... ja dziś polatałem

Więcej
2014/11/12 22:54 #2016436 przez Madziar
Może już jest podobny temat, ale ten będzie inny. Tutaj wszyscy Ci, którzy w jakiś cudowny sposób
oderwali się od ziemi (lub od rzeczywistości) powinni o tym opowiedzieć lub chociaż fotkę wstawić.
Na pewno po kilku gorących słowach relacji z wydarzenia, innym Forumowiczom zrobi się nieco cieplej.

Na tę właśnie okoliczność zamieszczam krótką scenkę z moim startem, zgraną przez kolegą Piotra
z minionego wtorku:



Gorąco pozdrawiam

LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r
Podziękowali: bodzio

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/12 23:20 - 2014/11/12 23:33 #2016437 przez art_c
Nie wiem, czy Rotax 582 DCDI ze śmigłem pchającym Pipistrel LN4 są cudowne, ale może tak, skoro umożliwiają trening nawigacyjny w minimach VFR i świętowanie 11 listopada:










Ostatnia2014/11/12 23:33 edycja: art_c od.
Podziękowali: Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/12 23:30 - 2014/11/12 23:44 #2016438 przez Madziar
Ja tę granicę chmur widziałem z drugiej strony. Była odległa jakieś 30-50km na wschód od Kutna.
A do rzeczy - właśnie o to chodzi.
I latamy dalej :)

W Łękach Kościelnych Chłopcy próbowali czegoś z holu ale... każdy trening jest dobry.

LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r
Załączniki:
Ostatnia2014/11/12 23:44 edycja: Madziar od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/13 01:33 - 2014/11/13 02:02 #2016439 przez piotr6641
I ja dziś polatałem i kamerkę miałem, baterię naładowałem, karta sformatowana...



W poniedziałek też próbowałem ale halny znad gór spowodował, że odpuściłem. Kiedyś spróbowałem i wiem, że nie warto.
Na filmiku tego w ogóle nie czuć.



pozdrawiam
Piotr

Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Ostatnia2014/11/13 02:02 edycja: piotr6641 od.
Podziękowali: Piotrolot, Matthew

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/13 19:11 - 2014/11/13 19:55 #2016440 przez Piotrolot
Piotr@ SUPEROWO - Swietna Muzi , Swietne zdiecia w pierwszym Filmie .

Drugi start rowniez swietny . Masz sily do biegania ;) . Ciekawi mnie dlaczego jednak nie wyszedles w powietrze . Od razu przyszla mi mysl , ze trafiles masy osiadajacego powietrza w centrum Nizu . W Nizu powietrze kreci w prawo do wewnatrz centrum . A w Wyzu na zewnatrz :blink:








Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Ostatnia2014/11/13 19:55 edycja: Piotrolot od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/13 21:29 - 2014/11/13 21:32 #2016442 przez Leslaw
wiem ze z tym watkiem moja dygresja nie ma nic wspolnego ale ..czy naprawde w prawo?

Piotrolot napisał: W Nizu powietrze kreci w prawo :blink:


Lotnia: Wills Wing RamAir 154
Seedwings Merlin 148
Finsterwalder Funfex
Seedwings Spyder 14
Ostatnia2014/11/13 21:32 edycja: Leslaw od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/13 23:55 #2016444 przez Piotrolot
Oczywiscie Lechu , ze w lewo - masz racje ale myslalem o tym ze wpadajace powietrze do srodka Nizu jest mocno skrecana na prawo . ( Strona 90 Drachenfligen )

Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/14 11:43 #2016445 przez piotr6641
Piotr, w górach był wiatr halny. Patrząc na poniedziałkowe prognozy (drugi filmik), teoretycznie wiatr na różnych wysokościach dawał możliwość latania. Ale jakiś tam swój instynkt mam i podczas wznoszenia wyczułem, że jednak może być za mocno (porywy) i więc sobie darowałem.
Raz z napędem takie coś przeżyłem i wystarczy!
W środę (pierwszy filmik) rano na niebie nad górami widziałem soczewki ale przekrój powietrza wg. prognoz był dużo lepszy niż poprzednio. Wiatr na ziemi był w granicach 2-3 m/s ze wschodu ale jak tylko nabrałem wysokości zmienił się na południowy na ponad 10 m/s. Ale, że był równy nie przeszkadzało mi to w locie nic a nic.
Ale halny halnemu nie równy. Nie tak dawno widziałem nad domem jakąś awionetkę która leciała z wiatrem z ogromną prędkością ale jak pilot obrócił się pod wiatr prawie stał w miejscu. W tym dniu też miałem wolne ale nawet mi na myśl nie przyszło wkładać lotnie na dach samochodu.

Piotr

Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Podziękowali: Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/15 18:03 #2016448 przez piotr6641
Znów w cudowny sposób oderwałem się od ziemi i rzeczywistość
W czasie przygotowań do startu pomiędzy chmurami było pełno błękitu, a przez ich niską podstawę i grubość oczekiwałem "tego czegoś"



Niestety spóźniłem się godzinkę. Gdy byłem gotów do startu zrobiło się pełne pokrycie.
W rozmowie z FIS zostałem zapytany "tylko do 50 metrów?" :S
Faktycznie wyżej było już tylko mleko.



Że nie lubię nisko latać więc zrobiłem honorową rundkę



i wylądowałem.
P.S. Te chmury muszę zdobyć!!!
pozdrówka
Piotr

Lotnia: Atos, Seedwings Merlin 158, Atlas,
napęd własnej konstrukcji
ŚK od 2011
Załączniki:
Podziękowali: Madziar, Matthew

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2014/11/15 22:05 #2016449 przez art_c
VFR minimum minimorum

Załączniki:
Podziękowali: grzybol, Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena