Wszyscy widzą, że regulamin się zmienia z roku na rok, i te najlepsze uwagi są cennym wkładem społeczności lotniowej. Ale nie wszystkie pasują do podstawowych założeń LPP, które nie zmienią się, bo odróżniają LPP od innych rywalizacji. Są to:
- zachęcanie do zerwania kontaktu z lotniskiem/ lądowiskiem, żeby pokonać strach przed lądowaniem w terenie przygodnym,
- wszystkie klasy skrzydeł w jednej tabeli,
- uczestnictwo zawodników w wydarzeniu zakończenia sezonu (Dzień Lotniarza) - żeby inni mogli ich na żywo obejrzeć,
- promocja latania w zasięgu wyprawy weekendowej
Podane w Waszych postach uwagi były omawiane nie raz, podczas wcześniejszych edycji Pucharu i po rozważeniu przez Radę Pilotów wszystkie zostały odrzucone. Ten jeden jeszcze raz wrócimy do nich i odpowiemy na wszystkie po kolei, ale po raz kolejny
nie pasują one do idei LPP. Wszystkie następne są do rozpatrzenia na Puchar 2016.
- do 100 punktów wszystkie loty sie licza
Sprzeczne z ideą zerwania psychicznej pępowiny z lotniskiem macierzystym.
a nagroda nie znika jak się w dzień lotniarza rodzi z żoną czytaj ma mocnd alibi.
Nie będziemy pisać regulaminu na wszystko. Jeśli zdarzy się taki przypadek zapewniamy że decyzje Rady Pilotów mają wyższy priorytet niż Regulamin. (pkt 6.1)
- można umieszczać na xcc tracki z nieobciętą częścią holowaną, jednak od Rady Pilotów zależy, czy przelot zostanie zaliczony
- Rada Pilotów będzie miała więcej pracy przy analizowaniu tracków,
Na spotkaniu Rady to omawialiśmy. Dziękujemy za troskę. Damy radę.
- każdy kto wgra swój nieobcięty track nie będzie wiedział czy będzie on zaliczony czy nie,
O to chodzi. Bokser jak nie chce zostawić decyzji o swej wygranej sędziom, musi znokautować przeciwnika. Lotniarz musi obciąć z tracka część holowaną.
- każdy nieobcięty track będzie poddawany subiektywnej ocenie,
j.w.
- to o czym napisał Wojtek czyli do 100km można wykonywać loty a powyżej nie,
Można, ale liczą się tylko dwa najlepsze. Idea wspierania latania niedaleko domu. Latanie globalne jest już w czystym XCC lub xcontest. Jeśli ktoś chce zobaczyć jak to działa, niech wgrywa tracki na kilka portali.
- znikanie nagród bo uczestnik się nie pojawił na ich rozdaniu, nawet jeśli jego nieobecność jest podyktowana siłą wyższą,
Omówione wcześniej.
- zastanawiam czy zdobywca 1-go miejsca może stracić w ten sposób puchar czy dotyczy to tylko tej drugiej części nagrody,
Doprecyzowaliśmy to i zmieniliśmy regulamin. Puchar oczywiście jest niepodzielny i jest tylko jeden, dla zwycięzcy.
- może nagrody finansowe należałoby zamienić na puchary koszulki albo inne gadżety lotniowe,
Chętnie przyjmiemy wszelką pomoc w postaci dodatkowych nagród. Prosimy o kontakt na lpp(malpa)psp.org.pl
- w pewnych szczególnych sytuacjach obcięcie tracka może zadziałać na korzyść uczestnika, zostanie mu uznany lot, który przy widocznej pełnej ścieżce nie byłby uznany.
Jeśli ten 0,01% wypadków nie będzie zgodnych ze sportowym duchem rywalizacji w Pucharze, protest przyjmie i rozpatrzy Rada Pilotów (par 6.1)
W tym sezonie trochę dziwnie się czułem mając w świadomości fakt, że w kategorii lotni bezmasztowych jest nas tylko trzech. Jednak mimo wszystkich wad i niedoskonałości regulaminu nadal będę brał udział w LLP bo podoba mi się cel tej całej "imprezy".
O to chodzi
Gdzie jest dobra pogoda? Chcemy latać dajcie nam pogodę!
Moja rada dla organizatora to zawiesić LPP na kilka tygodni dopracować regulamin i działać dalej.
Nie ma takiej opcji. Zbieramy wszystkie uwagi przez cały sezon, omawiamy, a kiedy regulamin jest zatwierdzony, może ulec zmianie w trakcie sezonu tylko w przypadku wyjątkowych okoliczności. Puchar działa nieprzerwanie od 2008 roku, były i gorsze regulaminy, ale działa nieprzerwanie.
Rada dla potencjalnych uczestników to podejść do tematu z większą rezerwą bo nawet najdoskonalszy regulamin nie spełni oczekiwań wszystkich.
Całkowita racja.