Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Sztywniaki w Polsce :-)

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/05/21 22:31 #4825

Jacek P. - EXXTACY, na którym wcześniej latał Maestro.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/05/21 22:36 #4826

  • Agi
  • Agi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Dzięki, uzupełniam powyżej. :)

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/05/23 12:53 #4851

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
michalo:
Bartek, może napiszesz parę zdań o swoim nowym nabytku, może masz jakieś zdjęcia albo filmik?



Michalo, sorry że tak ani słowa do tej pory nie skrobnąłem, jestem przez ten wyjazd w środku tygodnia tak zawalony robotą, że przyjeżdżam do domu tylko na spanie.
Postaram się w weekend przynajmniej filmik wgrać na YT.
Na szybko mam tylko linki do 2 moich lotów:

www.xcontest.org/world/en/flights/detail:bartek/18.5.2012/10:01
www.xcontest.org/world/en/flights/detail:bartek/19.5.2012/12:02



pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/05/23 14:34 #4853

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Bez obrobki prosto z Smartphona


Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Leslaw.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 07:21 #5171

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Musiałem trochę popracować nad tym filmikiem, bo straszne dłużyzny były...
Ale muzyki to już mi się nie chciało dodawać.
I trochę szkoda, że właściwie mało widać tego Atosa przy tym położeniu kamerki - za to fajnie widać jak klapy zasłoniły krajobraz podczas kręcenia :P

Drugi lot testowy na Atosie VR

Przy starcie widać, że mam jeszcze trochę za długie podwieszenie. Lądowania już nie ma na filmie, ale za długie podwieszenie, o jak sądzę ok. 3-4 cm, spowodowało b.niewygodną pozycję rąk w locie w poz. pionowej - szeroko i nieco z tyłu. Miałem problem by utrzymać odpowiedni zapas prędkości przy turbulencjach na ostatniej prostej.
Pilot "sztywniak" zauważy na pewno jeszcze, że nie pozbyłem się w wielu momentach nawyku z miękopłata do pogłębionych, wielokrotnych ruchów na sterownicy.
Rigid wing nie wymaga dociążania rogu sterownicy, a jedynie jej przesunięcia, a pogłębianie ruchów powoduje tylko szkodliwe aerodynamicznie i mało efektywne machanie klapami.

pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bartek.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 14:05 #5176

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Naprawde fajne latanie w Greifenburgu!Bedac tam, nigdy nie ogladalem doliny z perpektywy kilkustet metrow nad grania. Tylko ten start, rzeczywiscie blisko ziemii bylo.... :ohmy:
Pytania :
1. Jak i kiedy uzywasz klap?Czy przy krazeniu w kominie chodzi o zmniejszenie predkosci?
2. Jak zamierzasz skrocic podwieszenie, bo o ile dobrze widze, to tasma przy lotni i przy uprzezy maja stala dlugosc, nie mozna jej jakos korygowac?
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez daf.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 18:00 #5177

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
To "ups..." przy starcie to nie dlatego, że byłem nisko :D - bo po starcie lepiej jest nieco ściągnąć sterownicę i mieć prędkość. Taki był zamiar.
"Ups..." było, bo przy przewieszaniu zaczepiłem lewą ręką o tylny naciąg i mi trochę sterownica odjechała zanim ją złapałem.
Zaznaczyłem strzałką z prawej gdzie jest punkt zaczepienia naciągu, a z lewej dokąd ściągnąłem lewą ręką linkę.


1. Jak i kiedy uzywasz klap?Czy przy krazeniu w kominie chodzi o zmniejszenie predkosci?

- Do krążenia: zaciągnięcie klap obniża prędkość minimalną, a dodatkowo przy ustawieniu "do krążenia" (15%) lepiej gaszą turbulencje, więc spokojniej się krąży. Większe klapy obniżą min. prędkość opadania, więc nie warto.
- Do przeskoków: wygodnie jest mieć 5%, bo prawie nie wpływa to na doskonałość, a lotnia gasi turbulencje. Przy 0% klap Atos VR staje się b.twardy (nie w sterowaniu, ale w odczuciu lotu - po prostu w turbulencjach trzęsie)
- Do lądowania: klapy zaciągnięte na maksa, wtedy przy ok. 60 km/h bardzo skutecznie gasi się wysokość (LD ca. 6-7) i prędkość minimalna jest już przyjemna.
Ww. wiedzę przekazuje A.I.R. w instrukcji i to samo potwierdzają piloci VR-ów. W moich 2 lotach i 6h w powietrzu zastosowałem się do tych zaleceń i latanie było naprawdę OK.

2. Jak zamierzasz skrocic podwieszenie, bo o ile dobrze widze, to tasma przy lotni i przy uprzezy maja stala dlugosc, nie mozna jej jakos korygowac?

Muszę po prostu zamówić krótsze...

pzdr
bartek
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez bartek.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 18:14 #5178

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Dzieki za wyjasnienia.
Rzeczywiscie, jeszcze raz obejrzalem poczatek....poprzednio bardziej zwrocilem uwage, ze w pewnym momencie sterownica dosyc wyraznie zblizyla sie do gruntu niz na fakt, ze praktycznie zlapales za linke ;)
Zastanawia mnie ile trzeba wylatac na lotniach miekkich, zeby probowac latania na "sztywniaku". Ja jestem na poczatku drogi, ale nie ukrywam, ze marzy mi sie "sztywniak" kiedys, ze wskazaniem na Aerosa Phantom(chyba, jedyny, ma zakres wagowy, w ktory pasuje centralnie w polowe zakresu ze szpejem, co prawda od 2009 nie produkowany).

BTW : Widzialem czyjs film na YT latajacego Phantomem z mosquito - mowa o polskim pilocie, jak tu jestes to prosze o kontakt, mam pare pytan.
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez daf.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 19:04 #5179

Aby skrócić zbyt długie podwieszenie trzeba zrobić na taśmie podwiesznia pętelkę i dopiero wtedy przełożyć karabinek, oczywiście nie wygląda to zbyt fachowo ale do sprawdzenia jak się lata z krótszym podwieszeniem napewno wystarczy.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez michalo.

Odp: Sztywniaki w Polsce :-) 2012/06/07 19:16 #5180

  • Agi
  • Agi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
daf napisał:

BTW : Widzialem czyjs film na YT latajacego Phantomem z mosquito - mowa o polskim pilocie, jak tu jestes to prosze o kontakt, mam pare pytan.



daf, w wątku pod poniższym linkiem masz wszystkie potrzebne info.
Napisz PM do Użytkownika KOVI.
;)
www.lotnie.pl/index.php?option=com_kunen...=22&id=3828&Itemid=2

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena