Spis treści

Podsumowanie


Punkty pilota, są oczywiście sumą Punktów za Odległość, Punktów za Prędkość plus Bonus Punktów za Wylot i Bonus Punktów za Przylot... I najlepszy pilot wygrywa!!!
System Punktacji GAP nagradza pilotów, którzy podejmują własne decyzje i pozostają przed innymi. Wyczekiwanie na startowisku na lot innych pilotów, podążanie za nimi bezpiecznie i szybko, jest mniej wartościowa taktyką w tym systemie punktacji.
W poprzednich systemach punktacji, najlepszą taktyką na uzyskanie przewagi nad przeciwnikiem było, wystartować kilka minut za nim, następnie go dogonić. Jego najlepszą taktyką było czekać na Ciebie i lecieć razem z Tobą.
Wszyscy zawsze czekali na startowisku, ponieważ musieli podążać wg tej samej taktyki!!!
Z tym systemem punktacji, dobrą taktyką uzyskania przewagi nad przeciwnikiem jest, wcześnie wystartować i lecieć szybko. W ten sposób zmusisz przeciwnika do podjęcia ryzyka bycia "wczesnym ptaszkiem" przed tobą, albo czekać aż większość pilotów będzie w powietrzu dla bezpieczniejszego (rozważniejszego) latania.
Z punktacją GAP2002, nawet jeśli Termiczność Dnia (Day Quality) wynosi 1, zwyciężca automatycznie otrzymuje 1000 punktów tylko jeśli zadanie jest "Wyścigiem do Mety" (Race to Goal).
W określonym czasie zadania, zwyciężca otrzymuje 1000 punktów tylko, jeśli jest najszybszym, byl pierwszym na Linii Przylotu i Mety, jak również wykorzystał najlepiej wczesną część dnia, prowadząc przez większość zadania. Jeśli nikt nie osiągnie Linii Przylotu, maksymalnie dostępnych jest 900 Punktów Dystansu (Distance Points) plus 18 Punktów Startu (Departure Points).
Zauważ, że gdy Termiczność Dnia (Day Quality) = 1 (nawet jeśli zwycięzca nie otrzyma 1000 punktów), nadal jest w pełni wartościowym dniem. Choć zwycięzca nie zebrał największej ilości punktów, które mógł otrzymać, nie ma to wpływu na wynik innych pilotów.

 

 

 

Przyjemnych i bezpiecznych lotów! ;)

 

Angelo Crapanzano
Tłumaczyli:
Marcin Gil
Dariusz Perenc