# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
14 | Balazs Ujhelyi | M | HUN | Moyes Litespeed RS4 | 15:30:00 | 18:44:48 | 03:14:48 | 39,0 | 131,13 | 505,7 | 64,8 | 346,0 | 53,5 | 970 | ||
22 | Gordon Rigg | M | GBR | Moyes Litespeed S4 | 15:30:00 | 18:52:51 | 03:22:51 | 37,4 | 131,13 | 505,7 | 57,4 | 284,7 | 49,8 | 898 | ||
5 | Gianpietro Zin | M | FRA | Icaro 2000 Laminar Z9 14.1 | 15:00:00 | 18:37:53 | 03:37:53 | 34,9 | 131,13 | 505,7 | 86,5 | 222,4 | 61,8 | 876 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:00:00 | 19:22:26 | 04:22:26 | 28,9 | 131,13 | 505,7 | 42,1 | 92,9 | 14,2 | 655 | |||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:00:00 | 10,88 | 75,8 | 76 |
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:00:00 | 16:57:20 | 01:57:20 | 44,0 | 89,04 | 368,4 | 39,3 | 442,1 | 78,9 | 929 | ||
28 | Blay Olmos Quesada (Jnr) | M | ESP | Moyes RS 3.5 | 15:00:00 | 16:58:05 | 01:58:05 | 43,7 | 89,04 | 368,4 | 40,2 | 423,1 | 76,5 | 908 | ||
1 | Jon Durand Jnr | M | AUS | Moyes Litespeed RS 3,5 | 15:00:00 | 17:06:09 | 02:06:09 | 40,9 | 89,04 | 368,4 | 35,6 | 343,7 | 71,8 | 820 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 14:30:00 | 17:21:31 | 02:51:31 | 30,1 | 89,04 | 368,4 | 17,0 | 111,8 | 20,4 | 518 | |||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:00:00 | 70,06 | 294,3 | 294 |
Task 2 - wszystkie wyniki - TU
Foto: Jamie Wanders
Foto: Jamie Wanders
Foto: Jamie Wanders
Foto: Jamie Wanders
Foto: Daphne Schelkers
Foto: Daphne Schelkers
.
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:30:00 | 18:09:01 | 02:39:01 | 40,9 | 111,04 | 413,7 | 72,2 | 410,4 | 73,3 | 970 | ||
10 | Mario Alonzi | M | FRA | Aeros Combat 09 13.2 | 15:30:00 | 18:09:08 | 02:39:08 | 40,9 | 111,04 | 413,7 | 64,5 | 405,8 | 69,8 | 954 | ||
53 | Dan Vyhnalik | M | CZE | Aeros Combat 09 14L | 15:30:00 | 18:09:20 | 02:39:20 | 40,8 | 111,04 | 413,7 | 67,9 | 401,4 | 66,4 | 949 | ||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 16:00:00 | 24,18 | 88,4 | 88 | |||||||||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 21,19 | 74,6 | 75 |
Piątek, 16.07.2010- 5 dzień zawodów
Task 4: 197 km!!!, 4 punkty zwrotne
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
17 | Franz Herrmann | M | SUI | Aeros Combat L14 | 14:45:00 | 18:10:22 | 03:25:22 | 54,2 | 193,39 | 379,6 | 103,6 | 433,6 | 77,4 | 994 | ||
1 | Jon Durand Jnr | M | AUS | Moyes Litespeed RS 3,5 | 14:45:00 | 18:10:33 | 03:25:33 | 54,1 | 193,39 | 379,6 | 102,6 | 427,5 | 74,8 | 985 | ||
10 | Mario Alonzi | M | FRA | Aeros Combat 09 13.2 | 14:45:00 | 18:11:23 | 03:26:23 | 53,9 | 193,39 | 379,6 | 97,9 | 414,6 | 72,2 | 964 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 14:45:00 | 127,07 | 167,2 | 167 | |||||||||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:15:00 | 50,15 | 63,8 | 64 |
foto: ager2010.blogspot.com
Áger-Roda de Isabena-Laspuna-Antena Boixols-Talarn-Vilamitjana
foto: ager2010.blogspot.com
Sobota, 17.07.2010– 6 dzień zawodów
Task 5: 138 km, 4 punkty zwrotne
Na sobotę prognoza pogody była słabsza niż na piątek i dlatego postanowiono zrobić krótszą konkurencję. No..., jeżeli na zawodach 138 km to jest "krótsza" konkurencja to czapki z głów ;o) Większość pilotów zdecydowała się na start z pierwszej bramki startowej o 15:15. Wygrał Alex Ploner (ITA), za nim był Gerolf Heinrichs (AUT) i dalej Carl Wallbank (GB).
Tak jak i we wcześniejszych konkurencjach początek miał być najtrudniejszy – kto dał radę dolecieć do pierwszego pkt. zwrotnego, powinien dać radę dolecieć do mety. Mistrz Hiszpanii Marc Utrillo przewidywał, że trasę pokona ok. 40 pilotów. Jjednak z pierwszych niepotwierdzonych doniesień wiemy, że doleciało ok. 25. Warunki okazały się być jednak znacznie trudniejsze niż prognozowane - zamiast ustępującego cirrusa i rozbudowujących się CU było dokładnie odwrotnie.
Biorąc powyższe pod uwagę, szczególnego znaczenia nabrał fakt, że na większości trasy właściwie brak było miejsc do bezpiecznego lądowania. Przekonał się o tym Jonny Durand, kasując elektronikę i nabijając sobie parę siniaków niedaleko ostatniego punktu zwrotnego. Lotni nie uszkodził, więc miejmy nadzieję, że i w kolejnych Taskach będzie startował. (Kamera ocalała – są ponoć świetne zdjęcia z miejsca crash'u).
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8 | Alessandro Ploner | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:15:00 | 18:42:57 | 03:27:57 | 36,1 | 132,50 | 551,8 | 78,4 | 313,8 | 56,0 | 1000 | ||
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:15:00 | 18:43:16 | 03:28:16 | 36,0 | 132,50 | 551,8 | 72,9 | 307,5 | 51,3 | 983 | ||
4 | Carl Wallbank | M | GBR | Moyes Litespeed RS 3.5 | 15:15:00 | 18:44:13 | 03:29:13 | 35,9 | 132,50 | 551,8 | 70,7 | 297,9 | 46,9 | 967 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:15:00 | 44,17 | 181,5 | 182 | |||||||||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:15:00 | 22,09 | 69,7 | 70 |
Áger-Pociello-Vilanova-Port d'Áger-Monastir Avellanes-Foradada
foto: ager2010.blogspot.com
foto: ager2010.blogspot.com
foto: DHV
Niedziela, 18.07.2010– 7 dzień zawodów
Task 6: 108 km, 5 punków zwrotnych
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | Gerolf Heinrichs | M | AUT | Moyes Litespeed Litespeed RS-3.5 | 15:30:00 | 18:23:04 | 02:53:04 | 35,6 | 108,37 | 416,0 | 102,2 | 361,3 | 73,0 | 953 | ||
14 | Balazs Ujhelyi | M | HUN | Moyes Litespeed RS4 | 15:30:00 | 18:23:13 | 02:53:13 | 35,6 | 108,37 | 416,0 | 92,0 | 360,2 | 69,6 | 938 | ||
53 | Dan Vyhnalik | M | CZE | Aeros Combat 09 14L | 15:30:00 | 18:23:14 | 02:53:14 | 35,6 | 108,37 | 416,0 | 89,9 | 360,0 | 66,3 | 932 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 18:54:58 | 03:24:58 | 30,1 | 108,37 | 416,0 | 58,2 | 203,4 | 20,6 | 698 | |||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 15:30:00 | 10,85 | 130,4 | 130 |
Poniedziałek, 19.07.2010– 8 dzień zawodów
Task 7: 127 km, 1 punkt zwrotny
Dzisiejszy b.trudny task ukończyło zaledwie 19 zawodników. Pierwszy doleciał do mety Thomas Weissenberger, dalej Laurent Thevenot i Dan Vyhnalik. Z niemieckich zawodników na metę dotarł tylko jeden.
Jak się okazało prognoza ponownie była zbyt optymistyczna – słabsza termika i silniejszy wiatr. Po tym, czego Thomas przy trójkącie FAI 354 km, pokonując na ostatnim ramieniu trójkąta silny wiatr bawarski, widać - wyniki w 7 tasku nie były przypadkowe. W tej konkurencji mógł ponownie udowodnić swoją klasę w walce z przeciwnym wiatrem.
Pechowo, bo 1 kilometra zabrakło do mety i zwycięstwa dnia Anglikowi - Carl Wallbank. Na razie (20 lipca, godzina 00:23) brakuje jeszcze pełniejszych komentarzy. Wielu zawodników musiało b.późno dotrzeć do mety.
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | Thomas Weissenberger | M | AUT | Moyes Litespeed RS3.5 | 15:00:00 | 18:14:00 | 03:14:00 | 33,9 | 127,00 | 616,9 | 67,0 | 232,5 | 47,9 | 964 | ||
36 | Laurent Thevenot | M | FRA | Aeros combat-L | 15:30:00 | 18:38:50 | 03:08:50 | 34,8 | 127,00 | 616,9 | 22,4 | 268,2 | 42,6 | 950 | ||
53 | Dan Vyhnalik | M | CZE | Aeros Combat 09 14L | 15:30:00 | 18:41:43 | 03:11:43 | 34,3 | 127,00 | 616,9 | 17,5 | 244,0 | 33,6 | 912 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 38,94 | 295,7 | 296 | |||||||||
81 | Dariusz Perenc | M | Icaro Laminar 09 | 16:00:00 | 27,45 | 165,8 | 166 |
OVERALL
Gerolf Heinrichs 6425 points
Thomas Weissenberger 6134 points
Attila Bertok 6079 points
TEAMS
AUT 17322 points
ITA 17099 points
GBR 17069 points
Áger-Cervin-Balaguer
foto: ager2010.blogspot.com
foto: ager2010.blogspot.com
foto: DHV
Wtorek, 20.07.2010– 9 dzień zawodów
- konkurencja odwołana (burze) -
Środa, 21.07.2010– 10 dzień zawodów
Task 8:78 km, 7 punktów zwrotnych
Na dzisiaj wyznaczono krótką konkurencję z uwagi na zagrożenie burzami. Trasa tym razem została wybrana tak, aby umożliwić szybkie lądowanie w bardziej znośnym terenie. Wyniki poniżej, także te po 8 konkurencjach.
Warunki na starcie nie wyglądały najlepiej – zacytuję za Corinną: silny wiatr (do 35 km/h), chmury każdego rodzaju (cirrus, castellanus, stratus, altocu´s, normal cu´s, lenticular and in the evening looking like cb´s were around). Niektóre starty nie wyglądały wesoło – Primoz prawie zawadził o ziemię, Julia przeciągnęła lotnię – tylko cudem wyszła cało.
Niestety b.trudne lądowania w beznadziejnym terenie, o czym informowaliśmy wcześniej, nie ominęły i Darka. Wprawdzie szkód w sprzęcie nie ma, ale – jak mówi – musiał gdzieś przy tym lądowaniu uderzyć obojczykiem, bo go złamał. A więc nici z dalszych startów. Sebastian lata dalej, ale i on twierdzi, że teren do latania jest zbyt niebezpieczny. Albo idziesz w ryzyko na pełnej mocy i masz nadzieję na dobrą passę, albo modlisz się żeby się nie połamać. Jeżeli zostawisz sobie parę procent niepewności to na pewno nie będzie dobrze – więc modlisz się żeby się nie połamać.
Dzisiaj na mecie było też trochę "atrakcji" - organizatorzy przegapili wjazd na teren lądowiska dużej ciężarówki, która przyjechała, aby zebrać zwalcowaną w paczki słomę – ja bym się nie chciał wtedy znaleźć na dolocie...
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
12 | Christian Ciech | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:30:00 | 17:03:56 | 01:33:56 | 41,5 | 67,19 | 453,5 | 95,4 | 379,5 | 64,4 | 993 | ||
3 | Thomas Weissenberger | M | AUT | Moyes Litespeed RS3.5 | 15:30:00 | 17:03:54 | 01:33:54 | 41,6 | 67,19 | 453,5 | 85,4 | 381,8 | 68,2 | 989 | ||
54 | Filippo Oppici | M | ITA | Moyes LITESPEED RS4 | 15:30:00 | 17:04:17 | 01:34:17 | 41,4 | 67,19 | 453,5 | 85,4 | 370,4 | 60,9 | 970 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:30:00 | 10,00 | 43,4 | 43 |
foto: DHV
foto: DHV
Áger-Port D'Ager-EstacioD'Ager- Castell D'Mur-Talarn-Isona-Abella-A01050-Villamitjana
foto: ager2010.blogspot.com
Czwartek, 22.07.2010– 11 dzień zawodów
- konkurencja odwołana -
Piatek, 23.07.2010– 12 dzień zawodów
Task 9: 84 km, 2 punkty zwrotne
# | Id | Name | Nat | Glider | Sponsor | SS | ES | Time | km/h | Dist. | Dist. Points | Lead. Points | Time Points | Arr. Pos Points | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
10 | Mario Alonzi | M | FRA | Aeros Combat 09 GT 13.2 | 15:45:00 | 17:19:15 | 01:34:15 | 51,7 | 84,41 | 393,8 | 98,3 | 424,3 | 75,8 | 992 | ||
15 | Attila Bertok | M | HUN | Moyes Litespeed | 15:45:00 | 17:21:01 | 01:36:01 | 50,8 | 84,41 | 393,8 | 97,7 | 389,5 | 69,4 | 950 | ||
12 | Christian Ciech | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:45:00 | 17:20:53 | 01:35:53 | 50,9 | 84,41 | 393,8 | 92,1 | 391,3 | 72,5 | 950 | ||
8 | Alessandro Ploner | M | ITA | Laminar Z9 (Icaro) | 15:45:00 | 17:21:02 | 01:36:02 | 50,8 | 84,41 | 393,8 | 93,6 | 389,3 | 66,3 | 943 | ||
79 | Sebastian Olifiruk | M | Moyes Litespeed S 3.5 | 15:45:00 | 17:35:26 | 01:50:26 | 44,2 | 84,41 | 393,8 | 67,6 | 271,9 | 17,4 | 751 |
(suma tras: 1044 km)
2nd Thomas Weissenberger (AUT)
3th Attila Bertok (HUN)
2nd Austria 22642 pts.
3th Switzerland 22348 pts.
:
2nd - Thomas Weissenberger (AUT)
3th - Attila Bertok (HUN)