Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
Podforum dla wszystkich naszych lotniowych komarów.. no dobra może latających na komarach i podobnych.. Czyli tutaj specyficzne rozmowy napędowe.

TEMAT: Zrób to sam - napęd

Zrób to sam - napęd 2012/11/23 10:49 #6852

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
kierunek obrotów silnika... Tak, wielce się zdziwiłem jak dostałem śmigło od Rolanda. Tak jakoś nie pasowało do mojego silnka. Silnik Radne w przeciwieństwie do innych silników kręci sie odwrotnie. Teraz to wiem ale po fakcie, śmigło wróciło z powrotem do Rolanda i pewnie pokryła go już warstwa kurzu.
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/23 13:32 #6855

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Zrób to sam - napęd 2012/11/23 14:27 #6856

Roland śmigła firmy Kievprop to są śmigła pod silniki Rotax lub o podobnej mocy. Śmigło do napędu lotniowego to zupełnie inne śmigło. Jak ktoś jest zainteresowany to mam jeszcze dwa takie śmigła. Również mogę sprowadzić z Aerosa kokon pod taki napęd, jak by był ktoś zainteresowany.
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/23 22:12 #6860

Piotrze, czy mógłbyś napisać do czego służy rura między punktem podwieszenia a silnikiem, w oryginalnym Mosquito tego elementu nie ma.
Może również zechciałbyś zamieścić kilka zdjęć ze szczegółami technicznymi Twojego napędu, np. silnika i jego mocowania, połączenia ramy z kokonem albo wykonanie podpórek napędu? Sam raczej nie planuję konstruować napędu głównie z braku warunków (musiałbym to robić na balkonie albo w kuchni) ale bardzo mnie interesują takie szczegóły techniczne.

Michał O.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/24 01:11 #6862

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Rura wykonana jako teleskop ze sprężyną w środku w moim zamyśle miała służyć jako ogranicznik wychylenia napędu na boki oraz stabilizować lotnie podczas upadku lub kołowania. Widać to na ostatnim filmiku jak swobodnie mogłem sobie kołować. Górny jej odcinek jest przymocowany poprzez przegub z ogranicznikem wychylenia do rury kilowej lotni. Rura nie stanowi podwieszenia napędu aczkolwiek skutecznie ograniczając jej skok, może.

Napęd jakby na to nie patrzeć jest cięższy od oryginału( dlatego ja nie mogę przytyć :) ), przez co podzieliłem go na dwie części ułatwiające transport.
Sercem napędu jest mocno obkrojony silnik motoru ETZ 150 o mocy 14 KM.
Wał napędu wykonany jest ze stali 20HM, koła przekładni, piasta śmigła i obejmy trzymające obudowe wału wykonane są z duraluminium PA6. Wszystkie połączenia są łączone ze sobą na ciasno i skręcane z użycie kleju i nakrętek samokontrujących. Okucia połączeń wykonałem ze stali nierdzewnej.
Waga napędu to 26kg plus uprząż.
Ciąg statyczny, choć nie dokładny ok. 42 kg.
Cylinder pierwotnie był bez obudowy lecz okazało się, że oddalone śmigło w żaden sposób nie zapewnia chłodzenia na postoju. Wentylator chłodzący cylinder stanowi koło magnesowe zapłonu.Rozrusznik ręczny szarpaczka made in kosiarka. Zapłon typu CDI stosowany we wszelkim sprzęcie ogrodniczym zamontowany na wale korbowym za pomocą odpowiedniego przedłużenia. Prosty, skuteczny i tani.
Silnik pod obciążeniem na postoju wykręca się na 6500 obr/min. Śmigło o średnicy 125 cm z napędu ppg raket kręci się wtedy 2500 obr/min. przy czym zrobiłem przekładnie 1:2,5 Na pasku typu PK następuje lekki poślizg.
Nie liczyłem dokładnie ile wydałem na to wszystko ale napewno zmieściłem się w kwocie 2000 zł plus wykorzystana pierwsza moja uprząż.
Na początku był to bardziej eksperyment i zawsze leżał w garażu wielki młot jakby co. Czym bardziej coś zaczęło się już kręcić i wydobywać z siebie odgłosy, starałem się coraz to lepiej go schować.
pozdrawiam
Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/24 07:23 #6863

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Zrób to sam - napęd 2012/11/24 15:50 #6866

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
I DZIŚ, ZAŚ SE POLATAŁEM... :)
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/24 16:14 #6869

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
SUPER!! :)

Tak jak kiedyś ktoś napisał.. (chyba Jurek?)

Lotniarstwo to nie zbieranie grzybów,
latać trza cały rok!

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/24 17:51 #6873

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Fajny projekt i wykonanie.
Pewnie już bym zaczął myśleć czy sobie nie zaplanować zrobienie do latania na płaskim. Ale... raz na miesiąc koszę trawę przez ponad pół godziny, chyba nie :P
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zrób to sam - napęd 2012/11/24 21:10 #6877

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
Kolejny test w powietrzu. Mam już jakieś dane.

Moment startu

Moje lądowisko

Lot przed szybko zbliżającymi się chmurami, widoki bezcenne

Na końcu w kapustę... i kokonik do prania. :S


Piotr
Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena