Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Poziome usterzenie na kil

Odp:Poziome usterzenie na kil 2009/06/18 00:44 #2008684

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2009/06/18 00:47 #2008685

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/09 15:35 #2010443

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Pozwolę sobie powrócić do tego tematu. Może teraz zimą nie przemknie tak niezauważenie.
Ciekawi mnie jednak Rusłan dlaczego fachowcy z Aerosa nie zastosowali patentu z lotni czeskiej Relief.
Tam w fazie lądowania zastępuje on spadochronik hamujący.
QASAR RELIEF
Na filmie można zobaczyć jak skutecznie to działa.
Oczywiście nie jest to przytyk do produktu Aerosa, ale ciekaw jestem dlaczego nie poszli o ten krok dalej.
Wygląda bardzo profi :-)
Ile waży takie skrzydełko?

Mówią że lotnia bardzo stabilna i lata się z większym komfortem


Mógłbyś rozwinąć na czym polega ten większy komfort?

W ostrej termie to raczej rozumiem, że stabilniej się zachowuje, pewnie nie przepada z "nurem" tak ostro, ale jak to wygląda przy zwykłym locie, np. w krążeniu ?
W jakim zakresie prędkości sprawuje się lepiej a w jakim działanie jest mało zauważalne (jeśli coś takiego w ogóle występuje)?
Tak trochę Cię chcę pociągnąć za język ;-)
Pozdrawiam
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/09 16:50 #2010444

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Kto chce wiecej o pletwie musi pogrzebac w lektorze nastepcy Drachenfligera , w nie istniejacym juz czasopismie Fly & Glide z roku 12 / 1997 . Jest tam wszystko jak mierzono pletwe na wozie pomiarowym DHV itp . Wiec pare fot z artykulu - Podrowka ;)



Edytowany przez: piotrolot, w: 2010/01/09 16:51
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/09 16:54 #2010445

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Najpiekniejsza pletwa od Skyline - Bawaria / kolo Hochries Rok 1997



Edytowany przez: piotrolot, w: 2010/01/09 17:05
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/09 17:04 #2010446

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Czy jest az tak bardzo potrzebna w lotniach flexi ??? Co ze spadochronikiem hamujacym , czy sie nie wplata w pletwe powodujac mimowolny zakret i sciagniecie lotniarza . Czy jest to tylko dla kombinatorow , ktorzy lubia krecic przy scinach ??? I ostatecznie , czy to kolejny "wodotrysk " ( geg ) za ponad 200 Euro , tak jak pletwa kierunkowa na kilu ??? .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/09 22:37 #2010447

Witam!
Ja postaram się dowiedzieć bardzo dokładnie jakie zalety i minusy ma statecznik poziomy. Wiem że Combat ze statecznikiem lata lepiej i stabilniej. W czymś wygrywa a w czymś przegrywa ale w sumie jak popatrzymy na średnią prędkość w całym tasku to statecznik daje dużą przewagę na swoją korzyść. Generalnie chodzi o stabilizacje w turbulencji i termie. Mniej traci się w trakcie lotu cennego czasu, prędkości i wysokości na wyprowadzenie i stabilizacje lotu. A jak wiesz bardzo ważne w trakcie wyścigu.
Odnośnie czeskiej lotni to powiem że wygląda super, bardzo ładna loteńka. Ma fajną linie i widać ze robią lotnie fachowcy.
Serdecznie pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/17 21:51 #2010487

Witam!
Warto przeczytać
www.aeros.com.ua/structure/hg/tail_en.php
pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/17 23:18 #2010488

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Przedstawicielu firmy Aeros w RP. Miło mi że znasz oficjalną stronę Aerosa ;) . Ja również ją znam :P . Miałem nadzieję, że napiszesz coś po naszemu, przetłumaczysz, a tu tak zdawkowo i nie po naszemu.

Jak tam z zasadniczym pytaniem które postawiłem

Pozwolę sobie powrócić do tego tematu. Może teraz zimą nie przemknie tak niezauważenie.
Ciekawi mnie jednak Rusłan dlaczego fachowcy z Aerosa nie zastosowali patentu z lotni czeskiej Relief.
Tam w fazie lądowania zastępuje on spadochronik hamujący.
QASAR RELIEF
Na filmie można zobaczyć jak skutecznie to działa.
Oczywiście nie jest to przytyk do produktu Aerosa, ale ciekaw jestem dlaczego nie poszli o ten krok dalej.


Już dawno szukałem i wiem że tego na stronie producenta nie ma:)
Dasz radę podpytać o to?
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Poziome usterzenie na kil 2010/01/18 00:10 #2010489

W Aerosie piszą instrukcje obsługi dla Combata z poziomym usterzeniem. Jak się okazuje to po założeniu poziomego usterzenia trzeba również zmienić ustawienia w swojej lotni.
W Polsce jest tylko jeden Combat L 09 z poziomym usterzeniem. Ale nasz kolega teraz więcej lata na szybowcach i jak się nie mylę to nawet ani razu nie rozłożył swojego nowiutkiego Combata:(
Myślę że za sezon dwa nowa fala młodych pilotów lotniowych, co będą się ścigać na zawodach będą posiadać podobny, nowy sprzęt co pozwoli im na podjęcie dobrej rewalizacji na zawodach.
Serdecznie pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena