Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/09 22:47 #2016429

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Dzisiaj w Niedziele Klub Lotniowy Hochries i Klub Isarwikiel Lengries zaprosili najlepszych szkoleniowcow Z DHV Petera Cronigera i Instruktora lotniowego Wolfa Schneider . Start z Przygotowaniem teoretycznym prawidlowego Ladowania odbyl sie w budynkach bylego szybowiska . Napalono w kominku . Dojechaly ciekawe twarze jak Dragonriders .







Srodek ciezkosci Pilota a prawidlowe wypchniecie , to temat dnia ;)




Prezes kupil dla kazdego swierze Precle . Wprowadzil nas w obowiazkowe zwyczaje na lotnisku miejscowy Funkcyjny Pilot Samolotowy









Peter Croniger to stary Pilot Liniowy Lufthansy , lata obecnie Lotnia i Paraglide .

Zanim przeszlismy do Praktyki Peter omowil wszystkie rodzaje predkosci na lotni w porownaniu z predkosciami szybowca .

- Minimalna

- Trymowania ( nie wyczuwamy nacisku na sterownice )

- Optymalna

- Najwiekszej doskonalosci

- Maksymalna . Nie zajmowalismy sie Biegunowa Predkosci .

Tu PONOTOWALEM Wazne dla mnie wskazowki

- Wykladowca rez jeszcze omowil zasade sterowania szybowcem i lotnia . Szybowiec przesowa Punkt Parcia a Punkt ciezkosci pozostaje w tym samym miejscu . Pilot lotniowy przesowa punkt ciezkosci , a punkt Parcia pozostaje .

- Predkosc najwiekszej doskonalosci ma najlepszy Handling .

- Jezeli podwojnie zwiekszamy predkosc , promien zakretu wzrosnie czerokrotnie .

- Ladujac na na punkt , 5 sek przed przyziemieniem odrywamy wzrok od Fix punktu i kierujemy go na Horyzont

Peter Croniger omowil sposoby ladowania , a ja dorzucalem mu tematy z mojego segregatora ze starymi artykulami z Drachenfligera . Peter sam je pisal przed laty i inni .

1. Ladowanie biegnac

2. Ladowanie z z utrzymaniem nosa lotni do gory

3. Trim + 1 ( Predkosc trymowania plus sekunda )

4. Two Step ( lekko umozliwic lotni aby sie wznosila i wypchnac )

5. Crasendo ( Lekko umozliwic lotni aby sie wznosila i powoli wypychac

6. Wypchniecie za dolne linki do kila . ( ratunkowe wypchniecie np przed uderzeniem np w Budynek - drzewo - strefe zgniotu przejmuje sterownica )











Nikt sie nie nudzil , a 15 - tu przybylych pilotow sluchalo z zaciekawieniem . Instruktor Lotniowy z Monachium / Penzberg Wolf Schneider komentowal rowniez i szykowal juz Camere na Filmowanie naszych Ladowan . kazdy z nas otrzymal radiostacje z glosnikiem na ucho





Nie trwalo dlugo , choc drzewo palone w kominku " rozebralo mnie w temperaturze pokojowej " i nie chcialo mi sie juz ruszac tylka . Tak dobrze mi sie zrobilo u bylych szybowcowych Oldikow




Przeszlismy do lotow praktycznych na Wyciagarce . To milo ze na trening przybyli prawie sami Piloci z uprawnieniami " B " . Widac , ze wieloletnie latanie wcale Nie poprawia Profilu ladowan . Wiec warto to cwiczyc dozywotnio :woohoo:







Andi zabral Tandem i chetnie wozil Personel Naziemny




Nasza klubowa Pilotka wyczynowa przesiadla sie ze Spaydera na bezmasztowa lotnie T od WW




Czas na mnie . Wylozono Fix punkt namiaru i wypadalo by go trafic jako cel . Przy punkcie zebrala sie cala egzaminacyjna smietana z DHV . Regina Glas - Rudel Burger - Peter Croniger i Wolf Schneider . Bylo troche stresowo . Camery lataja a ja lube poprostu padac na kolanka . Wypadalo sie troche poprawic i wziasc w garsc . Starosc jest nie unikniona .




Odjazd




Widok na Port




No i Nie dac ciala






Wazny Profil :woohoo: no i bylo troche ......










No kuzwa prwie w Punkcie ale powinienem noge wyrzucic do przodu . Ogolnie " Piatka - Lapa "












Wsrod Dragonriders brakuje SP Guido - Szkoda los jest okrotny . Benjamin z lewej Treike Pilot juz czwarty raz pociagnol Stefena do domu nad Ogrod Angielski w Monachium . Stefen przycina dla nas kolejne Video niespodzianke . Narazie mozna juz kupic DVD w Media markt z jego lotu z Alexem Plonerem przez Alpy




Stefen na wozku starowym . Na nosie " patrzalki " typu PREDATOR - Dostawalismy tylko 200 metrow na wyciagarce . Stefena pogielo i z tej wysokosci na oczach wszystkich " smignol " czysta - pelna petle







Wspanialy Dzien i wypada go powtarzac co roku na rozpoczecie sezonu i na koniec . Wspaniala Atmosfera , wieczorkiem omowilismy ladowania kazdego z kamery Video . Pojedlismy Tortelini i Swietne kielbaski . I pozostaje pytanie , Czy warto byc w klubie lotniowym ??? uwazem , ze warto ;)


Wiecej zdiec na stronie Klubu Lotniowego Hochries

www.dfc-hochries.de/
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: Leslaw, sterylny, endrju, art_c, bodzio, Matthew

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/14 18:33 #2016446

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Moje Startowisko z Lotu Ptaka wieczorkiem . Dzisiaj bylismy na Zakupach w Seedwings i jezdzilismy po Tyrolu w pelnym sloncu . Po stronie Bawarskiej panowala ciemnica i byl pelen skondensowany sufit . Piekno i Romantyke tego mozna bylo podziwiac tylko ze Startowiska Hochries Zachod . Pod sufitem panuje zycie w Gminach i ludzie pala swiatlo . :)


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/16 10:01 #2016450

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Wrocmy raz jeszcze na strone Klubu Lotniowego www.dfc-hochries.de i popatrzmy na wartosciowy materilal naukowy dzialu szkolenia DHV . Warto to przetlumaczyc ;) Pierwsze proby zrobilem w PLAR 11/ 2006 i Lotnictwo Ultralekkie i Sportowe .










W fazie nauki ladowania

- Na Prostej przy podejsciu do ladowania , pilot powinien swoj Punkt Namiaru , tak przesowac aby powstal ustalony namiar na Punkt

- Koncowa faze lotu wykonywac aktywnie po prostej i stabilizowac lotnie .

- Utrzymywac predkosc w obrebie najlepszej doskonalosci

- Utrzymuj stala predkosc do Zalamania / Wyrownania

- Utrzymuj kierunek lotu

- Przed zalamaniem lotu , wzrok kierujemy na horyzont

- Wysokosc zalamania wykonac wystarczajaco wysoko






Technika Ladowania

- Stabilne Podprowadzenie

- Przygotowanie sie ; Spokojne z utrzymaniem kontroli lotu

- Zalamanie / Wyrownanie ; Spojrzenie na Horyzont

- Wytrzymanie ; Konsekwentnie i rownolegle do podloza .

- Wypchniecie ; konsekwentnie do gory

- Dobieg ; szybciej jak lotnia az rura kila przytrze o ziemie






Technika Ladowania - Akcje

- Podejscie ; Spojrzenie na staly Fixpunkt ( Punkt Namiaru )

- Przygotowanie sie ; Podciagamy rece po koleji do wysokosci brzucha / piersi

- Zalamanie ; Konsekwentnie utrzymujemy kierunek i wysokosc ( Sterownica conajmniej 110 cm wysokosci ponad powierzchnie ladowiska .

- Wytrzymanie ; Rece przesowamy do wysokosci ramion conajmniej na wysokosc oczu .

- Wypchniecie ; Najpierw RAMIONA rownolegle do poziomu , potem ramiona rak wypychamy / prostujemy

- Dobieg ; Rece wypychaja do tylu






- Ladowanie z dobiegiem ( Moonwalk )

- Utrzymanie wysokosci ( Zen ) z zadartym noskiem lotni do gory .

- Trim + 1 sek .

- Two Step ; dac lotni lekko sie wznosic i potem wypchnac .

- Crescendo ; lekko dac sie jej wznosic i konsekwentnie przesowac / powoli wypychac

WARUNEK

- Lotnia osiagnela wysokosc zalamania / wyrownania z predkoscia trymowania i najlepszej doskonalosci .

- Lotnia leci na wyrownaniu Horyzontalnie ( Wings Level )

- Lotnia jest wytrymowana na minimalne opadanie .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/17 05:29 #2016454

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
Piotrolot napisał:

Moje Startowisko z Lotu Ptaka wieczorkiem . (...) Po stronie Bawarskiej panowala ciemnica i byl pelen skondensowany sufit . Piekno i Romantyke tego mozna bylo podziwiac tylko ze Startowiska Hochries Zachod . Pod sufitem panuje zycie w Gminach i ludzie pala swiatlo . :)



To zdjęcie jest totalnie niesamowite.. :blink:
Piotr, czy to jest może zrzut z jakiejś kamery internetowej..?
W lewym górnym rogu jest jakiś dopisek, ale nie mogę go odczytać..

"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Agi.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/17 05:37 #2016455

  • Agi
  • Agi Avatar
  • Wylogowany
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Sympatyk, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 2953
  • Oklaski: 19
  • Otrzymane podziękowania: 338
W zasadzie znalazłam już chyba odpowiedź :cheer:

www.flugschule-hochries.de/webcam/



"Dzień bez zaglądnięcia na Forum, jest dniem straconym" - Dr Flatter
"Jak jest?? Jest lotnie!!"
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/18 20:37 #2016492

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Czego w tym Monachium nie produkuje - " Szwarz mydlo i Powidlo " :woohoo: Kraus Mafei skreca Leoparda 2 - BMW - MAN ciezarowki i Autobusy - Simens telekomunikacja i systemy obronne - Paszporty dla swiata , Pieniadze i zabezpieczenia dla Banku we Frankfurcie MTU turbiny i napedy do samolotow liniowych - Tornado i samoloty bojowe - Smiglowiec Eurokopter na Ottobrunie Mü - Transportowe samoloty w Unterpfafenhofen - Lotnie Finsterwalder a Elektronike Bräuniger pod Monachium .
Zatrzymalem sie autkiem na chwile pod brama wjazdowa do MTU - Relax przy turbince ;)






Cos takiego zamontowac do Motolotni ??? ale by darla !!!!!






Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: Rusek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2014/11/23 18:31 #2016530

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583



Dzisiaj podsumowano sezon lotny w DHV . W tym celu zebralismy sie w Seeforum - Rotach Egern , aby nagrodzic swietne wyniki na XC Pilotek i Pilotow . Aeromaniacy rowniez wzieli udzial w tym wydarzeniu . Nie bede opisywal wynikow bo sa one dostepne na stronie DHV . Przedstawie Wam paere zdiec z nagrodzonymi . Poogladalismy TYLKO filmiki z Paraglajtami i po nagrodzeniu Lotniarzy do godz 14 NIE ukazal sie ani jeden Filmik z Lotniami czy Sztywnoplatami . Do jakich czasow dozylismy we wlasnej Organizacji , ktora glosno reprezentuje "lotniarzy " i Parafie DHV. Albo Nie doslyszalem albo jestem gluchy . Nie padlo ani razu nazwisko Tim Grabowski Mistrz Swiata w klasie 5 Sztywnoplatow . Sylwester potwierdzil , ze slysze dobrze .




Sylwester .K choc jedyny dal sie namowic na wspolne spotkanie . Zabraklo jak zwykle Leslava , ktoremu sie Nie chcialo . Paradudek Rafal , Nie odbiera telefonow :(





Na poczatku po przewitaniu wszystkich przez Charlie Jost , mikrofon przejol Meteorolog i podsumowal sytuacje baryczne ubieglego sezonu . To nie byl dobry sezon . Czesto Wyz Azorski scieral sie z Wyzem znad Rosji a pomiedzy krecilo sie Niskie cisnienie . Nie mielismy duzo okazji, aby wylatac zaplanowane Normy Przelotowe .

Potem Torsten przedstawil latanie przelotowe Glajtem i zakonczenie go jazda na rowerze . To ma byc bardzo popularna dyscyplina WALKING FLY . Pokazano nam kilkanascie startowisk i mozliwosci wejscia na nie z duzym plecakiem . No ponoc po wyladowaniu autor jezdzil rowerem do domu i pokazal to na Video . Od razu zauwazylem , gdzie sie podzial glajt . Dla mnie jazda rowerem do domu po locie oznacza zabranie sprzetu ze soba ?? No dobrze , przyjmijmy , ze zostawil go u swojej tesciowej . Nudzenie o Glajtach i pokazywanie filmikow Video trwalo cholernie dlugo !!! Potem mikrofon przejol Charlie i z radoscia zakomunikowal , ze DHV i dzial Finansow podjol decyzje budowy wlasnego Budynku na Gruncie w tej samej Gminie . To okazja , bo teren kupiono za grosze . Inwestycja w nowy Obiekt ma sie splacic za 15-cie lat i ma kosztowac 1 Milion 200 E - Pozazdroscic .

Na koniec Robert DHV Moderator dodal " no to tak SZYBKO przelecimy z nagrodami dla Lotniarzy " . Tak szybko bo jestesmy chyba problemem na sali - Nie rozumie . A czemu Nie powoli z prezentacja Filmiku osiagniec w Lotniarstwie . Wypadalo by chociaz pokazac filmik , ktory lata na stronie czolowej DHV .

I tak w klasie Flexi DHV XC Moj Moskito Junior Instruktor zajol DRUGIE miejsce a jego Ojciec Rudolf TRZECIE




Nagrodzono Pilotow Sztywnoplatow. Pierwsze miejsce zajol byly Pilot Paraglajta , ktory smialo


i odwaznie przyznal ze Paraglajt na termie klapie a lotnia sztywna Nigdy - Brawooooooo :)




W klasie Kobiet , trzecie miejsce zajela nasza Klubowa ( Hochries ) Kolezanka na WW T2




Pierwsze Miejsce w Klasie Kobiet wiadomo , Prinzessa Corina piegusek . Drugieg miejsca Nie nagrodzono




Najlepszy Klub w Punktacji Przelotowej to Delta Club Ruhpolding




W czasie przerwy wyszlismy z Sylwestrem na Capucino i Szarlotke z Sernikiem . Kompalismy sie w pelnym sloncu podczas gdy Monachium caly dzien mialo ciemnice grobowa i podstawe chmurowa na 50-ciu metrach . Tyrol i okolice przygraniczne sa Niesamowite . Tu scieraja sie masy cieplego powietrza " makaronowego z masami Knedli Bawarskich " . Potem weszlismy jeszcze na chwile , bo dluzej nie moglem tego parapiepszenia sluchac . Dowiedzialem sie , ze w Brazylji mozna juz latac na termie o godz 7. 30 do zachodu slonca o 17 .30 . Potem Burghard Mates dodal , ze jak wypadnie z komina przy duszeniu np 4 m/s natychmiast wykonuje zwrot o 90 stopni zapobiegajac duszeniu . Rudi spytany , co o tym sadzi dodal ze to prawda . Zwrot albo w LEWO albo w PRAWO ratuje sytuacje wczesnego ladowania . To chociaz Tyle nauki wynioslem z tego posiedzenia .
Pozdrawiam Lotniowych czytelnikow i do Mikolajek ;)
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Podziękowali: Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2015/02/01 20:56 #2016907

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
vimeo.com/100243995
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2015/03/07 13:38 #2017291

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Co za wstyd :dry: . Braunek Bahn -Lengries to najbardziej Prymitywna kolej Gorska w Niemczech . Ponoc pomontowali nowe kabiny , ale to puszki aluminiowe w ktorych z trudem zmiesci sie czlowiek . Jeszcze gorzej kiedy najkrotsza lotnia swiata Finsterwaldera nie chce wejsc do kabiny . Obsluga przestawia i popycha kabiny recznie na glowna szyne . To robota jak w kamieniolomie . Do tego Niesympatyczna obsluga w calych Niemczech !!! . Ciagle cos obiecuja i nigdy nie dotrzymuja slowa . Dzisiaj bylem jak nam nakazano miedzy 8 15 a max 8 30 . Stalem juz o 7 55 i zostalem zlekcewazony a wrecz olany . Na nic nie pomogly moje prosby , aby zrobiono wyjatek . Pod koleja stalo juz na moment otwarcia ok 50 narciarzy . To juz wywolywalo panike u obslugi i latali z kabinami popychajac je z buta jak beczki w browarze . Moj drewniany " rzlob " od transportu lotni stal sobie z boku i przygladal sie bezuzytecznie :S Spakowalem "zabawki " i zadalem pytanie do Dhv i kolegow - po co DHV wydalo 5000 tys Euro na budowe Nowej Rampy z Modrzewia dla paraglajciarzy ??? Przeciez to bedzie im wspaniale sluzyc tylko za miejsce do opalania . Napracowalem sie jak debil przy montazu nowej rampy dla Obcego Klubu i Nigdy Nie bede tam latal :sick:




Kolega to swietnie podsumowal ;

Brauneck:

Stellt Euch vor, der Piotr war heute am Brauneck 7.50 ready to go und die Arschlöcher haben ihn nicht mitgenommen. Flehen und bitten und seine Info, "dass sie doch Drachen nur zwischen 8.15 und 8.30 mitnehmen" haben sie mit arroganter Machtgeilheit abgewiesen und er durfte seinen Landepunkt, Windfahne und Zeug wieder einpacken und nach Hause fahren wie ein abgeschobener Bettler um sich zu schwören, nie wieder dort zu gehen. Rampe gebaut wozu? Damit sie dann froh um Gäste sind, aber nur dann wenn die Kasse nicht stimmt? Schon schade dass es hier in D, zum Beispiel im Vergleich zu AT, lauter Typen an den Bahnen zu arbeiten scheinen, denen das Arbeiten offensichtlich stinkt und denen “Kundenservice” oder “Freundlichkeit” ein Fremdwort ist. Letzte Woche allerdings haben sie mich in Kössen zwar mitgenommen, aber als ich oben ankam hat mich die Dame zusammengeschissen. Wieder unten den Kabinenmann angesprochen hat er mir bestätigt dass sie ein wenig spinnt…ist nur schade dass man sich so fühlt als würde man was unmögliches von ihnen wollen, statt als zahlender Gast willkommen geheißen zu werden.


Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Moje Lądowisko - Hohries, Bawaria 2015/03/14 16:32 #2017388

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Dzisiaj wyjazd Do latajacych Sepow - Skyline flightgear U Wolfa Ganghamera Mistrza Niemiec w Lotniarstwie z 1981 czesto gosci Sepp Salvermos Red Bull AkroPilot




Wolfi jest bardzo goscinny i nie przeszkadzalo mu to , ze wraz z Monika i Andrzejem weszlismy z kamera do Warsztatu Szwalniczego . Tu widac bylo , jak powstaja slawne uprzeze Lotniowe Skyline . Pani szwaczka poswiecila sie pracy w Sobote wolna od pracy , aby zajac sie uprzaz dla polskiego Pilota Roberta Bernarta ( Przepraszam jak nazwisko Przekrecilem ? )




Dla Adama S. kupilismy czesc do jego Maszyny Wyscigowej RS , a Monika wybrala sobie uprzaz Skyline w swietnym stanie podwieszona na pracie ze Stali Nierdzewnej . Uprzaz jest w ulubionych kolorach Pan i zastanawialismy sie czy znajdziemy do tej uprzezy stosowny kolor szminki ???? Foto pozniej ;)




Andrzej przymierzyl sie do zbyt ciasnej Nowosci z przedluzana plyta i roznymi dodatkami za ponad 2000 Euro . To chyba najdrozszy model jaki nam przedstawil Wolfi :)




Jak zwykle marudze na wykonanie mojego Tenaxa -1 . Nie moge sie pogodzic z papranym systemem Slidera i szukam wspolczucia . W koncu w Skyline pytam o rodzaj materialu uzytego na wykonanie preta z Nierdzewwki . Nie dalo sie niezauwazyc lezacego systemu blokady na stole




Aby ten Pret splaszczyc z nasunieta szpulka ze " Sloniny " nalezy uzyc tloczenia na zimno na Prasie z naciskiem 200 Ton :woohoo:




Zawsze ciekawilo mnie z kad ten byly Mistrz Niemiec czerpie tyle sil i zapalu do pracy w swoim Warsztacie . Szyje uprzeze Paragliding - Spadochrony Ratunkowe - Odziez dla Pilotow - Prowadzi Sklep Konfekcyjny polaczony z Warsztatem - Lepi Pletwy Ogonowe i umocowania do Przyzadow Braunigera - W Imieniu Moyes prowadzi Serwice i Sprzedaz itd...... Wolfi zdradzil mi swoja byla kooperacje z Hongkongiem , Bulgaria i innymi krajami . Obecnie zakonczyl wspolprace i sciagnol wszystko pod swoj wlasny dach w Übersse gdzie mieszka i tworzy nowosci dla Lotniarzy i Paraglidingu .
Musialem jako Badacz historyczny zapytac z kad sie wziol pomysl " zmechanizowania " plyty uprzezy Pilota oraz zastosowania Slidera na takim poziomie jak obecnie . Ruchy " Erotyczne " posladkami i nacisk na klape zwalniajaca pozwala latwiej operowac cialem w locie szybkim i do ladowania . Wolfi nie ukrywal , ze pomyslodawca byk Pilot Klawski . To nazwisko cos mi mowilo kiedy przegladalem stare Drachenfligery . Klawski - dodal Wolfi , byl konstruktorem pierwszej " latajacej - aktywnej " Pletwy Ogonowej i tej rowniez Skylein . Skonsultowalem z Wolfim sposob mocowania tej pletwy na mojej lotni i musze sie w koncu zabrac za dzialanie .
Z katalogu Lindemanna - Yahty , Sympatyczny Wolfi pokazal nam z kad Klawski zaczerpnol pomysl mechanizmu funkcjonujacego w naszych uprzezach lotniowych .







Na koniec zajrzelismy na Sklep Skyline a pod sufitem Arcydziello w Szkle od Seppa Salvermosera z dedykacja dla Wolfiego . Bylem dobity patrzac na taka Perelke Mistrza od Red Bull . To trzeba wstawic ponownie do Sztuka Lotniowa w Oleju i Rzezbie a najlepiej do mojej podswietlanej witrnki :(





Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena