Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Kadra lotniowa

Kadra lotniowa 2017/01/18 23:14 #2022096

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89

piotr6641 napisał: Mikołaj, nie mam aż tak wielkiej "napinki" żeby tak było u nas ale z drugiej strony FAI pokazuje, że jest taka możliwość choć nie pisze tam bezpośrednio o punktacji XC. W kwestii oszustwa podczas lotu, że niby ktoś się podpiera silnikiem, wg. mnie nie o to w naszym sporcie chodzi. Sam ślad IGC też można ładnie zmodyfikować nie dotykając speedbar-u. Gdybym miał więcej czasu, pewnie latałbym w pełni swobodnie ale jest jak jest, dlatego mam napęd. Gdybym go nie miał mój nalot byłby malutki, bardzo malutki.



Piotr nie jesteś sam "z tym napędem więc nie odpuszczajmy w przedbiegach" bo to wcale nie musi być sprawa narzucania drogich i skomplikowanych wymagań technicznych ,a zwykła inicjatywa jak najprostszych ekonomicznych i skutecznych rozwiązań Ludzi dobrej woli.

Nikt z nas nie musi latać w "pełni swobodnie" chociaż cała przyjemność jest właśnie po wywindowaniu i zgaszeniu motoklamota.

Naprawdę uważam, że powinno być równouprawnienie i tolerancja dla różnych upodobań czy to"spętany popędowiec czy swobodny bezpopędowiec" ;)

Piotr uszy do góry :) każdy z nas wie za siebie co mu w lataniu pasi i o czym marzy i żaden napędowiec nie powinien się wstydzić możliwości samodzielnego niezależnego startu w dogodnym miejscu tak jak to mają w swojej naturze wolne ptaki.(mi akurat tylko uzależnieniowe wiązanie za dziób do sznurka gdzieś jedynie kilkaset kilometrów od domu 5x/rok by nie wystarczyło, niezależność za to pozwala na b. ekonomiczny nalot 70-80h/ sezon )

Wstydzić ewentualnie powinni się ci którzy by samowolnie próbowali wprowadzać dyskryminujące podziały na niby lepszych czy gorszych, zakazy lub z kolei udogodnienia i możliwości tylko dla "swojaków"(np.jedynie swobodnych,tylko wysportowanych lub b. bogatych).

Odnośnie konkretów to warto by Mikołajowi przedstawić dla dalszych Jego rozmów w naszej sprawie jakieś gotowe argumenty.

W zasadzie to tylko przeloty termiczne FLPHG czy PPG więc skomplikowane i drogie rozwiązania techniczne lepiej sobie z góry darujmy bo chodzi bardziej o coś prostego potwierdzającego honorowe zasady. Z drugiej strony czepiając się i patrząc nieufnie na swobodnych przelotowców to jaką można by mieć pewność czy ktoś rządny medialnego sukcesu dla siebie lub kolegi"przypadkiem" swobodnego przelotu lotnią po trójkącie nie zarejestrował lecąc godzinami pod podstawami i symulując to zadanie na silnikowej motolotni?? B)


Pozdrawiam Wiesiek :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Kadra lotniowa 2017/01/19 01:18 #2022097

piotr6641 napisał: XCSOAR, który, zapomniałem, nie daje G-RECORD-u.


XCSoar zapisuje G-record do pliku :) github.com/XCSoar/XCSoar/blob/master/src/Logger/GRecord.hpp

Apropo silnika

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez PM..

Kadra lotniowa 2017/01/19 09:41 #2022098

Spoko Piotrek, jak zrobisz jakiś znaczący przelot to prześlij mi log w dowolnym formacie a ja go przekonwertuję na jaki tam format będzie potrzebny z prawidłowym g-recordem, dodam też metadane jakie tylko chcesz :)

pozdrawiam
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Kadra lotniowa 2017/01/19 15:28 #2022099

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Dzięki Witek za podanie na tacy urządzeń rejestrujących pracę silnika. Trochę drogo jak na zabawę dla mnie.
Remik uświadomił jak to jest z danymi z programów open sourcowych (XcSoar).
Mi chodzi jak to napisał Wiesiek o możliwość pokazania latania swobodnego przy pomocy FLPHG wyłącznie do startu, znalezienia noszenia i zabawę w punkty na lokalnym podwórku. Przecież to takie same jak start za motolotnią z nieco gorszymi parametrami samego lotu.
Naprawdę bardzo cenię moją niezależność latania aczkolwiek nigdy nie mówię, że nie lubię gdzieś jechać i spotykać się na wspólnym lataniu bo to jest zajefajne ale możliwość spotkania i latania średnio maks. 5 razy w ciągu sezonu to trochę za mało. Pewno, gdybym mógł, spotykałbym się i 30 razy ale cóż...życie.
Tak sobie trochę pomarudziłem. Koniec.
Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/01/25 19:55 #2022110

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Wszystkim zainteresowanym lataniem zawodniczym przypominam o licencji FAI na 2017 rok.

Licencja Sportowa FAI jest wymagana na większości zawodów lotniowych.

Instrukcje jak ją zdobyć znajdziecie na stronie Aeroklubu Polskiego pod tym linkiem

"Licencję Sportową FAI, może otrzymać osoba fizyczna, która:

jest członkiem podmiotu posiadającego status członka zwyczajnego AP,
jest członkiem klubu sportowego, posiadającego aktualną na dany rok LKS w dyscyplinie sportu lotniczego, dla jakiej ma być wydana LSFAI."

Oznacza to, że członkostwo na przykład w PSP spełnia te warunki.

Cały proces można przejść korzystając z internetu!

Ja już złożyłem wniosek, a Ty?
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/04/05 15:32 #2022505

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Koledzy i koleżanki!

Jedziemy z tematem. 21.04 zaczynają się zawody Monte Lupo w Austrii. Wybiera się tam mocna ekipa z Polski!

https://airtribune.com/montelupoopen2017/info

A 24.04 w Greifenburgu ruszają zawody Dutch Open.

https://airtribune.com/dutchopen2017/info

25.04 alternatywnie Spring Friuli Venezia w Meduno.
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Mikołaj.

Kadra lotniowa 2017/04/05 20:40 #2022508

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Paweł, Mikołaj,

VEGA napisał: PLAN ZGRUPOWANIA TRENINGOWEGO „CERNA HORA Maj 2017”
Termin: 28.04. – 03.05.2017.
z ewentualnym przedłużeniem do 07.05.2017.


Odnośnie planowanego seminarium na Cernej Horze w Czechach właśnie uchwalono nową ustawę o organizacji parków narodowych. Nowa ustawa całkowicie zakazuje latania nad parkami narodowymi (także bezsilnikowego jak szybowce, lotnie, paralotnie ). Temat wygląda zatem poważnie i trzeba się bacznie przyglądać dalszemu rozwojowi sytuacji oraz planować ewentualną alternatywną lokalizację. Dam znać kiedy dowiem się czegoś więcej w sprawie funkcjonowania startowiska na Cernej.

Pozdrawiam,
air_viking
Podziękowali: michalo, Mikołaj

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/04/12 20:53 #2022524

  • sterylny
  • sterylny Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 661
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 224
Tak przy okazji, planując uczestnictwo w zawodach, trzeba bardzo uważnie podchodzić do ofert ubezpieczenia OC oferowanych na naszym rodzimym rynku. Chodzi mi szczególnie o wysokość dostępnych u nas sum ubezpieczenia w odniesieniu do tych wymaganych przez organizatorów zawodów.
Ja zwykle ubezpieczałem się w AXA. No ale od tamtego roku po prześledzeniu pozytywnych opinii na forach paralotniowych skłoniłem się ku propozycji PSP. Co prawda zadość uczyniłem ustawowemu obowiązkowi, ale mój wybór okazał się być bolesnym błędem! Proponowana przez Hestię suma ubezpieczenia 2.000.000 PLN jest dalece niewystarczająca dla zapisania się na jakiekolwiek zawody w Europie. Choćby na Dutch Open Greifenburg gdzie widzę już na liście i Mikołaja i Michalo!

Minimum to 1,5 mln EUR (dokładnie tyle co na polisach AXA).

Czy wie ktoś może o jakiejś możliwości wykupienia polisy na kilka dni? Nie udało mi się dzisiaj skontaktować z AXĄ.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez sterylny.

Kadra lotniowa 2017/04/18 13:34 #2022532

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Z powodu złej pogody termin zawodów Monte Lupo uległ zmianie na 27-30.04
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai
Podziękowali: Marcin GIE

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kadra lotniowa 2017/04/24 18:58 #2022542

  • Mikołaj
  • Mikołaj Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 1014
  • Oklaski: 10
  • Otrzymane podziękowania: 451
Prognozy na przyszły tydzień są coraz lepsze!
"Każdy lot ma swoje dostojeństwo" Saburo Sakai

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena