Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Witold Kasprzyk i Kasperwing

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/03/22 15:06 #2020342

  • musick
  • musick Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
Bardzo interesujace plany i oby jaknajwiecej udalo sie zrealizowac.
Dobrze byloby taz chociaz sprobowac przelamac monopol Felixa Rühle w dziedzinie sztywnoplatow.
Czekamy zatem na informacje o postepach i trzymamy kciuki.
Podziękowali: dane usuniete, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/03/22 15:17 #2020343

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/23 21:43 #2020848

Witam Państwa. Zespół firmy PILC chciałby poinformować, iż zbudowaliśmy prototyp konstrukcji opartej o projekt klasycznego Kasperwinga. Nasza nowa wersja nosi nazwę Kasperwing-NG. Dostępny będzie on w sprzedaży od przyszłego sezonu lotniczego. Dla osób, które będą zdecydowane na rezerwację zakupu (co wiąże się z bardzo dużą zniżką) już teraz zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej: kasperwing.pilc.pl i kontaktu. Premiera naszego rozwiązania odbędzie się jutro w nowo otwartym Centrum Wystawienniczo Kongresowym Rzeszów- Jasionka. Przy okazji zapraszamy na II Podkarpackie Pokazy Lotnicze.
W tym sezonie lotniczym planujemy wykonanie prób wytrzymałościowych, prób w locie, opracowanie instrukcji użytkowania oraz programu szkolenia. Będziemy zaszczyceni mogąc odpowiedzieć na Państwa pytania.
Z wyrazami szacunku
Zespół firmy PILC.
Załączniki:
Podziękowali: Piotrolot, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/23 22:58 #2020850

"NG" -Nowa Generacja?

-wyglada zachecajaco,
na moj gust brakuje amortyzatorow dynamicznych! \by mozna ladowac pionowo,bez dobiegu\...

taildraggersinc.com/wp-content/uploads/2...igest-20131207-4.jpg

PS.-po ptasiemu moze ladowac i klasyczny KASPERWING,ale to inna melodia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/23 23:11 #2020851

Co Pan rozumie przez pojęcie "amortyzacja dynamiczna"? W NG zastosowano w podwoziu głównym amortyzatory sprężynowo- olejowe, natomiast w podwoziu przednim- gazowe. Konstrukcja przewidziana jest na upadek pionowy z wysokości 2,5 m (około 12 G)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/24 00:02 #2020853

V=(2gh)^0,5 =ok. 7 m/s

a=V^2/2s

-dla s=0,1m a=50/0,2=250 m/s^2 \ok.25 "G"\

-dla s=20 cm \0,2m\ przeciazenie wyniesie 12,5 "G",pod warunkiem uzyskania hamowania jednostajnego,ze stala sila!

"amortyzacja","hamownik" dynamiczny=gdy energia kinetyczna hamowanego obiektu zostaje przekazana do malego wirnika bez posredniego przeksztalcania w potencjalna...

\czyli z punktu widzenia ENERGETYCZNEGO nie obserwujemy hamowania!\

PS=plaszczyzny sterowe na koncach skrzydel moga pelnic kilka funkcji=

=przechylac jedno ze zkrzydel \zakret skoordynowany skretem wolantu\,
=przy rownoczesnym wychyleniu \wolant wychylony do gory\ =opuszcza konce skrzydla,zwieksza sie kat natarcia=mozna wykorzystac przy starcie i ladowaniu\...

-jesli jednoczesnie pilot przesunie sie do przodu =zwieksza sie predkosc opadania.

=w "mush regime"\pionowe spadochronowanie \ letadlo obraca sie w strone gdzie jest wychylony ster.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/24 08:21 #2020855

henryk.doruch napisał: V=(2gh)^0,5 =ok. 7 m/s

a=V^2/2s

-dla s=0,1m a=50/0,2=250 m/s^2 \ok.25 "G"\

-dla s=20 cm \0,2m\ przeciazenie wyniesie 12,5 "G",pod warunkiem uzyskania hamowania jednostajnego,ze stala sila!


ugięcie amortyzatorów, i praca konstrukcji daje s w okolicy 50mm. Miałem na myśli upadek z uwzględnionym oporem aerodynamicznym ze skrzydłem.

Jeśli chodzi o amortyzacje dynamiczną np. jakiś zderzak Łągiewki lub podobne - rozważaliśmy, ale jednak po głębszej analizie zrezygnowaliśmy z niego w wersji podstawowej. Być może będzie dostępny w opcji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/24 12:57 #2020856

-co nagle,to po diable!

-po cichu przymierzamy sie do prob takiego rozwiazania...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/24 23:50 #2020858

-czy opublikujecie swa Strone w "jezykach"?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witold Kasprzyk i Kasperwing 2016/06/25 18:18 #2020862

co nagle to po diable :) pracujemy nad wersją angielską. Póki co anglojęzyczna wersja ulotki.
Załączniki:
Podziękowali: henryk.doruch

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez KasperwingNG.
Moderatorzy: sterylnymichaloLeslaw
Zasilane przez Forum Kunena