dosc trudna do uwierzenia wielkosc, powyzej 4,5 !!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 17:35 #2021152

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
-jak widać otwarty esowy profil Kasperwinga zapewnia już przy niewielkich prędkościach bezpieczną stabilność co zresztą odzwierciedliła statystyka : na ponad 300 egzemplaży nikt poważniejszego guza sobie nie nabił
-jako że to forum swobodnych i motoszybujących lotniarzy to chętnie poznamy parametry szybowania z silnikiem i bez w całym zakresie prędkości, które są w Kasperwingu imponujące
- dla porównania użyteczny zakres prędkości Atosa B + 2cylindrowy 18hp boxer JPX 425 Pul śmigło fi 104cm to 30-95km/h -przelotowa 85/h( 5l/h) opadanie na zgaszonym 1.05m/s przy ok. 40/h to są przybliżone parametry z otwartym prostym, nieaerodynamicznym aczkolwiek wygodnym podwoziem do turystyki . W termice jednak tego typu krzesełkowe konstrukcje mają niewielkie szanse na przeloty - -co do porównania IMPACT-a to jak całkiem inna klasa .

dopisuje: dziś sprawdzałem prędkości na takim samym szybkościomierzu od kolegi i wskazania maksymalne były o 5km/h niższe chociaż kiedyś z kolei prawie pokłóciłem się z kolegą lecącym obok wiatrakiem bo mi wmawiał że lecieliśmy 100/h ??

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 20:20 #2021153

Witaj Fotolot, testowałem nowy moduł awioniczny a w zasadzie aktualizację oprogramowania i jeśli wszystko było dobrze wykalibrowane to takie wyniki z przyżądów odczytałem jakie napisał Heniek. Próby wykonywałem wielokrotnie aby się upewnić że wyniki są powtarzalne, aż mi trudno uwierzyć że Kasper leciał tak wolno.Silnik w moim Kasprze daje ciąg ok 53kg, predkość maxymalna w locie poziomym 70km/h-duże opory linek w tej wersji skrzydła dają się mocno we znaki! Chcemy zbudować skrzydło Kasprowi w wersji bez linek podobną techniką jak w Twoim Atosie z dwoma zastrzałami od dołu.Masa Kaspra bez pilota i paliwa to 75kg, powierzchnia skrzydła 16,7m2. A u Ciebie ile wazy na sucho i jaką powierzchnię ma skrzydełko?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 20:54 #2021154

-onegdaj wazylismy samo skrzydlo KASPERwing i jesli sie nie myle,to bylo ponizej 30 kg.

-"niebieskie" skrzydlo 2-osobowego,ktore zbudowal Pawel bylo DWA razy ciezsze!

\mialo tak duzy moment bezwladnosci,ze sterowalo pilotem ...strach bylo sie oderwac!\

-natomiast Pawel wczesniej to skrzydlo okielznal i zrobil kilka podlotow w Gieraltowiczkach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 21:59 #2021155

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40

Wojtek M napisał: Masa Kaspra bez pilota i paliwa to 75kg, powierzchnia skrzydła 16,7m2. A u Ciebie ile wazy na sucho i jaką powierzchnię ma skrzydełko?


No i w tym momencie nalezaloby powrocic do tematu legalizacji takich wlasnie mikrolotow.

U mnie masa podobna. Skrzydlo Flight Design Axxess 13,5m2. Silnik cmax 175 , 27KM. Zakresu predkosci na razie nie podaje bo musze sie najpierw w porzadny instrument zaopatrzyc. Max wznoszenie 3,5-4m/s
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 22:40 #2021157

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Cześć Wojtek. Ja co prawda mam tylko stary prędkościomierz (pionowa rurka z suwakiem) ale zaskoczeni motolotniarze sami potwierdzają prędkości, a opadanie jest wynikiem równo 10-minutowego zlotu po zgaszeniu silnika na 640m. Ciąg mam poniżej 50kg, wznoszenie ok. 2,5m- (mogło by być lepiej ale specjalnie zrobiłem duże kąty śmigła na przeloty). Atos ma powierzchnię 13,5m , wagę ok. 40kg i rozpiętość 12,8m. konstrukcja z silnikiem Solo 36kg(boxer jest tymczasowo i ma 4kg+) Co do wykonania nowego skrzydła to słyszałem o nieudanych próbach budowy wersji samonośnych i kiedyś nawet poradziłem Henrykowi że najprościej i najprędzej było by kupić jakiegoś niedrogiego sztywniaka np. Exxtacy(da się trafić za 1000E), zmienić żebra na potrzeby profilu samostatecznego,a w części noskowej na dzwigarze skorygować ewentualnie pianką(wiesz już jak ;) ) na końcach montujesz płyty sterowe i małymi krokami ostrożne testy "w imię Boże" w wykonaniu "Starego Wygi" czyli Vegi :)

Pozdrawiam Wiesiek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/05 23:41 #2021160

Kol.Bogdan zrobil dobra forme z profilem NACA8-H-12,
przymierza sie do wyklejenia w niej kesonu-dzwigara z PARABEAMu +zeberka z wegla+
cienka ponczocha-pokrycie.

powinno to sie zmiescic w 30 kg...?

-bezogonowiec BKB1-A z takim skrzydlem mial doskonalosc 29 i robil takie fikolki=

Podziękowali: musick

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/07 01:25 #2021167

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

musick napisał:

Wojtek M napisał: Masa Kaspra bez pilota i paliwa to 75kg, powierzchnia skrzydła 16,7m2. A u Ciebie ile wazy na sucho i jaką powierzchnię ma skrzydełko?


"No i w tym momencie nalezaloby powrocic do tematu legalizacji takich wlasnie mikrolotow."

Jeśli uważasz Tomek że w tym momencie to niech się stanie według woli Twojej :

POWRACAMY DO TEMATU I DZIAŁAMY w kierunku aby tak jak w Oshkosh piloci Kasperwingów i podobnych superlekkich budowanych amatorsko konstrukcji mogli mając polisę OC latać legalnie w bardzo ograniczonych dla FAR103 strefach ,a piloci posiadający jakiekolwiek swiadectwo kwalifikacji więc znający zasady ruchu lotniczego mogli latać normalnie np. na przeloty termiczne .

Proponuję: zakładamy nowy wątek i zainteresowani wchodzą przedstawiają się coś o sobie, potrzebach i dążeniach sprzętowych(tak będzie rażniej) . To nie jest pierwszy krok, ja i Piotrek przed kilkoma miesiącami próbowaliśmy nawiązywać kontakty zdając się na Starszyznę.... więc tym razem nie odpuszczajmy. Uwierzcie są z nami i chcą bezinteresownie pomóc poukładać formalności Ludzie dobrej woli tylko my musimy wyzbyć się wpływów, podziałów i przedstawić jedno stanowisko w kierunku umożliwienia rozwoju kostrukcji amatorskich wg. naszych potrzeb, bezpieczeństwa i wygody. Sprawmy wspólnie normalne warunki(wolne od giszeftowo lobbystycznych wymuszeń i haraczy) aby na podstawie doświadczeń pionierskich i współczesnych także nasi skromni Seniorzy mniej sprawni fizycznie mieli prawo realizować i opowiadać o całkiem nowych przelotach począwszy od czasu prezydentury Andrzeja Dudy( tak jak jest w wielu innych cywilizowanych krajach np. Francji czy USA) .
Pozdrawiam Wiesiek.

Podziękowali: henryk.doruch, Wojtek M

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/08 08:50 #2021171

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40

henryk.doruch napisał: Kol.Bogdan zrobil dobra forme z profilem NACA8-H-12,
przymierza sie do wyklejenia w niej kesonu-dzwigara z PARABEAMu +zeberka z wegla+
cienka ponczocha-pokrycie.

powinno to sie zmiescic w 30 kg...?

-bezogonowiec BKB1-A z takim skrzydlem mial doskonalosc 29 i robil takie fikolki=


Panie Henryku jestem pod wielkim wrazeniem mozliwosci tego sprzetu. Jak sie nie myle koncepcja ma juz dobre 50 lat i zamiata wszystkie swifty, silenty, archeopteryxy i inne atosy. Wielka szkoda ze nikt nie pociagnal dalej tego tematu. Jestem pelen podziwu dla naszych konstruktorow.
A tak pol zartem dodam, ze widocznosc na dol byla chyba troche slaba i dlatego opracowano konstrukcje umozliwiajaca takie fikolki ;) Pozdrawiam i prosze o wiecej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena