Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zmiana skrzydła

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 21:15 #2013009

BravoDelta napisał:

"Jedni latają rekreacyjnie, drudzy lubią się ścigać a trzeci latają z napędem. Dla każdego znajdzie się odpowiednie skrzydełko
Powstaje pytanie i każdy z nas sam sobie zadaje to pytanie co wybrać jaką lotnie sobie kupić?"

Pozwolę sobie odpowiedzieć na to pytanie.
WSZYSTKIE WASZE WYMAGANIA SPEŁNI LOTNIA FIRMY AEROS!!!
NIECH ŻYJE FIRMA AEROS!!!
KOCHAM FIRMĘ AEROS!!!

To mówiłem ja Stanisław Jarząbek.


Bravo Delta a gdzie Łubu Dubu.:laugh: pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 21:57 #2013010

  • Leslaw
  • Leslaw Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 809
  • Oklaski: 13
  • Otrzymane podziękowania: 397
Czesc wszystkim,

jako ze wlasnie zmienilem skrzydlo czuje sie uprawniony do zabrania glosu w tym temacie - chodz nie jest to zmiana skrzydkla w zwiazku ze zmieniajcaymi sie moimy kwalifikacjami lotniarskimi ;).
Od 15 lat latam na Wills Wing -Ram Air 154. Lotnie ta ze wzgledu na maly garaz musialem skladac na krotko. Na krotko skladal ja tez jej poprzedni wlasciciel. Po tylu latach skladania na krotko krawedz natarcie nie wygladala juz najlepiej. Plastikowe koncowki skrzydel przy uzywaniu srubokreta jako dzwigni przy wyjmowaniu rur tez z czasem ucierpialy. Nie latalem od ostatniego checku duzo a tu juz nastepny za progiem i co najmniej 250 Eur na check trzeba wydac.
Zaczalem rozgladac sie za lotnia nowsza i w lepszym stanie. Bezmasztowki nie zabardzo wchodzily w gre bo ciezkie do noszenia a moj kregoslup juz nie najnowszego modelu.
Na oku mialem Spydera 14 i jego poprzednika Merlina 148. Przy mojej wadzy 75 kg ta ilosc plotna wydaje mi sie wlasciwa. Po obliczeniu rodzinnego bugdgetu przeznaczylem na lotnie z checkiem max 1500 Eur. Mialem czas i codziennie wpadalem na DHV i googlem przeczesywalem internet.
Pojawily sie dwa Spydery ale bylem za wolny i przeszly kolo nosa. Natomiast w internecie natrafilem w Austrii na Merlina 148. Wlasciciel chcial 500 Eur. Zadzownilym i wydusilem 300. Po chwili ciszy w sluchawce- haslo przyjedzaj. Po przybyciu na miejsce i rozlozeniu lotni pociekla mi slina.
Krawedz natarcia w idealnym stanie a wlasciciel dorzuca prawie kompletnego drugie Merlina - wszyskto w cenie 300 Eur. z nowu kupiona lotnia bez powrotu do domu udalem sie po check. Obie lotnie rzucielm na balkon u Seedwings i przyczepilem kartek za jak cos bedzie nie tak w mojej lotni to maja sobie czesci dobrac z drugiej. Lotnia check przeszla bez zastrzezen -za 270 Eur ;)
Czyli nabylem lotnie przeczekowana u producenta za cene 570 Eur. Mysle ze ten zakup byl dobra alternatyw do ewentualnego zakupu Diskusa. Podaje te wszystkie ceny zeby dodac odwagi mlodym adeptom lotniarstwa ktorych srodki materialne sa ograniczone. Nie raz wspominano w roznych watkach na lotnie.pl ze latanie na lotniach nie jest tanie. Ze samo skompletowanie sprzetu wiaze sie z niemalym wydatkiem. Do tego dochodza koszty szkolenie - tych rzeczywiscie nie sposob ominac ale przy kompletowaniu sprzetu istnieje juz pewna wolnosc wyboru - i wydaje mi sie, ze Aeros z jego cenami dla mlodzierzy z ograniczonymi finansami w Polsce nie jest zadna alternatywa.

Pozdrawiam

Leslaw

Edytowany przez: Leslaw, w: 2010/11/04 22:36
Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 21:58 #2013011

pozdrawiam

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dane_usuniete.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 22:15 #2013012

Witam!
Grzesiek i Maciek- jak nie wiecie to Wam powiem, DOPALACZE są szkodliwe dla zdrowia:evil:
Tyle w tym temacie, dziękuje:laugh:

Generalnie chodziło mi oto że wiele pilotów dosyć na luzie podchodzi do wyboru skrzydła dla siebie. Częstym przypadkiem jest tak, że pilot kupuje lotnie o półkę za wysoko do swoich umiejętności i potrzeby. Co kieruje takiego pilota do popełniania takiego błędu? Nie trzeba daleko szukać, są osoby na naszym forum co mieli lub mają ten etap błędny z wyborem nie odpowiedniej lotni.
A co za tym idzie? A to że produkuje się więcej aluminium i w gorszym przypadku gips i śruby w kościach:(
Czy nie lepiej się 100 razy zastanowić i na spokojnie bez pośpiechów wybrać odpowiedni sprzęt?

Gumi co do cen na części do lotni. Powiem króciutko, ceny jakie ja daje do lotni Aerosa to są najtańsze ceny jakie można sobie wymyślić.
Serdecznie pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 22:27 #2013013

a czy ja mowiłem że nie są - ja tylko mowie ile trzeba zapłacić za ramię - ale jest takie przysłwoei uderz w stół a nożyce się odezwą ;p

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 22:30 #2013014

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Przyznam, że również w związku z możliwością późniejszego sprzedania lotni zastanaiwa mnie kwestia kupienia lotni pośredniej - dla mnie najlepiej pewnie byłoby wynająć lotnię na szkolenie po kursie (teraz jestem po lotach na ZK-1 i pierwszych próbach na Polarisie) by dopiero wtedy kupić lotnię docelową.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/04 22:47 #2013015

Witam!
Co do instrukcji lotni firmy Aeros to można pobrać tu
aeros.com.ua/structure/hg/manual_ru.php
Polara skrzydeł Combat i Discus 15
aeros.com.ua/structure/support/polar_ru.php
Jak ktoś chcę zrobić bardziej dokładne pomiary dla lotnie Discu C to na początek proszę wprowadzić krzywą z lotni Discus a po kilku lotach sukcesywnie poprawiać ją i dopasować do swojej lotni Discus C (info dla pilotów co latają na lotni Discus C)

Widzę że na razie jest poruszany aspekt finansowy.
Mała rada, przed zakupem używanej lotni warto dokładnie sprawdzić kilka momentów.
1 historia lotni
2 czy firma co ją produkował jeszcze istnieje na rynku? (chodzi o części zamienne). Jeżeli istnieje to warto poprosić firmę o przysłanie cennika na części zamienne, żeby była jasność w potrzebie.
3 czy lotnia posiada papiery? Żeby nie trafić na lotnie w super cenie stan jak nowy ale może się okazać że jest kradziona:ohmy:
4 przed sprawdzeniem tego wszystkiego na samym początku warto poczytać różne forum lotniowe i wybierać z pozycji najbardziej cieszącym się popytem i popularnością w śród pilotów. (lotnie wyczynowe to oddzielna bajka. Pilot co kupuje nową lotnie wyczynową raczej wie co robi):)
Serdecznie pozdrawiam Ruslan
Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/05 00:32 #2013016

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
tak troche nie w temacie, ale ktos wyzej wspomnial,ze samolotem da sie pakunek max 2m przewiezc...pytanie jak np. Durand przewozi z AUS do np EU lotnie typu Litespeed RS, ktora skladana na 2m nie jest??...no chyba,ze nie przewozi tylko ma druga sztuke w EU.:S No bo jak wziac lotnie do ESP powiedzmy lecac samolotem i wynajmujac na miejscu samochod...:unsure:
Wie ktos z Was cos wiecej w temacie??

Edytowany przez: daf, w: 2010/11/05 00:32
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/05 00:48 #2013017

Oj stary - ciężka sprawa. Nie wiem czy ktoś nawet zorientowany Ci w tej kwestii pomoże. Kiedyś poruszyłem ten temat i jak to w 90% przypadków bywa - zlali mnie. No chyba,że jesteś "swój" koleś...Dzwoń do lini lotniczych i pytaj czy istnieje coś takiego jak przesyłka ponadgabarytowa i po ile ta ulga. Bywają pewnie przypadki, że ktoś wybiera się do ciepłych krajów, wybiera się samolotem a przy okazji jest lotniarzem i chce zabrać skrzydełko...i co wtedy? Sam zadzwonie i podzielę się z Tobą tym info ASAP, pozdro!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Zmiana skrzydła 2010/11/05 01:00 #2013018

  • daf
  • daf Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot
  • Pilot
  • |_ /\ T /\ /\/\
  • Posty: 557
  • Oklaski: -3
  • Otrzymane podziękowania: 38
Dzieki, w takim razie dochodzenie czas zaczac. Swoja droga to mysle, ze nawet jesli byloby to mozliwe, to ryzyko uszkodzenia podczas ladowania/rozladowania jest chyba spore...:huh:

Co do lotni : na poczatek Laminar Easy, przesada?:dry:

Ktos wspomnial tu o biegunowych lotni jako kryterium wyboru lotni. Niestety nie wszyscy producenci takowe udostepniaja(mam na mysli tylko znaczacych producentow np Icaro).
Probowalem sie doprosic o takowa od Airborne\'a, zostalem zignorowany(kilka maili bez odpowiedzi).

Edytowany przez: daf, w: 2010/11/05 02:26
Airborne FUN 160 >> Thalhofer Vector >> Airborne Blitz 146
ZK-B 2012r., w powietrzu 18 godz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena