Spis treści

Jak dobrać parametry?
Parametr Dystansu Nominalnego, jest to minimalny dystans,  którego wynikiem będzie, dobre zadanie warte 1000 punktów. Dystans Nominalny wiąże się z Czasem Nominalnym, więc te dwa parametry muszą być rozważane razem.
Jeśli dystans zadania jest mniejszy niż Dystans Nominalny, taki dzień będzie prawdopodobnie nisko punktowany. Nie jest złą konkurencja, która jest dłuższa niż Dystans Nominalny, dopóki z punktacji wynika równomierne rozłożenie pilotów wzdłuż trasy.
Sugerowane odległości nie są obowiązkowe, jako że długość dobrego Dystansu Nominalnego jest zależna od: ukształtowania terenu, pogody i co ważne, poziomu umiejętności pilotów biorących udział w zawodach.
Dystans minimalny jest odległością którą, zwykle pilot pokona z łatwością, wznosząc się ponad start i szybując swobodnie. Nie powinien być krótszy niż 1/10 Dystansu Nominalnego.
Nominalna Meta zależy od filozofii zawodów: jeśli są to czysto przelotowe zawody, gdzie nie ma mety, parametr ten powinien wynosić 0%. Kiedy  zawody są czysto, wyścigiem do mety, gdzie od każdego z zawodników oczekuje się dotarcia do mety każdego dnia, parametr może zostać ustawiony na 100%.

Parametry Nominalne nie mogą być zmieniane w trakcie zawodów, aby byly sprawiedliwe  a wyniki poprawne.

Współczynnik Termiczności Dnia


Współczynnik Termiczności Dnia wacha się pomiedzy 0 a 1 i określa jak bardzo dzień zawodów sprzyja ocenie umiejętności pilota. Jest to uzyskane przez pomnożenie trzech wspólczynników ważności: Waga Startu, Waga Dystansu i Waga Czasu.

Współczynnik  Wagi Startu

Współczynnik zależny procentowo od liczby pilotów, którzy wystartowali.
Warunki startu mogą być niebezpieczne, lub w inny sposób niekorzystne. Jeśli znaczna część pilotów na startowisku uważa, że dzień nie jest wart ryzyka, wtedy piloci którzy wystartowali nie dostaną pełnej liczby punktów.



Jest to mechanizm bezpieczeństwa. Na przykład: jeśli wszyscy piloci wystartują Współczynnik Wagi Startu jest 1, gdy tylko 20% pilotów zgłosi się na startowisku, Wspólczynnik Wagi Startowiska spada do około 0,1.

Wspólczynnik Wagi Dystansu

Jest to współczynnik zależny od stosunku pomiedzy aktualnym rozmieszczeniem pilotów wzdłuż  zadanej trasy, a  Nominalnym (rozmieszczenie oczekiwane dla danych Nominalnych Parametrów).
Obszar dodatni na wykresie podnosie Wspólczynnik Wagi Dystansu (max =1) podczas gdy ujemny obszar obniża wartość tego współczynnika.


Jeśli mamy nierównomierne rozmieszczenie pilotów wzdłuż trasy  (np. piloci odpadli, burza, albo obszar o słabym noszeniu), znaczy to, że dzień był termicznie słaby i szczęście, lub przypadek mógł mieć znaczący wpływ na wyniki. W takim wypadku punktacja dnia będzie obniżona by dać pechowym pilotom możliwość nadrobienia.

Miej na uwadze:
Jeśli ustawimy zadania, które są dłuższe niż Dystans Nominalny, to wartość dnia nie będzie obniżona z powodu Współczynnika Wagi Dystansu, w wypadku gdy mniej pilotów (procentowo) osiągnie metę niż Nominalna Meta, tak długo, dopóki założony procent pilotów przeleci wystarczającą odległść. Brzmi to nie precyzyjnie, ale osoba układajaca zadania  powinna próbować wytyczać trasy, które są rozsądne na dany dzień i wykonalne dla pilotów. Jeśli każdy z pilotów wyląduje u celu, musisz postawić pytanie: czy to był właściwy sprawdzian umiejętności (prawdopodobnie był, jeśli najlepszy czas i przebyty dystans przelotu był wystarczająco długi).
Jeśli żaden nie doleci do mety, czy była to nieodpowiednia trasa, ale pomimo tego nadal dobry test umiejętności pilotów? Również możemy mieć przypadek, gdzie trasa zadania, która jest krótsza niż Dystans Nominalny, ma Współczynnik Wagi Dystansu równy 1. Zdaży się to wtedy, gdy większy procent pilotów pokona większą część trasy, ale w tym przypadku, ciągle mamy praktycznie obniżenie wartości ponieważ  będzie mały rozrzut pomiędzy punktacją pilotów.

Współczynnik Wagi Czasu


Współczynnikzależny od Czasu Nominalnego i najlepszego czasu ukończenia zadania.


Jeśli najlepszy czas ukończenia części prędkościowej jest dłuższy niż Czas nominalny , wtedy Wspólczynnik Wagi Czasu jest zawsze równy 1.




Jeśli najlepszy czas jest zbyt krótki, taki dzień nie jest najprawdopodobniej dobra miara umiejętności pilotów, ponieważ nie mają zbyt wiele czasu na podejmowanie decyzji.

 

Miej na uwadze:

Potrzebny jest rozsądny zestaw Nominalnych Parametrów, jak również osoba układająca zadania musi ułożyć rozsądną trasę, żeby zawody były dobre i sprawiedliwe!
 

Uważnie dobieraj Parametry Nominalne

Nie możesz ich zmienić po rozpoczeciu zawodów!!!