Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Bezpieczeństwo!!! 2015/01/31 19:45 #2016897

  • Rusek
  • Rusek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 233
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 62
Merlin 158>Climax c4,Litespeed S 4.5> Litespeed S4
Viper S

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/02/01 03:43 #2016901

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 11
  • Otrzymane podziękowania: 295
Chyba przypadkiem, ale idealnie pasuje ta uprząż do tego wątku.
Keller, homologacje itd., ale w pierwszych wersjach to była życiowo niebezpieczna uprząż!!!
Otóż wygląda ona, że jest już z tej poprawionej wersji, ale trzeba przed lataniem na niej sprawdzić dwie rzeczy!!!

1. Taśmy podwieszenia do lotni, bo były robione z taśm nie polyestrowych.
2. Taśmy na ramiona nie były zszywane z taśmami nośnymi, a tylko zszyte z brzegiem uprzęży.

Na własne oczy widziałem, jak kiedyś pilot twardo przyziemił sterownicą w glebę i wyleciał z uprzęży Kellera
do przodu, bo ramiona się wyrwały! Nici chyba też były nie odporne na UV.
A innym razem pilot kupował Vegę 16 i przymierzaliśmy w hali długość podwieszenia.
Zauważyłem, że taśmy podwieszenia w uprzęży są sparciałe i dosłownie palcami porozrywałem ją na strzępy!
Trzeba było widzieć minę tego pilota... zzieleniał i wyglądał podobnie jak ten :sick:
A potem stawiał mi kilka razy piwo za uratowanie życia.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu
Podziękowali: Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/02/01 12:19 #2016903

  • Rusek
  • Rusek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń
  • Pilot-Uczeń
  • Posty: 233
  • Oklaski: 2
  • Otrzymane podziękowania: 62
To ja tak przy okazji dodam take ze, uprzaz jest bardzo waznym elementem. Juz po godzinie czlowiek docenia to w czym lezy, co poprawia bezpieczenstwo i skupienie nad stanem lotu a nie uwierajaca czescia kokonu:)

Ostatnio porownalem mojego Aeros Viper S(mam chyba jakas nowsza wersje, na to pytanie moze odpowiedziec Ruslan?) a tenax 3 od woody valley
i nie znalazlem duzych roznic...moze wypychany tyl w wooodym, waga tez nie odbiegala.Duza za to roznica byla w wysokosci podwieszenia...niby standard DHV a tenax wydawal sie miec krotsza tasme podwieszenia...Moze to kwestia roznych karabinkow. Nowy Tenax 4 wyglada ciekawie i dosc smukle ciekawe kiedy sie pojawi:)




Jako Ciekawostke dodam ostatnia rozmowe z Portugalskim Pilotem ktory podzielil sie opinia iz zakupil uprzaz firmy Rotor w ktorej to nie ma w standardzie zamka na rzep?! Oczywiscie jest to mozliwe ale w opcji o ktorej nikt mu nie wsponial przy skladaniu zamowienia:)




Moze komus sie przyda:)

Tomasz|:)
Merlin 158>Climax c4,Litespeed S 4.5> Litespeed S4
Viper S
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Rusek.

Bezpieczeństwo!!! 2015/02/01 13:57 #2016904

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35

Piotrolot napisał:
Czy kupiliscie juz rakiety palace sie na zimno do Bezpiecznych ladowan lotnia pod wiatr . To Najszybsza i Najpewniejsza ocena kierunku wiatru na przelocie , kiedy musimy ladowac tam - gdzie psy " Pupa szczekaja " i Ptakiem wode pija :woohoo:

Przy okazji - uwaga na kolor :) Czerwony dym oznacza w górach zgłoszenie ratunkowe.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/02/01 16:53 #2016905

Rusek napisał: To ja tak przy okazji dodam take ze, uprzaz jest bardzo waznym elementem. Juz po godzinie czlowiek docenia to w czym lezy, co poprawia bezpieczenstwo i skupienie nad stanem lotu a nie uwierajaca czescia kokonu:)

Ostatnio porownalem mojego Aeros Viper S(mam chyba jakas nowsza wersje, na to pytanie moze odpowiedziec Ruslan?) a tenax 3 od woody valley
i nie znalazlem duzych roznic...

Witam!
Z każdym nowym kokonem Aeros Viper S, to starałem się wprowadzać niewielkie zmiany i korekty w nich. Mam cały czas stały kontakt z Aerosem i nie było żadnych problemów z poprawkami. Co do twojego kokonu to jak się nie mylę to była jedna z ostatnich poprawek. Moim zdaniem ten kokon co ty masz, to mi wyszedł najlepiej z wymiarami i dopasowaniem. Nawet jak porównywałem z innymi Viperami S, to ten co ty masz był najwygodniejszy i dobrze dopasowany. Jedynie czego nie przewidziałem, to jak poprosiłem o dopracowania w poszyciu, to nie przewidziałem, że kokon zmniejszył się w obwodzie na klatce o 10cm, co było dla mnie zbyt wielkim pomniejszeniem i było mi w nim bardzo ciasno!! Dla tego i sprzedałem ci go, mam nadzieje że jesteś bardzo zadowolony z niego. :)
Każdy kokon powinien być bardzo dokładnie wyregulowany do każdego pilota i dobrze dopasowany. Kokony z górnej półki mają wiele możliwości w regulacjach i dopasowania do pilota. Kokon musi być idealnie spasowany i wtedy nić nie będzie ciebie uwierać i przeszkadzać w locie. W przeciwnym razie po godzinie będziesz lądować, bo będziesz zmęczony.

Lotnia Aeros Combat 13.5GT, Paralotnia NIVIUK ARTIK5
www.aeros.com.ua
www.aerospara.com
www.kievprop.com/index.html
www.youtube.com/user/RuslanBushchak/videos
www.facebook.com/ruslan.bushchak
Skype: ruslan-b,
tel. +48 503 547 987
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/03/21 09:54 #2017467

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Do mojego dzialu Bezpieczenstwo wstawiam Foto Hit od Chlopa na polu . Starajmy sie ladowac na wyznaczonych ladowiskach a nie pod domem zazdrosnego Chlopa . Nie liczmy na mile przyjecie i " jajecznice ". Trzymajmy w gotowosci 5 euro na niespdziewane Oplaty . W ten sposob mozecie uniknac cierpien :woohoo:


Zdjęcie usunięte - nie związane z tematem wątku.

Rada Forum
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Rada Forum.

Bezpieczeństwo!!! 2015/03/28 21:39 #2017555

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Koledzy z Aeroklubu ocenili Andreasa , ze to dobry czlowiek i kolega . Narzekal on do pierwszej przyjaciolki ze pracuja w zlych warunkach , za male pieniadze ze strachem ze utaca umowe o prace . Germanwings to corka Lufthansy . Pierwsza dziewczyna tez stiuardesa zostawila go bo nagle wybuchal i krzyczal na nia . Mial sny , w ktorych sie rozbijal . Wpadal z tego powodu w depreche ale sie leczyl . Lekarz spisal go na pare dni ale on podarl zwolnienie i poszedl do pracy - dlaczego bo moze bal sie , ze straci miejsce pracy ???? Zyl z nowa przyjaciolka , ktora byla nauczycielka i zamieszkali u niej w Düsseldorfie . W koncu ta samobujcza decyzja i tyle niewinnych ludzi ..........

Jak wygladaja badania kandydatow w Hamburgu i Monachium





Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2015/04/05 23:21 #2017655

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Bezpieczeństwo!!! 2015/04/09 20:10 #2017710

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Kolejny Aeros - Spirit wisi u nas na drzewie i zostal totalnie skasowany . Pilot ponoc za bardzo zblizyl sie do zbocza ;)





Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Bezpieczeństwo!!! 2015/05/02 11:00 #2017971

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Przeciez ladowanie na Brzuchu jest takie Bezpieczne ???? Te plastikowe kola od WW to chyba " wodotrysk " ., ktory latwo lapie troche slomy w kola i blokuje . Stawiam na kola gumowe pompowane od Finsterwaldera . Inni chwala " Kufy " od Gugenmosa albo od Falko :huh: Lotnia jedynka a sam Trapez warty okolo 1000 Euro


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena