Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Kadra lotniowa

Kadra lotniowa 2016/11/19 13:13 #2021850

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
Myślę, że minimum 10 km to za mało.

Loty powyżej 50 km, platforma Xcontest.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu
Podziękowali: dane usuniete, BOŻYDARO

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez VEGA.

Kadra lotniowa 2016/11/20 01:03 #2021852

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 295
...usunąłem bo usunął...

Myślę że temat jest poważny, przynajmniej my go tak traktujemy.

Co do punktów, to chodziło mi o ilość otrzymywanych stosunkowo do pozostałych, to jest ok.
Żeby było prościej, zastosujemy przelicznik punktów przez współczynnik 0,2

Punktacja za przeloty:

Loty powyżej 50 km.
Platforma: Xcontest
Punkty otrzymane za przelot x współczynnik 0,2.

PO (przelot otwarty)
Np.: 78 km = 78 pkt x 0,2 = 15,6 = 16 pkt.

TRP (trójkąt płaski)
Np.: 78 km = 93,8 pkt x 0,2 = 18,72 = 19 pkt.

TRF (trójkąt FAI)
Np.: 78 km = 109,2 pkt x 0,2 = 21,84 = 22 pkt.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu
Podziękowali: dane usuniete, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez VEGA.

Kadra lotniowa 2016/11/21 01:09 #2021864

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Witaj Pawle.

Bardzo się ucieszyłem Twoimi jako godnego Autorytetu chęciami zaangażowania w lotniowe reaktywacje. Myślę że nie tylko w kilku osobowym lataniu wyczynowym ale i w ogólnym rekreacyjnym, a także w rozwoju technicznym wiele teraz dobrego po kolei wspólnie mogłoby się udać wypracować .

Myślę że lotniarstwo obecnie bardzo potrzebuje Reprezentanta interesów z wszechstronnym doświadczeniem, niezależnego od wszelkich lokalnych wpływów i podziałów, który będzie rozumiał przemyślane oczekiwania wynikające z potrzeb pilotów lotniowych z całej Polski.

Widzę dużą nadzieję w nawiązaniu i rozwinięciu współpracy organizacyjnej z najbliższym nam pod względem specyfiki latania i uregulowań paralotniarstwem swobodnym czy napędowym oraz trike - silnym liberalnym PSP.

Mam pytanie odnośnie zgłoszeń XC. Czy będzie możliwe zgłaszanie przelotów termicznych(raczej na przyszłość jeśli się komuś uda zrobić ponad 50km) dla lotni o starcie silnikowym z udokumentowaną na filmie pracą śmigła tylko do startu (tak słyszałem)?

Pozdrawiam Wiesiek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Kadra lotniowa 2017/01/17 20:06 #2022086

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Żaden ze mnie zawodnik ale natknąłem się na na Kodeks sportowy FAI edycja 2010: dlapilota.pl/files/upld/kodeks_sportowy_fai.pdf
Czy jest aktualny, nie wnikałem w to ale w pkt 6. na stronie 21 pisze coś o lotniach z napędem do odznak i rekordów.
Samo spełnienie warunku wg. bardzo proste: wystarczy 1/2 L paliwa i po odpaleniu wyjąć z napędu akumulator albo wyposażyć się w rejestrator pracy silnika. Choć z drugiej strony lądowanie z napędem w terenie przygodnym jest ryzykowniejsze od lądowania swobodnego więc lepiej wtedy dobrze jest mieć możliwość uruchomienia silnika i powrót lub dolot do lądowiska. Czy wystarczy zmienić regulamin w przyznawaniu punktów do lotów z użyciem napędów do startów? Nie mówię tu o konkurencjach międzynarodowych ale dla dla 14 zawodników patrząc na tabelę wyników zawsze jestem ostatni (wiem, wiem, nie potrafię latać :S ) no i chyba nie w tym wątku to miałem napisać.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez piotr6641.

Kadra lotniowa 2017/01/18 09:38 #2022090

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Cześć!

Wkrótce będę rozmawiał z Komisją Lotniową i Paralotniową i omówię ten temat.

Pozdrawiam!
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai
Podziękowali: piotr6641, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/01/18 10:17 #2022091

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Mikołaj, nie mam aż tak wielkiej "napinki" żeby tak było u nas ale z drugiej strony FAI pokazuje, że jest taka możliwość choć nie pisze tam bezpośrednio o punktacji XC. W kwestii oszustwa podczas lotu, że niby ktoś się podpiera silnikiem, wg. mnie nie o to w naszym sporcie chodzi. Sam ślad IGC też można ładnie zmodyfikować nie dotykając speedbar-u. Gdybym miał więcej czasu, pewnie latałbym w pełni swobodnie ale jest jak jest, dlatego mam napęd. Gdybym go nie miał mój nalot byłby malutki, bardzo malutki.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/01/18 15:53 #2022092

piotr6641 napisał: Sam ślad IGC też można ładnie zmodyfikować nie dotykając speedbar-u


To nie jest możliwe dlatego że dane IGC muszą być podpisane podpisem elektronicznym, który gwarantuje że ten plik nie był edytowany.

carrier.csi.cam.ac.uk/forsterlewis/soari...mat_2008.html#link_G
Podziękowali: piotr6641

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez PM..

Kadra lotniowa 2017/01/18 17:30 #2022093

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

Zapis lotu w formacie IGC może zawierać informacje dodatkowe takie jak ENL oraz RPM. Są to dane istotne w szybowcach z zabudowanym napędem. Znaczenie rejestrowanych dodatkowych parametrów jest następujące:

ENL - Engine Noise Level (poziom hałasu silnika), RPM - Rounds Per Minute (obroty silnika). Mogą być zapisywane w poszczególnych rekordach pliku IGC analogicznie jak dane z GPS. Plik z dodatkowymi parametrami podpisywany jest G-rekordem jak zwykle w momencie zgrania z instrumentu.

Pozdrawiam,
air_viking
Podziękowali: piotr6641

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/01/18 18:00 #2022094

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Dzięki za informację. Nie posiadam lotniowego gps-a. Jedynym programem do historii moich lotów jest XCSOAR, który, zapomniałem, nie daje G-RECORD-u.
Który z instrumentów lotniowych do pliku IGC ma możliwość, funkcje RPM?
Z tym moim napędem odpadłem w przedbiegach. :(
pozdrawiam
Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/01/18 21:56 #2022095

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Cześć,

Z ogólnodostępnych przyrządów z pewnością Oudie IGC posiada tę funkcjonalność. Oudie z naszej perspektywy wydaje się dobre ale dość drogie. Naviter po zakupie firmy Flytec będzie zmuszony zaoferować środowisku HG nowoczesne urządzenie do nawigacji. Być może będzie to Oudie 4 dropplet ale nie ma jeszcze w tej sprawie oficjalnego komunikatu.

Na naszym krajowym rynku pojawił się niedawno zaakceptowany przez FAI rejestrator lotu z funkcja ENL. Szczegóły tutaj: www.logstream.eu/ .

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena