Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mikroloty w Oshkosh 2015

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/08 08:55 #2021172

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
Ok Wiesiek.
Sezon powoli dobiega konca i jakos trzeba bedzie spozytkowac ten czas i energie
Proponuje nowy dzial na forum np. Mikroloty lub cos w tym stylu.
Opracujemy idee, koncepcje i zadania oraz podzielimy obowiazki.
Jesli mamy cokolwiek zdzialac to trzeba bedzie tez powolac stowarzyszenie.
Podziękowali: Wojtek M

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez musick.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/08 10:47 #2021173

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/08 19:40 #2021176

Witajcie Panowie, popieram kolegę "musick-a" jeśli ktoś z was ma wrodzony charakter do walki czas no i chęci to warto podjąć temat. Na chwilę obecną zgłosiliśmy Kaspra do ULC aby zakwalifikował go do jakiejś kategorii i nadali mu kategorię ultralekki do 115kg ale żeby latać legalnie wychodzi że muszę posiadać ŚK pilota samolotu ultralekkiego do 495kg co jest lekkim absurdem bo Kasprowi bliżej do motolotni niż samolotu(pierwotnie to była lotnia na bazie szkieletu manta fledge). Teraz wychodzi że musiałbym robić szkolenie na ultralekki typ samolotu aby latać prawie motolotnią.
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/08 22:12 #2021180





-nowych malo,powtarzam do znudzenia!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/09 01:09 #2021181

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Przepisy wg. FAR103 zostały zaakceptowane i zatwierdzone przez ULC w całości jako sprawdzone i pozytywnie wypraktykowane w USA przez dziesiątki lat co potwierdziła statystyka. Z wpisu Wojtka wynika że w Polsce aktualnie zostały one w ULC-u zablokowane. Nasuwa się pytanie: Przez kogo zostały zablokowane,w jakim celu i w czyim interesie ? Proszę Wojtku wstaw tu skan decyzji jeśli możesz , wg. której nakazano Ci nabyć(nie potrzebne i kosztujące min. 10.000zł)śmiertelnie niebezpieczne w takim przypadku odmienne nawyki sterowania. .....
Rozmawiałem z Dariuszem Lewkiem o nastawieniu urzedników i stwierdził , że "obecnie w ULC pracuje wielu pasjonatów, również pilotów, którzy rozumieją nasze potrzeby rozwoju konstruktorskich pomysłów(prostych i wybitnych) i są otwarci na konsultacje przy dostosowaniu FAR103"(nikt nie jest wszechwiedzący). Na przykładzie zniszczenia popularnego motolotniarstwa przez oddolne opracowania ograniczeń(utworzono dzikie getto) i oferty tylko dla elity biznesowej(co zresztą szkoły opustoszyło) można wnioskować skąd się biorą największe dla naszego rozwoju "polskie"ograniczenia.

Pozdrawiam Wiesław.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/09 10:56 #2021183

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40

Wojtek M napisał: Witajcie Panowie, popieram kolegę "musick-a" jeśli ktoś z was ma wrodzony charakter do walki czas no i chęci to warto podjąć temat.


Drogi Wojtku zapewniam Cie ze jedna osoba niczego nie zmieni. Music to byc nasz wspolny wysilek bo w pojedynke to bedzie walka z wiatrakami. Poza tym watpie zeby sie tu znalazl chociaz jeden taki zapaleniec, ktory dysponuje wystarczajaca iloscia wolnego czasu i samozaparcia.
Weisz Prada, rodzina i takie tam.
Fajnie by bylo jakby w naszym waskim lotniarskim gronie znalazla sie osoba z wyksztalceniem prawniczym, chcaca sie zaangazowac. Kandydaci na lotniarza tez moga sie zglaszac :-)
Podziękowali: henryk.doruch

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/10 22:52 #2021188

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40

fotolot napisał: Przepisy wg. FAR103 zostały zaakceptowane i zatwierdzone przez ULC w całości jako sprawdzone i pozytywnie wypraktykowane w USA przez dziesiątki lat co potwierdziła statystyka. Z wpisu Wojtka wynika że w Polsce aktualnie zostały one w ULC-u zablokowane. Nasuwa się pytanie: Przez kogo zostały zablokowane,w jakim celu i w czyim interesie ? Proszę Wojtku wstaw tu skan decyzji jeśli możesz , wg. której nakazano Ci nabyć(nie potrzebne i kosztujące min. 10.000zł)śmiertelnie niebezpieczne w takim przypadku odmienne nawyki sterowania. .....
Rozmawiałem z Dariuszem Lewkiem o nastawieniu urzedników i stwierdził , że "obecnie w ULC pracuje wielu pasjonatów, również pilotów, którzy rozumieją nasze potrzeby rozwoju konstruktorskich pomysłów(prostych i wybitnych) i są otwarci na konsultacje przy dostosowaniu FAR103"(nikt nie jest wszechwiedzący). Na przykładzie zniszczenia popularnego motolotniarstwa przez oddolne opracowania ograniczeń(utworzono dzikie getto) i oferty tylko dla elity biznesowej(co zresztą szkoły opustoszyło) można wnioskować skąd się biorą największe dla naszego rozwoju "polskie"ograniczenia.

Pozdrawiam Wiesław.

Nic dodac, nic ujac. Trzeba troche odswiezyc istniejace przepisy i dostosowac je do nowego.
Podziękowali: henryk.doruch

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/12 18:26 #2021215

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

Wojtek M napisał: Witajcie Panowie, popieram kolegę "musick-a" jeśli ktoś z was ma wrodzony charakter do walki czas no i chęci to warto podjąć temat. Na chwilę obecną zgłosiliśmy Kaspra do ULC aby zakwalifikował go do jakiejś kategorii i nadali mu kategorię ultralekki do 115kg ale żeby latać legalnie wychodzi że muszę posiadać ŚK pilota samolotu ultralekkiego do 495kg co jest lekkim absurdem bo Kasprowi bliżej do motolotni niż samolotu(pierwotnie to była lotnia na bazie szkieletu manta fledge). Teraz wychodzi że musiałbym robić szkolenie na ultralekki typ samolotu aby latać prawie motolotnią.


Wojtku pytałem o skan dokumentu(na początek co masz wpisane w rejestracji?), musimy opierać się na faktach i ujawniać absurdy ale jeśli masz jakieś obawy aby pomagać wyjaśniać nieporozumienia to trudno.

Przykład mojego kolegi, który pomagał ULC-owi wyprostować pewne niejasności:
dariuszcisek.strefa.pl/Prawo.html

dopisuję: o nie wymagane uprawnienia(których w FAR103 nie ma) można zapytać indywidualnie i najdłużej za dwa tygodnie się przekonasz ( ;) że : "np.tylko dla garstki konstruktorów zazwyczaj doświadczonych pilotów przyjęto przepisy liberalne,rozwojowe ale jak wynika ze stalinowskich paragrafów obecna skorupa giszefciarsko-wymuszeniowa nikomu nie może przepuścić czołgowych manewrów" B) ) dlapilota.pl/wiadomosci/dariusz-lewek/st...ietrznych-podkategor

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/13 09:43 #2021221

Witajcie, formalności w moim imieniu załatwia mój kolega bo ja nie mam z tym doświadczenia. Od Niego wiem że Kasper został przypisany do klasy Ultralekki do 115kg. Natomiast z tym co napisałem o wymaganiach posiadania ŚK na ultralekki do 495kg to trochę namieszałem bo żle zinterpretowałem jego wypowiedz w tej sprawie. Jak będą jakieś kłopoty to opublikuje dokumenty, narazie jeszcze formalności nie są do końca załatwione. Przepraszam za małe zamieszanie jakie wprowadziłem swoją wypowiedzią. Pozdrawiam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mikroloty w Oshkosh 2015 2016/09/23 10:02 #2021296

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40

Niesamowite Jak skromny inzynier z polski bez komputerow autocadow i wlokien weglowych wyprzedzil swoja epoke. Przeskoczyl obecne swifty, atosy i inne archaeopteryxy.
Ze tez nikt nie rozwija tych projektow.
Troche dziwi fakt, ze rozwoj praktycznie stanal w miejscu. Swift jest konstrukcja z lag 80 tych. Rühle "rozwija" caly czas tematy z lat 90 tych. Poza zwiekszaniem rozpietosci i w zwiazku z tym dolozeniu przerywaczy praktycznie nic z atosami sie nie dzieje. No ale jak sie ma monopol to nie trzeba sie starac.
Duzym krokiem na przod byl projekt Impact Olafa Barthola. Niestety w skutek podpalenia jego pracowni cala prace szlag trafil.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena