Juz drugi raz Piloci Lotniowi spotkali sie u
Felixa w Firmie A-I-R . Pogoda przed Firma byla lotna , ale na Szczycie Tegelbergu mielismy caly dzien wiatr tylno boczny - na niebie ukazaly sie soczewki
Takie obrazki juz znacie , ale to cholernie cieszy oko
Przed Firma , na przeciwnej stronie jezdni zaparkowal nasz niezmordowany i pelen sil witalnych Pilot Dragona
Jürgen Röder & Sylvia z Berlina . Ten dzielny Holownik przylecial do Bawarii z miedzyladowaniami a lot zajol mu 5-c godzin
Jurgen Rudinger Pilot Dragona ze Szwabi nie jest taki zaciety i przyjezdza do nas czasami na przyczepie w kontenerze . Wtedy pomagamy mu wspolnie montowac platowiec .
Przyjehalem w Sobote ok 8 rano i zaparkowalem mobilny
AIRPORT na duzym parkingu przed AIR . Pokolegowalem sie troche z obecnymi i o godz 11 mialem termin Z Carstenem Friedrihem , aby oblatac WW T2C. O godz 1030 odpalilem pod Wyciag Tegelberg a wczesniej ustawilem sade na ladowisku . Wlasciwie do godz 18 - tej Nie mialem kontaktu z tym co sie dzialo w
Buching . Obserwowalem tylko sytuacje z gory i w znacznej odleglosci . Na Gorze atmosfere zatruwal nam Wiatr tylno boczny ok 6 km/h . Slabl krecil i ponownie sie na silal . Niebo pokryly soczewki . Czulem , ze wykupilem Bilety na kolej wsadzajac koszty w bloto . Postanowilismy z Carstenem i dwoma Pilotami Testujacymi Sport 2 i T2C pomimo wszystko przygotowac lotnie do startu . Carstem pokazal mi nowa technike napinania i odprezania koncowki eliptycznej . Nigdy nikt mi tego nie pokazywal . Zwrocil mi uwage na technike montazu tego skrzydla itp . Dopasowalismy podwieszenie . Ogolnie szerokie ramiona lotni dla czlowieka z krotkimi palcami to meka . Wiadomo , ze nosimy ten ciezar rozpierajac barki , ale ciezar T2C przypominal mi moje dawne Viagro .
Na focie sympatyczny Carsten
Sport 2
Spojrzenie na Rampe Polnocna ktora aktualnie zamknieto z powodu " zgnilej deski " . Ponoc byl jakis wypadek ???? a mnie to przyponina " interes " paradudkowy " , aby
rampe zdemontowac . Tak sie zaczelo na Hochries od ponoc " zgnilej deski "
Rampa Zachodnia podnosi cisnienie w zylach
No coz ? mialem pecha . Dwaj mlodzi jeden z Linz a drugi z okolicy ryzykowali na leb i na szyje startujac z wiatrem tylnym . Przepadli z Rampy stalowej jak kamienie , ale " wyczolgali " sie na przedpole Startowiska . Carsten odpalil na Condorze kl 1 ponoc przy trzech krokach . Ja zrezygnowalem z takich Experymentow i zjechalem na dol
Postanowilem zarezerwowac czas na pozniej ....
Kiedy przyjechalem pod AiR holowanie trwalo . Testwoano rozne modele Sztywniakow od AIR a pomiedzy mozna bylo dac sie poholowac swoja lotnia . Pierwszenstwo mieli zainteresowani w Tescie . Moskito spalinowe nie dostalo zezwolenia na starty . Poprostu pole z ktorego startowano dostalo ograniczone zezwolenie na wykonywanie czynnosci lotniczych . Zainteresowalem sie Elektrycznym Moskitem Toniego Roth
Tu na drodze nalezalo by ustawic znak "
Nisko przelatujace samoloty " ???????
Na startowisku Dragon mial pelne rece roboty .
Obok pasa Startowego Szkola Lotniowa prezentowala Nowe doswiadczenia w holowaniu ucznia na Bloczku za Quadem . Instruktor mial wiekszy kontakt z Uczniem jadac za nim i dozujac mu ciag liny . WW Condor nie zrobil krzywdy nawet przechodniom ,
ktorzy nigdy nie trzymali Lotni w rekach . Po zapoznaniu sie z ta metoda wielu zglosilo sie na kurs lotniowy do Reginy Glas DHV .
Proby obserwowal polski Instruktor Andrzej i Monika Binkowski . Nawiazano kontakty .
Parking byl rowniez polem wystawowym na ktorym Peter z Monachium prezentowal swoje dwie Historyczne juz lotnia . Pierwsza , ktora Micke Harker polecial z Zugspitze i Ikarus Pellici . Po krotkiej rozmowie okazalo sie , ze trafilem na Bratnia dusze i Pasjonata kolekcjonera starych lotni i instrumentow Vario. No to fajnie dodalem , bo teraz bedziemy sobie "
pokazywac " na wystawach albo Jubileuszach Lotniowych . Juz pod uwage wzielem Jubileusz 40-lat lotniarstwa na Hochries !!!!
Codziennie Impreze nam upiekszal Acropilot u Austrii Johanes " Blacky"Schwarz
Tu link do jego Filmikow
vimeo.com/181845926?from=outro-embed
Wieczorkiem Dyskusja w namiocie - W Niedziele Lalo , wiec pozostal czas na Moderowanie przez Grabowskiego o Mistrzostwach Europy w Macedonii . Peter Croniger prowadzil wyklad o Sposobach Startu i Ladowania Lotniami nowej generacji . Charlie Jöst podjol trudne tematy przyszlosci lotniarstwa . Dyskusja sie podgrzala tym tematem . Pellici sie zdenerwowal , Brano pod uwage wnioski aby probowac wprowadzac Amerykanskie wspolczynniki pomiaru Pitschu lotni . To nie przejdzie bo DHV idzie na maksymalne Bezpieczenstwo sprzetu itd . Wieczorem odbyla sie Dyskoteka . Tanczylem z
Monika - Grabowskim - Regina i innymi - Andrzej nie poderwal pupy z lawki do tanca
......bylo fajnie
Charlie Jöst to niezmordowany Super Moderator . Robi wspaniale filmy o naszym sporcie i robi dobra Polityke .
Obiecal Publicznie , ze Nie zostawi Lotniarstwa o tak sobie !!!!!!
Na pietrze zrobiono wystawe sprzetu . Przyjechali Szwajcarzy ze soja lotenka
Byl
Manfred Bangerii ze Skypont , Wolfi Ganghamer Skyline , Pause Segel , Aleksander z Zona od Aeros i inni z Klubow Lotniowych
Klub Lotniowy Insbruck
Primosz zamienil mi Caravan
Nowy Tandem od Aeros
I po lataniu , znowu wspolne kolegowanie w namiocie , Piwo i kawa i dobre kielbaski oraz pyszne ciasta . Pogoda mogla byc lepsza
Impreza trwa dalej , a ja musialem wyjechac o 9 bo po poludniu musze przejac Sluzbe . Monika i Andrzej zostali do wieczora
Zapytalem Tima Grabowskiego , czy niemieckie Ministerstwo Sportu wyznaczylo mu jakas finansowa nagrode za Mistrzostwo Swiata i inne Mistrzostwa - odpowiedzial , ze NIE !!!!! a polskie Ministerstwo premiuje sportowcow np Paraolimpijskich . Pytanie ? kiedy wreszcie zauwazy ono Lotniarstwo ????
Dzisiaj ostatnia okazja zaliczyc Oktoberfest 2016 . . Do zobaczyska za Rok