Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Quasar_R2

Quasar_R2 2016/11/07 21:29 #2021719

  • Mesiek
  • Mesiek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Jezu jak się cieszę z tych króciutkich wskrzeszeń.
  • Posty: 970
  • Oklaski: 9
  • Otrzymane podziękowania: 148
Teoria swoje, praktyka swoje. Całe szczęście, bo byśmy dupska nie oderwali od ziemi...
lotnie: Atlas, Moyes GTR, WW RamAir, Laminar MR700

Sklep/serwis MOTOR
ul. Bystrzańska 75
43-300 Bielsko-Biała
www.sklepmotor.pl
www.sklep-motor.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Quasar_R2 2016/11/08 00:57 #2021720

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Właśnie dzięki teoretycznym rozważaniom , a szczególnie już popartym doświadczeniami praktycznymi znikomych jednostek następuje rozwój konstrukcji do odrywania dupy dla mas. Niektóre zaś(oby też znikome) jednostki masy jak już nabędą jakąś wyrywającą dupę od ziemi używkę to mają w tym momencie głęboko w dupie wszystkich konstruktorów szydząc aby przypadkiem któryś nie opracował czegoś lepszego od posiadanej wyrywaczki.

PS. wiem że takie dyskusje są bardziej dla budowniczych ale tez jak najbardziej powinno się pytać i współpracować z praktykami a jak się domyślamy Michało ma osobisty udział w nowo tworzonym czeskim skrzydle(Czechy- 2-ga światowa Potęga pod względem opracowań i produkcji mikrolotów). Cieszyłbym się gdyby miało ono prawo i powstało w Polsce a już szczególnie gdyby było z jakimiś np. nowatorskimi poprawiającymi osiągi i bezpieczeństwo wingletami itp. -no właśnie mały test : Czy jesteście w stanie wyobrazić sobie że w Polsce jednak zatwierdzone zostaną liberalne przepisy wykonawcze w klasie do 120 kg dające konstruktorom swobodę dokonywania dowolnych nowych opracowań konstrukcji rozwojowych ,ich modyfikacji , oblatywania i latania- orginalnie jest bez ale choćby już z jakim kolwiek świadectwem kwalifikacji pilota tak jak zainicjował nasze FAR103 Dariusz Lewek konstruktor swojego szybowca ? Gdyby się dokonało pozytywnie to ja znam firmę bez wyobrażania ,która mogłaby wdrożyć do produkcji po dogadaniu się np. z Olafem zmodyfikowanego Impacta(doskonałość 25,opadanie 0,5m (i wykonać np. 2-3 egzemplarze tylko dla Polskich zawodników?) Pilot Embraera Dariusz widzi świat i w nim nasze "polskie"ograniczenia z innej perspektywy ale i też spotyka na tej naszej(? )ziemi bardzo przyziemnych pilotów którzy czują się władcami nieba nad PL i próbują umacniać dotychczasowe zakazy( no może za wyjątkiem "idei" nie rodzimego innowacyjnego amatorskiego konstruowania , a jedynie handlowania wyrobami najlepiej z importu...). ..... www.aeroklub-polski.pl/aktualnosci/dariu...o-europe-air-sports/

knl.meil.pw.edu.pl/dariusz-lewek-21-04-2016/


Pozdrawiam Wiesiek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Quasar_R2 2016/11/08 01:30 #2021721

fotolot napisał:

...jak się domyślamy Michało ma osobisty udział w nowo tworzonym czeskim skrzydle


Mam udział w tworzeniu tego skrzydła ale tylko finansowy, jako klient. Aby coś istotnie ulepszyć trzeba być bardzo doświadczonym praktykiem, a nie takim amatorem jak ja.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Quasar_R2 2016/11/08 10:00 #2021722

-zapewne takie skrzydelko musi swoje kosztowac!

\zdaje sobie sprawe z precyzji wykonania i kosztownych materialow...\

-obawiam sie,ze juz nieduzo pozostalo do ulepszenia w takich typowych konstrukcjach,
oczywiscie beda sie pojawialy coraz to lepsze materialy =kolej na "nano"...

PS=nasza pierwsza lotnia z 74r. byla "topless"!
i wazyla ok.12 kg.

-pozniej,w miare wyplaszczania membrany pokrycia rosly obciazenia szkieletu,
wprowadzono zewnetrzne odciagi ,ktore zaczely przeszkadzac przy wiekszych predkosciach,
zastosowano wiec rury o duzych momentach,a wiec ciezkie i waga lotni wzrosla
3-krotnie!

-w miedzyczasie pojawilo sie skrzydlo EXPLORER,z OPTYMALNYM karkasem
\dwie rury na krzyrz\ i gdyby zastosowali wkladke-keson,zapewne bylo by silna konkurencja dla dzisiejszych skrzydel...

-ale tez blysnela na krotko \a SZKODA!\ konstrukcja Ruperta VOYAGER,
w ktorej sprytnie schowal odciagi zewnetrzna krawedzi natarcia w kesonie skrzydla
i dzieki temu uzyskal duzo lzejszy uklad z niezlymi parametrami!

-gdybym sie zajmowal skrzydlami lotniowymi,napewno zbudowal bym cos takiego...

=ale szlachectwo zobowiazuje i nie moge zdradzic KASPERwinga!
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch.

Quasar_R2 2016/11/08 13:11 #2021726

-zapewne takie skrzydelko musi swoje kosztowac!


Nie wiem ile obecnie kosztuje nowe skrzydło Quasar ale ten ze zdjęcia tak jak wcześniej napisałem jest wykonany na bazie mojego Quasara z 2008r. Takie odnowienie lotni polegające na wymianie pokrycia na najnowszą wersję, kompleksowy przegląd techniczny i pewne drobne naprawy kosztują około 2100euro . Za Quasara z 2008r, którego kupiłem kilka lat temu zapłaciłem około 2000euro.
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.
Podziękowali: fotolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Quasar_R2 2016/11/08 17:50 #2021728

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Serwus Michalo@ , spytaj prosze czy Firma planuje Test w Bundes DHV ( chyba koszt 4000 Euro ) i czy bedzie starac sie o Homologacje w " Bardzo waznych Krajach EU " , a nie tylko w tych mniej waznych . Bo przeciez EU mamy jedno ?????
Pozdrowka i chcial bym taka lotnia polatac w Alpach :)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Quasar_R2 2016/11/08 18:00 #2021729

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
-gdybym sie zajmowal skrzydlami lotniowymi,napewno zbudowal bym cos takiego...

=ale szlachectwo zobowiazuje i nie moge zdradzic KASPERwinga![/quote]


Henryku jeśli nadal poszukuje Pan tych rur do KASPRA to muszę się przyznać, że mam taki komplet zachomikowany dzięki międzynarodowej współpracy pasjonatów konstrukcji amatorskich.
Rozmawiałem z kolegą z tego forum Musickiem i ustaliliśmy, że zaszczytem będzie dla nas możliwość przekazania tych materiałów(stan bdb) na współczesne rodzime w miarę jak najbezpieczniejsze odradzanie idei naszego Genialnego Rodaka Witolda Kasprzyka.

Pozdrowienia również dla Wojtka i Wszystkich "za" a nawet Tych co są nie wiedzieć czemu"przeciw"? :) ("....takie coś to powinno latać tylko w zamkniętych halach" :angry: ) :dry: ?

Ps. prośba do kolegów jak najkorzystniej cenowo przesłać lekką paczkę dł. 150-200cm ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot.

Quasar_R2 2016/11/08 20:08 #2021732

-Bog Zaplac!

\domyslam sie,ze to sa cienkoscienne rury (ok.1mm) srednicy>50 mm ?\

-w pierwszej kolejnosci chce je wykorzystac na koncowki dzwigarow(4 szt)
do skrzydla dla wersji 2-osobowej z silnikiem R-532 (64 HP),ktory mogl by holowac lotnie.

=centroplat z rur 51*1,5 =konstrukcja Pawla...

zdjecia na:

groups.yahoo.com/neo/groups/Kasperwing/photos/photostream

\niebieskie skrzydlo\.

PS=po pierwszych lotach Wojtka na czerwon0-czarnym K-W w Tuszowie moj starszy Kolega,
ktory przestal juz latac na PPG (i robic cudne zdjecia) przyznal: "chyba nie jestem za stary na latanie!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez henryk.doruch. Powód: sklerosis

Quasar_R2 2016/11/08 21:48 #2021734

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
to są 4 rury bodajże od Funfexa na takich delikatnych jednostronnych zawiasach cienkościenne 1mm i fi ok 50 mm ?

- jutro pojadę na bazę zabrać do domu to podam szczegóły.

-średnicę ok. 50 i ok 35mm ale ze ścianką chyba 2mm wyczaił gdzieś w aktualnym handlu nasz forumowy kolega Michał od "mosquito 4T"
to też jutro zadzwonię i zapytam o szczegóły.

Pozdrawiam Wiesiek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Quasar_R2 2016/11/08 21:57 #2021735

-by zminimalizowac moment bezwladnosci skrzydla \masy koncowek\,szukam rowniez cienkosciennych,ok.0,5 mm profili lub rurek...srednica ok.12 mm.

-dotyczy to rowniez szkieletu statecznikow i sterow...

-grubosciennych nie chce uzywac!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena