Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bezpieczeństwo!!!

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 02:33 #2002409

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Zlote uwagi !!! i przyznam , ze sam do dzisiaj mialem watpliwosci czytajac ten problem w prasie DHV.
Swietnie to wytlumaczyles !
Czyli na prosty moj rozum trzeba sterownice ZABRAC z cialem do lotu nurkowego w mysl zasady " predkosc to Zycie " . Pedzac na " pysk " ja rozmawiam wtedy z bablem klnac i macam go ponownie z respektem - pytajac czym cie obrazilem !
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 03:34 #2002411

  • VEGA
  • VEGA Avatar
  • Wylogowany
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Instruktor, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 990
  • Oklaski: 11
  • Otrzymane podziękowania: 295
Wielu pilotów boi się, że lotnia nie wyjdzie z takiego pionowego nurkowania. Ale po to są badania DHV i Gutesiegel, żeby mieć pewność że wyjdzie!
Te obawy dotyczą tych lotni, które mają obniżone tzw. Pitch-wartości, czyli obniżone ściny i podpórki.
Może nie wszyscy wiedzą, że lotnia z w pełni odpuszczonym VG ma mniej Pitchupu.
Dlatego moja rada, w mocnym, turbulentnym kominie lepiej, ze względu na bezpieczeństwo, latać na trochę naciągniętym VG.
Pozdrawiam Pawel by VEGA
Lotniowe aktualności z Austrii i Niemiec, wyniki VEGA XC-CUP, historia lotniarstwa, zawody, techniczne porady itp - zapraszam na:
www.vega-lotnie.eu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 05:08 #2002412

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Pawel moj Merlin 158 na nowy sezon nie posiada scinow ale ma VG i kompensator . Wedlug Ciebie latac w majowym turbulentnym powietrzu powinienem na odpuszczonym VG czy troche naciagniatym tzn 1/3 dlugosci sznurka . Wedlug mnie odpuszczone VG to maksymalnie wysklepiony profil i duzo Pitschu ( momentu cofajacego ) . Powiedz gdzie rozumuje blednie i co na to "teoria wozka do badan Homologacyjnych "
Chyba zabiore sie do tlumaczenia artykulu o VG ;)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 06:08 #2002414

W WilsWing HP AT 158 produkowanym po 91r też nie ma ścinów. Trochę się zdziwiłem widząc takie udoskonalenie, zastanawiam się czy napewno jest to bezpieczne i dlaczego zrezygnowano z ich montażu? Czyżby w czymś przeszkadzały? No i jest jszcze jeden kłopot w takiej lotni, do zaciągania windy ma dźwignię, którą można ustawić tylko w dwóch położeniach. Ta dźwignia na ramieniu strownicy trochę kojarzy mi się z hamulcem ręcznym w samochodzie :) .

Edytowany przez: michalo, w: 2007/12/31 07:16
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 07:17 #2002416

[img size=150]
Lotnie:
Air Wave - Magic Kiss 144,
Wills Wing - HP AT 158
Moyes - Xtralite 147,
Seedwings - Spyder 14
Quasar - Relief 215C
ŚK - od 2007r.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 14:28 #2002418

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/03 01:57

Trzy Merliny 133 - 148 - 158 nie posiadaja scinow . Otrzymaly plakietke homologacyjna bo funkcje scinow przejely mocne antyflatery PRZECHDZACE POD PROFILAMI lotni ! Trzeba pamietac aby przy montarzu nie popelnic bledu i nie zapomniec przetknac profilu przez oczko linki antyflaterowej !

Jak to wyglada w przypadku WW to nie pamietam , ale zwrocil bym na pewno uwage czy profile przechodza przez oczko linki antyflaterowej jak w Merlinie. Co do hebla Zmiennej Geometri to wydaje mi sie on mniej praktyczny jak dozowanie normalnym sznurkiem . No ale spelnia on swoja funkcje wedlug homologacji !

Edytowany przez: piotrolot, w: 2008/01/03 02:10
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 14:29 #2002419

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 14:29 #2002420

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2007/12/31 16:14 #2002428

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Pawel i czy ten patent przeciwko przewrotce mozna traktowac powaznie ???
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp:Bezpieczenstwo Lotow 2008/01/05 05:39 #2002481

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4265
  • Oklaski: -260
  • Otrzymane podziękowania: 554
Trening przewrotki " Na Sucho "
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: sterylnyLeslawmichalo
Zasilane przez Forum Kunena