alt

Tegoroczne targi sprzętu lotniowego i paralotniowego "Termika 2012" odnotowały wielki sukces.

Hala była wypełniona po brzegi, ponad 3.000 osób odwiedziło stoiska licznych wystawców. Obecni byli niemal wszyscy producenci, liczne szkoły swobodnego latania, oraz przedstawiciele DHV.

Poniżej relacja Reginy Glas, tłumaczenie dla lotnie.pl - Leslaw,
zdjęcia - DHV.

 






Scena lotniowa nie wymarła – pokazali to producenci bądź ich przedstawiciele na wystawie "Termika 2012”. Zebrało się tu wielu pilotów, aby wypróbować nowe uprzęże i podziwiać techniczne nowości w konstrukcjach lotniowych.
Rynek sztywnopłatów, wg. Felixa Rühle - szefa firmy A.I.R, pęka w szwach. Kto dzisiaj zamawia Atosa, musi czekać na dostawę do maja.
A.I.R ukończył Atosa "Easy". Brakuje tylko certyfikatu. Easy jest prostym, lekkim sztywnopłatem, który przeznaczony jest przede wszystkim do szkolenia i latania na stoku szkoleniowym.
Wkrótce będzie możliwe latanie na sztywnopłatach bez uprzedniego latania na lotniach miękkich. To jest przede wszystkim interesujące dla pilotów paralotniowych, którzy chcą przesiąść się na latanie lotniowe. Szkoła lotniowa przy górze Tegelberg – "Fly Magic M" oraz szkoła lotniowa w Zillertal, będą w niedalekiej przyszłości oferować tego rodzaju szkolenia.
Oprócz tego A.I.R zbudował pod Atosa lekki wózek. Teraz pilot może w kilku ruchach z normalnego Atosa zrobić zmotoryzowany (napędzany benzynowo bądź elektrycznie) zestaw.
Więcej informacji pod: www.a-i-r.de.


Ukraiński producent AEROS zaprezentował swojego nowego Combata 13.5.
Lotnia ta ma większe wydłużenie, węższy przekrój skrzydła i lżejsze, ale wytrzymalsze pokrycie (ODL-Technora). Zgrabne winglety optymalizują rozkład sił nośnych na zewnętrznych partiach skrzydeł. Winglety i nowe pokrycie znajdują zastosowanie również w innych rozmiarach Combata.
Lotnia Fox waży 25 kg i przeznaczona jest do szkolenia. Aeros oferuje uprzęże lotniowe zarówno dla początkujących lotniarzy, jak i dla zawodników.
Bardzo dobrze przyjął się na rynku lotniowym kalendarz Aerosa ze wspaniałymi zdjęciami z całego świata.
Więcej informacji pod www.aeros.com.ua.


Firma Skyline przedstawiła całą serię uprzęży lotniowych, które sama szyje. Najnowsza uprząż jest dalszym rozwojem modelu "Skyline-Speed" i ma przesuwalną płytę plecową. Czołowy niemiecki pilot lotniowy Gerd Dönhuber wniósł kilka własnych idei w rozwój tej uprzęży – np. schowek na tzw. "Camelback" (pojemnik na wodę - przyp.tłum.) oraz na połączony z nim przewód pitny – aby ten w locie nie obijał się jak opętany.
Cześć stopowa uprzęży jest jeszcze bardziej smukła. W sumie jest to kompletna bezfałdowa uprząż zawodnicza.
Na nowo opracowana została również uprząż szkoleniowa "Different". Lekka uprząż bez płyty i szkieletu, z możliwością łatwego przejścia do pionu – przeznaczona przede wszystkim dla początkujących lotniarzy. Obok wystawionej lotni "Litesport" firmy Moyes, szef Skyline - Wolfgang Genghammer, zdawał sprawozdanie z dalszego rozwoju skrzydła "Litespeed" – modelu "RX". Znajduje się on jeszcze w fazie testowej i w ostatnich zawodach w Australii latało na nim wielu pilotów.
Więcej informacji pod: www.skyline-flightgear.de.




Cały tekst ze zdjęciami dostępny pod: www.dhv.de/web/medien/archiv/artikel-arc...2012-grosser-erfolg/

Impresje z wystawy pod: www.thermikmesse.de/impressionen/



Atos Easy - sztywnopłat do szkolenia
alt




Uprzęże Skyline
alt




Foto z lewej: Aeros Combat i Aeros Fox
Foto z prawej: Aeros-Boss Alexander Voronin, Pilot fabryczny Primoz Gricar i Markus Eggimann (Aeros Szwajcaria), podczas przymiarki uprzęży
alt             alt




Nowy wózek pod Atosa, a przy nim - Tim Grabowski, Miroslav Novotny szef firmy A.I.R. - Felix Rühlealt