Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
Podforum dla wszystkich naszych lotniowych komarów.. no dobra może latających na komarach i podobnych.. Czyli tutaj specyficzne rozmowy napędowe.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Napęd dla ubogich ;-)

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/06 22:29 #2017666

Zbudowałem sobie tani napęd. W tej chwili jest w fazie testów, niestety pilot 102 kg (ja) zupełnie świeży- pierwsze loty po szkoleniu :-)

Podziękowali: dane_usuniete

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/06 23:55 #2017670

  • bodzio
  • bodzio Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 410
  • Oklaski: 5
  • Otrzymane podziękowania: 37
102 kg normalny chop :). Silnik z wsk ??

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/07 00:20 #2017671

Silnik GX200 używany w narzędziach budowlanych, kosiarkach itd. Nie lubię dwutaktów, więc jest cztero. Myślałem, że nie brzmi jak komarek :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/07 09:25 #2017672

Odważna konstrukcja!

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/07 10:27 #2017673

Silnik po modyfikacjach powinien aktualnie mieć 13-15 koni. Wydaje mi się, że coś ze śmigłem jest nie tak, bo siła ciągu znacznie odbiega od takich samych rozmiarowo śmigieł innej firmy. Może sprawdzę jeszcze inne śmigło, a jak się nie sprawdzi to będzie przekładnia. No i zrzucę z siebie z 10 kg :-) Koszt całości łącznie z kokonem to niecałe 1500zł, więc bardzo stratny nie będę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/07 11:42 #2017675

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Jesli oderwales sie to juz jest ok. Moc jest z Toba teraz tylko przekladniaze smiglem minimum fi 130cm i dalej w gore.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/07 16:11 #2017682

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Tak jak napisał Fotolot dawaj sprawne śmigło bo od niego zależy Twoje latanie. Ja z mojej strony mogę polecić śmigła Vetec. W porównaniu ze starym śmigłem tej samej średnicy latanie stało się przyjemniejsze (w szczególności, starty)
Dlaczego dałeś 4T? Do naszych celów 2T będzie zawsze lepszy.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/07 21:40 #2017688

A tu też takie małe śmigiełko i lata ;
ale przekładnia i duże śmigło , lepsze .
Myślę że jeszcze trochę się przy tym napracujesz, wiem po sobie że nie jest tak łatwo jak by się mogło wydawać . Powodzenia.
Pilot lotniowy od 1998 r.
Up-comet , Icaro XS , Moyes XS , Enterprise Wings Desire, Icaro Laminar 14ST , Flight Design GhostBuster , Atos V . Napęd własnej konstrukcji Solo 210, Napęd własnej konstrukcji Radne Raket 120 . Mini trajka własnej konstrukcji

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/09 18:12 #2017707

4T ponieważ nie lubię regulacji, dźwięku i zabawy z olejem w 2T, poza tym nie słyszałem żeby ktoś na lotniowym 4T latał, więc postanowiłem poeksperymentować. Cena mojego całego napędu zbudowanego na nowym silniku tez jest śmieszna. Wiem ,że 2T jest lepszy do tych celów i w lotniach sprawdzony, będzie lżejszy (ale patrząc na WSK, Solo czy MZ to niekoniecznie) i mocniejszy, choć mój silnik mogę odchudzić o 3-3.5kg do 9-10kg. Zależało mi też na uniknięciu przekładni (kolejna rzecz mogąca się zepsuć, podnosząca cenę, poziom skomplikowania i wagę), a T4 o większej pojemności na niższych obrotach osiąga większą moc i moment. W PPG na podobnym silniku, lecz o mniejszej mocy osiągano 42kg ciągu przy śmigle 36x10. Po zmianie śmigła na inne niż moje (Fiala 34x10) powinienem osiągnąć jakieś 45kg. Mój 4T pali mniej, można mniej paliwa zabrać. Naczytałem się też wiele dobrego o trwałości silników gx200- od maszyn budowlanych, kosiarek po zmodyfikowane wersje w gokartach. W weekend będę testował dalej, wyreguluję, być może podwyższę jeszcze delikatnie moc, bo na tym filmiku podczas startu chiński filtr powietrza się rozleciał, przez co spadła moc, obroty zrobiły się nieregularne i przeleciał przez śmigło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/09 19:36 #2017709

  • cygan
  • cygan Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 27
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 1
Ciekawy projekt, jednak wybrałeś trudną drogę :) Niestety po przystosowaniu silnika 4T do potrzeb PPG okazało się że większość jego zalet zniknęła. Po podniesieniu mocy wzrastają obroty w konsekwencji czego przekładnia jest nie nieunikniona, mimo tego ciągu nadal nie ma zbyt wiele i trzeba go piłować co skutecznie zwieksza apetyt na paliwo i zmniejsza trwałość.

Mam nadzieję że Cię nie zniechęcam ;) Nie miałem takiego zamiaru i Ci kibicuje.

cygan

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena