Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Medycyna Lotnicza

Medycyna Lotnicza 2015/02/22 10:19 #2017105

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Medycyna Lotnicza , to swietny temat utrzymania kondycji Pilotow Delta nawet przez dlugie zimowe dni nielotne . Niedotlenienie organizmu - Loty z Tlenem na duzej wysokosci - zludzenia Optyczne - rozklad cisnienia w uchu srodkowym - choroba Vertigo to tematy o ktore warto zaczepic . Zauwazylem ze , Recepta na utrzymanie dobrej cery bez kosmetykow bedzie zawsze oddanie sie bezgraniczne Rzegludze Powietrznej . Przygladam sie starym szybownikom i Lotniarzom ze zdziwieniem . Wiekszosc z nich pomimo wieku posiada soje twarze jak by je ciagle prasowali zelaskiem . Jak oni to robia ????







Odpowiedzi na dobre " zakonserwowanie " udziela Szwajcarski Segelfliger ze stycznia 2015

Bernd Weber

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: Marcin GIE

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Medycyna Lotnicza 2015/02/23 09:02 #2017112

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
U Pilotow Lotniowych czeste skoki cisnienia to miazdzyca i zawal - Nie to jakas pomylka :blink:






Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Medycyna Lotnicza 2015/02/24 09:04 #2017138

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Latanie na duzych wsokosciach lotnia na Owens Valley czy na fali pociaga za soba ryzyko niedotlenienia . Juz w szybowcowych licencjach Aeroklubu PRL dostawalismy takie ostrzegawcze pieczatki .




Schemat " drogi do Nieba " zna kazdy latajacy Alpinista







Euforia przychodzi rzadko , bez zapowiedzi . Jezeli zapowie sie brak tlenu w organizmie , odczuwamy Zmeczenie , Bol Glowy , Zawezenie Szerokosci Obrazu , Euforyczne Napady Szczescia . Na to pomoze tylko Butla Tlenu . Kiedy Nie posiada sie wyposazenia w Aparature tlenowa lepiej pociagnac sterownice do kolan zanim straci sie orientacje gdzie znajduje sie ziemia a gdzie Niebo .




Przy planowaniu Lotu Lotnia na duzych wysokosciach , aby zdobyc Warunek Diamentowy do Zlotej Odznaki Lotniowej z Trzema Diamentami - Nie :blink: zapominajmy zabrac Butli z Tlenem Typ IKARUS . Firma MEDAP , Medizinische Apparate -Deimlerstr.20 D-6380 Bad Homburg






Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Medycyna Lotnicza 2015/02/25 08:42 #2017154

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

Dzial Medycyny lotniczej w podrecznikach Ul w Bundes nazywa sie Menschliche Leistungsvermögen . Wylowie pare ciekawostek bo ogolnie niech o tym pisze Fachowcy jak Pani Dr.med albo Doktor Analog ;)

Symptomy Niedotlenienia

1. Podniesienie Pulsu i czestotliwosci oddychania.

2. Cierpnienie palcow , Zimno albo wrazenie ciepla

3. Bol glowy i mdlosci

4. Niedowidzenie i zawezenie obrazu

5. Dekoncentracja i mdlosci

6. Szczegolnie grozna Euforia

7. Redukcja rozpoznawania kolorow

8. Wydluzenie Reakcji - zapominalskosc

9. Ograniczona samokrytyka

10 . Zmeczenie
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: Marcin GIE

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Medycyna Lotnicza 2015/02/26 21:46 #2017170

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583

Uszy

Gluchota moze doprowadzic do bledow w komunikowaniu i sytuacji krytycznych . Ucho ludzkie sluzy nie tylko do sluchania lecz sygnalizowania

1. Ruchow obrotowych i przyspieszen po luku ( Vestibular-organ.

2. Liniowe Przyspieszenia i zmiany ciezkosci .

Razem z Miesniami i sensorami w stawach , wystarczy aby okreslic perfekcyjnie swoje polozenie na stalym podlozu . Nawet ze zamknietymi oczami czujemy sie na ziemi dosc pewnie. Nasze problemy zaczynaja sie natychmiast kiedy znajdziemy sie w przestrzeni . Wtedy nasza Orientacja zalezy w 80-90 % od wzroku . Kiedy go utacimy na chwile , momentalnie nasze polozenie staje sie fatalne .

Nasze Sensory dostarczaja nam mase informacji na ktore nasz mozg jest zapogramowany. Te informacje oznaczaja , jak bysmy stali na mocnym podlozu . Dla Pilota sa one kompletnie bezuzyteczne . Rowniez w patrzeniu dochodzi do konfliktow w roznych odbiorach obrazu . Przezyty ruch nie pasuje do odbieranych uczuc . Przestrzenna Dezorientacja - zawroty albo Kinetosa ( choroba morska albo powietrzna )

Rozrozniamy ;

* Cariolis - Efekt to odczucia ruchu po luku . To sie zdarza jezeli Pilot lecac po luku jednoczesnie przekreca swoja glowe . Skutek : Drehschwindel / VERTIGO ) utrata rownowagi .

* Iluzja niewazkosci - ( somatic iluzion ) . W przyspieszeniach iluzja polozenia do tylu albo wznoszenie . Przy hamowaniu Iluzja polozenia do przodu albo opadania.

* Elevator Illusion . Uczucie lotu na wznoszeniu . Wystepuje przy wykonywaniu lotow w ciasnym zakrecie przy duzym obciazeniu " G "

* Iluzja krecenia sie ( somatogyral Iluzja ) . Po zakonczeniu zakretu odczucie opadania , albo odczuwanie zakretu w przeciwna strone . Rowniez nie zamierzony zwis ( lens ) nalezy do efektu .


* Kinetose ( choroba morska - Powietrzna ) potegowana przez strach . Mdlosci , wystepowanie pocenia sie i wymiotowanie .
Pomoc to swieze powietrze , tlen , spokojny lot , unikanie turbulencji , szukanie kontaktu wzrokowego z ziemia . Lekarstwa sa dla Pilota Tabu .



Teraz juz moge zartem odpowiedziec po lotach , uwaga bo mam Elevator i Vertigo :woohoo:
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Medycyna Lotnicza 2017/02/22 22:30 #2022300

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4294
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Gospodarowanie woda w organizme szczegolnie latem


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Medycyna Lotnicza 2017/02/23 12:34 #2022301

Raz zdarzyło mi się doświadczyć niedotlenienia w czasie lotu i rozum zaczął płatać mi figle.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Medycyna Lotnicza 2017/02/23 15:51 #2022302

-wszystkim wiadome jest ze spiewac i oddychac kazdy moze...

-tyle ze oddychac mozna w "normalnym"tempie kilka-kilkanascie razy
na minute (mam na mysli oddechy nie glebokie),
a mozna i co KILKA minut,nawet do trzech!

-automatycznie i z wyliczenia widzimy,ze ilosc wdychanego powietrza
moze sie bardzo roznic....

-przy odpowiednim treningu,
np. "metoda dr Buteyko " mozna latac nad Ewerestem bez maski tlenowej !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Medycyna Lotnicza 2017/02/23 19:09 #2022303

Roland, mnie to interesuje i będę wdzięczny jeśli napiszesz coś więcej o tym np. jakie są pierwsze objawy i jak sobie z tym poradzić?
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Medycyna Lotnicza 2017/02/24 08:04 #2022306

Było to w którąś czerwcową sobotę 2016 roku.
Podziękowali: Leslaw, michalo, Piotrolot, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena