Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
Podforum dla wszystkich naszych lotniowych komarów.. no dobra może latających na komarach i podobnych.. Czyli tutaj specyficzne rozmowy napędowe.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Napęd dla ubogich ;-)

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/09 21:34 #2017711

Zapewne trudniejsza ale świadomość pierwszego czterosuwowego na świecie FLPHG dodaje skrzydeł ;-) (nie widziałem żadnych prób ani na YouTube czy też grupie Yahoo i forach)
Co do obrotów to poszedłem tym tropem:

5010 rpm i zmierzony ciąg 43kg i to przy niższej mocy niż mój obecnie. Obroty nie są wielkie, więc sądzę, że zalety 4T mają prawo pozostać, szczególnie przy przelotowej prędkości obrotowej rzędu 3600 (standardowe obroty tego silnika stosowanego w przemyśle gdzie pracuje nierzadko cały dzień non stop). Nadal zależy mi na uniknięciu stosowania przekładni i sądzę/mam nadzieję, że po drobnych regulacjach i zmianie śmigła na odpowiednie osiągnę cel. Piszą, że pierwsze Mosquito miały tylko 10 KM i latali na nim piloci o wadze do 100kg. Jeżeli obecne Mosquito mają ciąg około 45kg to starszy miał mniej.

Wcale mnie nie zniechęciłeś :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/09 22:06 #2017714

  • cygan
  • cygan Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 27
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 1
Przy takich obrotach oczywiście zalety 4T zachowasz, jednak pozostanie też jedna wada. Nawet przy 8000 moc nie powala. Jednak lotnie to nie paralotnie i tyle energii nie pochłaniają więc pewnie będzie działać.
Też mam nadzieje stać się kiedyś posiadaczem motorka na końcu uprzęży więc cieszy mnie że coś się dzieje na tym polu :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/10 10:39 #2017718

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/10 13:46 #2017719

Dzięki Roland za rzeczowe uwagi. Oglądam na bieżąco Twoje filmiki, latasz sporo i na pewno wiesz co piszesz. Przy mojej wadze i kiepskim śmigle (i jak słyszałem trudnej lotni jak na początek) faktycznie szału niema. Być może napęd skończy w gokarcie abo innym pojeździe, liczę się z tym, więc nie poświęcam na to większej ilości pieniędzy-dotychczas jakieś 1300zł nie licząc kokonu, który po odkręceniu 2 śrub służy jako pełnoprawny kokon do latania swobodnego. Samo konstruowanie sprawiło mi mnóstwo frajdy, więc nie uważam tego doświadczenia jako zmarnowany czas/pieniądze Zdam kolejne relacje za jakiś czas.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/04/10 19:48 #2017720

  • cygan
  • cygan Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 27
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 1
Teraz macie problem z niedoborem mocy, a za chwile zaczną się problemy z nadmiarem ;)
Jak silnik bedzie miał z 25KM to na tych "nóżkach" po dodaniu gazu sie przewróci :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/07/08 07:59 #2018394

-sugeruje kontakt z Witkiem Surgielem \oklice Kielc\
=konstruktor swietnyvh VETEC ...i innych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/12/10 01:40 #2019676

Wczoraj sobie polatałem, mimo masy startowej 170kg jakoś idzie.

Podziękowali: Leslaw, piotr6641, Piotrolot, fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/12/10 11:35 #2019678

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Super, latazsz! Tylko... nie ufaj tak swojemu silnikowi. Wyobraź sobie przelatując tak nisko nad swoim domem odcięcie mocy. Miałeś możliwość zmiany toru lotu. Ja tak NIGDY nie startuję. Zawsze tak robię, że mam możliwość natychmiastowego lądowania, obojętnie z jakim wiatrem ale mam. Weź sobie to do serca, za resztę gratulacje!
Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: fotolot, Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/12/10 14:51 #2019679

Wydawało mi się, że mam margines bezpieczeństwa na awarię, aczkolwiek zdawałem sobie sprawę z ryzyka- silnikowi nie ufam, bo ciągle go testuje i pracował zaledwie kilka godzin :-) Następnym razem faktycznie zwiększę moje szanse celując po starcie w puste miejsce, ewentualnie szybciej zawrócę, choć boję się na takiej wysokości.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2015/12/10 15:07 #2019680

piotr6641 napisał:

Tylko... nie ufaj tak swojemu silnikowi

Temu wiszącemu przewodowi paliwowemu też bym tak nie ufał, do końca filmu trzymał mnie w napięciu w oczekiwaniu kiedy zsunie się z filtra. :)
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena