Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/27 15:53 #2002290

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Jeszcze jedno foto dajace do przemyslenia czy warto lamac przepisy !

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/28 04:49 #2002296

  • TomekP
  • TomekP Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 338
  • Oklaski: 12
  • Otrzymane podziękowania: 55
Warto poczytać
paralotniarstwo.infocomp.pl/public/ulc/
Pozdrawiam Tomek
Obecnie:
Swobodnie - Exxtacy
Z Mosquito NRG - Exxtacy
Wcześniej:
Merlin 158 - Seedwings, Funky 17 - Seedwings, Firebird Uno, Polaris, Stratus R11, Kanion Brawo, Gryf by Dasiu
Waga: 104kg ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/29 01:21 #2002314

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
ze starego forum ;

Raczka ktora latala po chmurach i chciala dotknac Cumulusa ! :blink:

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/29 01:24 #2002315

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Polskie zawody w Zakopanem i nie stety wypadek Polskiego Pilota . Opiszcie Koledzy jak to bylo z perspektywy czasu :)

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/29 01:25 #2002316

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/30 02:29 #2002372

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Jak przelatujemy linie wysokiego napiecia ??? Jak A -B-czy C ???



Oczywiscie ze jak A w najwiekszym punkcie aby nie kolidowac z pierwszym drutem uziemiajacym a czesto niewidocznym w nalocie !!!

Edytowany przez: piotrolot, w: 2007/12/30 21:20
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/30 02:34 #2002373

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
To do przedyskutowania przed wyjazdem do Zillertalu na ladowisko w Mayerhofen / Austria

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/30 21:27 #2002398

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Ale go podwialo

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/30 21:52 #2002400

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Super rysunek obrazujacy jak dochodzi do przewrotki ;

podpis 1 ; Bezogonowce szczegolnie narazone sa na przewrotke
Przewrotka jest nie unikniona : Srodek ciezkosci pilota znajduje sie z tylu za srodkiem ciezkosci lotni !

podpis 2 ; Przewrotka jest do unikniecia : Ciezar pilota lezy przed srodkiem ciezkosci lotni !


Czyli nie podwieszajmy lotni w krazeniu . Predkosc trymowania 40 kn/h !!!!!

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 01:51 #2002407

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 11
  • Otrzymane podziękowania: 295
Żeby było jasne. W krążeniu latamy zazwyczaj na minimalnej a czasem nawet poniżej minimalnej prędkości, co często kończy się przepadnięciem, gdy gubimy noszenie.
I nagle lotnia wali się na dziób, ciało czasem spada szybciej od lotni w dół! I naturalną reakcją pilota jest wsparcie się na poprzeczce sterownicy, aby jej nie zgubić.
Ale nie na wyprostowanych rękach, czyli wypchniętej sterownicy!!!
To właśnie pierwszy przyczynek do przewrotki.
Należy przytrzymać się sterownicy, ale w pozycji jak do szybkiego lotu, ściągniętej na piersi-brzuch.
Jest to bardzo trudne, bo ma się wrażenie, że "przelecę przez sterownicę", ale to tylko wrażenie. W tej pozycji środek ciężkości pilota znajdzie się poniżej punktu ciężkości lotni i na 99% lotnia powróci do normalnego lotu.
Ten 1 procent, to sytuacja, kiedy gwałtowny ruch powietrza obróci lotnię na plecy i nic już nie pomoże.
Kiedyś na MŚ w Australii mój kolega z reprezentacji Austrii po wykonaniu przewrotki, powiedział, że lotniarz musi zaliczyć przewrotkę, aby stać się "prawdziwym" lotniarzem...
Nie zgadzam się z tym twierdzeniem, gdyż nie jestem "prawdziwym" lotniarzem i nie zamierzam się nim stać!
I to pomimo paru tysięcy godzin spędzonych w powietrzu, nie rzadko w ekstremalnych warunkach. Bo kiedy warunki atmosferyczne przekraczają granice bezpieczeństwa i to znacznie, stosuję zasadę: "...że Mistrzem Świata może zostać tylko żywy zawodnik..."!
I może dlatego nie zostałem jeszcze Mistrzem Świata...
A warunki pogodowe można przynajmniej po części oszacować jeszcze na ziemi.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena