Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Transport sztywniaka

Transport sztywniaka 2018/03/08 10:57 #2023206

  • musick
  • musick Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 135
  • Oklaski: 1
  • Otrzymane podziękowania: 40
Czesc.
Przypadkowo znalazlem fajny patent do transportu sztywniaka.
Generalnie jest kilka fajnych systemow do przewozu kajakow itp. Szkoda ze niektore sa mocno ograniczone wagowo.

Podaje, ktore najbardziej mi sie spodobaly.
1. Moj faworyt. Urzeka prostota


2.


3.I cos dla takich chudzielcow jak ja :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez musick.

Transport sztywniaka 2018/03/08 15:34 #2023207

I w piz...du cała zima toczenia, frezowania, spawania, skomplikowane mechanizmy, profilowane pianką montażową, oklejane matami antypoślizgowymi pady, wózki, podpórki od haka, i pasa przedniego. No ale jak to mówią najtrudniej wpaść na najprostsze pomysły. Swoją drogą Polskie sztywniaki (i nie tylko sztywniaki) mogły by się pochwalić swoją techniką transportu lotni.
Nie traktuj życia poważnie i tak nie wyjdziesz z niego żywy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/09 09:18 #2023208

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493
Hej,

DeltaFurgoLotnioSzybotron napisał: Swoją drogą Polskie sztywniaki (i nie tylko sztywniaki) mogły by się pochwalić swoją techniką transportu lotni.


Zobacz jak wygląda keson sztywniaka w przekroju:

get.google.com/albumarchive/103153232586...mJD4GR32PIb2td22A5Z2

Ze względu na grubość ścianki powinno się unikać obciążeń punktowych w transporcie. A-I-R zaleca zastosowanie 2-3 podkładek o długości około 40cm o szerokości dopowiadającej dźwigarowi. Osobiście stosuję do transportu skrzydła zdemontowanego do dwóch pokrowców drabiny aluminiowe Krause 4,4x0,42m. Mają po 15 szczebli o szerokości 30mm i oklejone pianką wszystkie krawędzie.

www.krause-systems.pl/fileadmin/user_upl...ets/GSK_06_PL_50.pdf

Podwoziem do takiego zestawu jest u mnie najczęściej Niva Hangsporter :)
lotnie.pl/media/kunena/attachments/548/Photo0619.jpg

Jedyne co ewentualnie bym chciał obecnie ulepszyć to szybszy system stabilnego mocowania drabin do tragerów.

Pozdrawiam,
air_viking
Podziękowali: PM.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/09 13:00 #2023209

air_viking napisał:
Jedyne co ewentualnie bym chciał obecnie ulepszyć to szybszy system stabilnego mocowania drabin do tragerów.
air_viking


Do mocowania drabiny do bagażnika dachowego wykonałem z blachy nakładki. Obejmują drabinę od góry (w dużym uproszczeniu w kształcie odwróconej litery L) z przyspawanymi szpilkami na szerokość belki bagażnika. Od spodu belki zakładam na szpilki blaszkę z otworami i dokręcam nakrętki kluczem płaskim oczkowym z grzechotką. Do demontażu/montażu na lądowisku wystarczy poluzować nakrętki żeby odhaczyć blaszkę z drabiny. Da się jeszcze prościej i szybciej ale ze względu że czasem nie jadę sam nie chciałem przerabiać bagażnika dachowego. Natomiast podpórki od haka i pasa przedniego trzymają się na gumach 10mm zahaczonych o wygięte blaszki.
Nie traktuj życia poważnie i tak nie wyjdziesz z niego żywy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/19 16:20 #2023227

A tak leżakuje mój ATOS.
2 sztuki de.a-i-r.de/atos-zubehoer/
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/20 11:00 #2023232

  • piotr6641
  • piotr6641 Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 585
  • Oklaski: 29
  • Otrzymane podziękowania: 452
do tego bagażnika na kajaki jeszcze dołożyć trzecie podparcie i będzie ideał. Ja dla mojej lotni specjalnie zrobiłem dziury w zderzaku, żeby było podparcie z przodu. Dzięki temu mogę jeszcze koledze zabrać sztywniaka.(kolega tego dla mnie nie zrobił)

Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/21 10:24 #2023235

  • air_viking
  • air_viking Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 619
  • Oklaski: 20
  • Otrzymane podziękowania: 493

DeltaFurgoLotnioSzybotron napisał: Do mocowania drabiny do bagażnika dachowego wykonałem z blachy nakładki. Obejmują drabinę od góry (w dużym uproszczeniu w kształcie odwróconej litery L) z przyspawanymi szpilkami na szerokość belki bagażnika. Od spodu belki zakładam na szpilki blaszkę z otworami i dokręcam nakrętki kluczem płaskim oczkowym z grzechotką.


Jestem ciekawy Twojego rozwiązania. Fotnij proszę przy najbliższej okazji. Może znajdę dzięki temu inspirację? Przekładam się z drabinami na auta z trzema tragerami o różnych rozstawach i nowy system musi to uwzględnić.

Pozdrawiam,
air_viking

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/22 00:29 #2023239

air_viking napisał:
Jestem ciekawy Twojego rozwiązania.


No cóż powstało wiele wariantów, obecny wygląda tak: (na okrągłą belkę)


Poprzedni na belkę 30x20 wyglądał tak:


Więcej zdjęć masz tutaj: drive.google.com/open?id=1QNhM68v8BAiCBI1zlbb9nK9fVljmfEsH

Jak coś pisz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Pozdrawiam,
air_viking[/quote]
Nie traktuj życia poważnie i tak nie wyjdziesz z niego żywy.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/22 00:44 #2023241

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Nie ulega wątpliwości, że najwygodniej jest zrobić takie podparcie, aby nie było potrzebne mocowanie samej lotni (z przodu czy z tyłu) linką => czyli na zderzaku i/lub na ustrojstwie mocowanym na haku. Właśnie jestem na etapie planowania takiego nowego rozwiązania.
W załączeniu kilka linków ze zdjęciami.
UWAGA! - poniższe rozwiązania nie są w 100% przekładane na warunki PL/EU z uwagi na obowiązujące przepisy (odleglość od oparcia kierowcy, odpowiednie oznaczenie w przypadku wystawania lotni z tyłu):

forum.hanggliding.org/viewtopic.php?t=21...056c7a24e34f3d1ae77c

www.hanggliding.org/wiki/Xterra_Racks,_two_examples

www.hanggliding.org/wiki/The_Posermobile


Pls dajcie znać, jeżeli macie/ znaleźliście coś sensownego ...
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Transport sztywniaka 2018/03/22 07:33 #2023243

Tylną podpórkę zrobiłem montowaną zamiast haka na śrubie i sworzniu, po wyjęciu sworznia można ją opuścić na ziemię, nie potrzeba do tego narzędzi i daje dostęp do bagażnika. Przednia podpórka jest zrobiona z profilu dzielonego. Część jest na stałe przymocowana do przedniej belki i przy normalnym poruszaniu się autem nie wystaje poza obrys pojazdu. Po dokręceniu przedłużki wystaje 2-3cm przed zderzak i podpiera przednią ramkę. Przepisy nie są spełnione czyli odległość krawędzi przedniej szyby > początek ładunku. Do oznaczenia można samodzielnie wykonać tablice polecam atestowaną taśmę reflexite. Kiedyś na tył lotni przyczepiłem lampkę rowerową bo nie miałem nic innego.
Nie traktuj życia poważnie i tak nie wyjdziesz z niego żywy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena