Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
Podforum dla wszystkich naszych lotniowych komarów.. no dobra może latających na komarach i podobnych.. Czyli tutaj specyficzne rozmowy napędowe.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Napęd dla ubogich ;-)

Napęd dla ubogich ;-) 2015/12/10 16:39 #2019683

  • fotolot
  • fotolot Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot-Uczeń, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 169
  • Oklaski: -33
  • Otrzymane podziękowania: 89
Gratulacje Michał. Naprawdę to wielki sukces co uzyskałeś z tego silnika przy dużej wadze zestawu. Odnośnie doboru startowiska(tym bardziej do testów) to przy tym kierunku wiatru faktycznie chyba każdemu oglądającemu filmik zapaliły się czerwone kontrolki. Wysokie przeszkody terenowe przenoszą z wiatrem rotory nawet do 0,5km w które wlatujesz już podczas rozbiegu ale najgrożniejszy może okazać się ten najsilniejszy tuż przed obiektem. Piotrek już pisał o zaufaniu dla silnika ja tylko dodam(ok. 15 razy oblatując różne wynalazki siadałem w kapuście ) , że we wszystkich latadłach ultralekkich ma on prawo do odmowy współpracy dosłownie "w każdej sekundzie lotu". Wyrabianie tej swiadomości jest (napewno powinno być) podstawą szkoleń w lataniu silnikowym. Jeszcze raz Gratulacje. Lataj jak tylko czas oraz warunki pozwolą ile wlezie bo masz mały zapas mocy i jak przyjdą ciepłe dni to niestety będzie większe zapotrzebowanie energii. Pozdrawiam Wiesiek.
Podziękowali: Michał

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez fotolot. Powód: błąd

Napęd dla ubogich ;-) 2015/12/10 20:07 #2019685

Niema możliwości aby się zsunął, można ciągnąć, zawiesić 30kg a on ani drgnie. Założę metalowe opaski zaciskowe, zaoszczędzę oglądania kolejnych dreszczowców :-)
Dzięki Wiesiek, bałem się już, że nie zdążę w tym roku z nieprzerobieniem konstrukcji. Jest przekładnia, śmigło 124/53cm. Kręcę w tej chwili silnik do 4900, przy 3300-3400 utrzymuję lot poziomy. Wznoszenie wyszło mi około 1m/s. Ciąg mierzyłem kilka razy i zależenie od temperatury wynosi 42-45kg, więc chyba w granicach Mosquito ( 34-41kg www.wind-drifter.com/technical/redheadinstall.php ). Jeżeli zajdzie potrzeba to zwiększę obroty do 6000, moc powinna wzrosnąć o 2-3 konie czyli kilka dobrych kilogramów ciągu. W tej chwili jednak chcę oszczędzać silnik na bardzo niskich obrotach. Najgorzej z kilogramami, bo ciągle znajduję się w okolicach 105kg przy 177cm wzrostu :-) Lżejsza osoba latałaby na tym wynalazku sprawniej. Co do startowiska- objeździłem chyba większość pól wokół mojej miejscowości i wszystko zaorane i uprawiane, nie mogę znaleźć nic lepszego. Dziękuję za uwagi i proszę o więcej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2016/04/06 00:14 #2020405

-a my proponujemy naped skrzydla lotniowego dla jeszcze bardziej ubogich=wystarczy zjesc miske zupy i mozna latac dowoli,bez pradow wznoszacych i jakiegokolwiek silnika...

-no i trzeba potrenowac lot po torze falistym \nurkowanie i lagodne wyprowadzenie\
=pomysl i opracowanie inz.Toporova\speca cod macholotow!\.

-zaczynamy testowac na szybowcu=

drive.google.com/file/d/0B-ShvEbFdDwIS1RoaGFVb01Yc1E/view

PS.ponoc Krzysztof Grzyb taki sposob latania praktykowal?

-moze to byc i lot aktywny,opracowany i wyprobowany przez dr Wolfa na Z-77
\oscillating wing propulsion\...

lotniczapolska.pl/Miekkoplaty-Jerzego-Wolfa-cz--2,34911

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Napęd dla ubogich ;-) 2017/01/02 20:39 #2022054

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena