Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie

TEMAT: Finsterwalder_Funfex - Test

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/06/18 20:09 #2015019

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Patrz na procentualna powierzchnie podwojnego oplotnienia . Potem dobierz powierzchnie i celuj w taki typ , ktory przypominal by Ci Funfexa . Ten model to klasa 2 Relax , bo pod wiatr Topi w stosunku do wyczynowki . Funfex ma swoje zalety ale i swoj charakter jak kazda lotnia . Przede wszystkim jest cholernie bezpieczny i latajac na nim ciezko jest podgiac ramie - no chyba , ze dal bys sie podwiac i nie zareagowal bys odpowiednio szybko .

Funfexa uzywke

nalezy przed wylozeniem kassy najpierw zdemontowac na dlugosc 2 metry i pokrecic rurami w okolo wlasnej osi . To warunek podstawowy . Potem inne elementy sprawdzic na podgiecia . Podparcie sie skrzydlem juz moze zdeformowac geometrie szkieletu . Kupno wyczynowki to jeszcze gorsze ryzyko bo mozna tylko wyjac koncowki rury skrzydla . Reszte trzeba rozkrecac na co wlasciciel sie nie godzi . Wtedy nalezy wykonac dupozlota na gorce wlasciciela , aby byc 100 % pewnym . Najlepiej niech wlasciciel sam pokarze najpierw jak skrzydlo lata - potem lecimy z kasa my . Sam tak ryzykownie kupilem lotnie , a potem musialem z nia dwa razy z Polski jezdzic do Serwisu Seedwings .
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/06/18 20:33 #2015020

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Dupozloty były bardzo ładne - start, lot po prostej, lekkie zakręty, flara na jeden krok.
Za to w lekkim żaglu nie dalo sie leciec po prostej, a to żadna przyjemność z lotu. A mnie interesuje tylko lotnia skladana na krótko, doskonałość mnie nie interesuje.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/06 22:54 #2015197

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Polatalem w piekne lipcowe lato ale ze spinka tylka . Kolega Antonio przy 35 stopniowym sloncu wykrecil ponad 400 metrow nad Hochries . Pierwszy raz Bezpieczny Funfex zachowywal sie tak jak kiedys opisywal Andrelo o swoim Fexie . Myslalem , ze to wina startu w Rotor przy zmieniajacym sie wietrze od tylu . Wjechalem w swietny komin , ale lotnia byla dziwnie nerwowa i zmuszona do zakretu , zakret ten poglebiala . Nie odpuszczalem dziwnych warunkow . Testowalem zachowanie sie Fexa w prawym krazeniu . Znowu nerwowa i poglebianie . Lot Po prostej na pelnym gazie ok bez holendrowania . Ponownie zakrety i zaczolem .... pomalu spinac tylek . Wiedzialem juz ze cos spiepszylem przy montarzu lotni . Postanowilem wykonywac plaskie zakrety i sprowadzic skrzydlo bezpiecznie na ladowisko . Dziwne reakcje trzymaly az do wejscia na prosta . Potem podmoch termiczny i wystrzal . Trzymalem zdecydowanie prosta i wykonalem ladowanie trafione na stopy a nie jak ostatnio na brzuch . Kiedy zakolowalem pod Port Greinbach i wypiolem sie z uprzezy , popatrzylem od razu na antyflatery . Moj wzrok utwkil na przekreconym bloczku antyflaterow odpowiedzialnym za prawidlowe przemieszczanie sie TUNELU lotni w zakretach . To tak jak bym w szybowcu mial czesciowo blokowane lotki . Tunel lotni przemieszczal sie z trudnoscia a ryzykowalem wpadniecie w spirale . Warto wypiac sie ponownie przed startem zwlaszcza jak sie ma watpliwosci . Temat do dzialu Bezpieczenstwo .







Testowalem Fexa w te i z powrotem do granic wytrzymalosci . " Palenie Gumy " to pecha w porownaniu z paleniem plotna .





Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot
Załączniki:
Podziękowali: Andrelo, Marcin GIE, TomBerry

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotrolot.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/07 18:54 #2015200

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
W moim przypadku, jeśli wynikało to z linek antyflaterowych to nie przez to - akurat ten karabinek zawsze dodatkowo sprawdzałem bo miałem tam dodatkowe zabezpieczenie by linka z bloczkiem nie mogła wypaść z karabinka.
A przesuniecie krawędzi spływu trudno sprawdzić pod obciążeniem (w locie), bo jest z tyłu.
Choć jako przyczyna - prawdopodobne, bo może wynikać ze zmiany długości linek lub skurczenia poszycia, które mogło być trochę jakby za małe - założenie poszycia i naciągniecie dźwigara wymagało dużej siły.

btw. Takie informacje warto rzeczywiście wydzielić na stronie, bo pamiętajmy, że obecnie zgodnie z rozporządzeniem MTBIGM:
7.7. Dla lotni używanych w lotach innych niż określone w pkt 7.1 [loty szkolne i z pasażerem]
1) karta lotni nie jest wymagana, a za właściwy stan techniczny jest odpowiedzialna osoba używająca tego sprzętu
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/08 09:42 #2015204

Andrelo tobie też ta lotnia pogłębia zakręty ? aż boję się poskładać swoją. Z drugiej strony widziałem ostatnio przepiękne loty na Lightfeksie i Perfeksie w Mieroszowie i to w wykonaniu nie tylko męskim :)
Lotnia: Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/08 10:56 #2015205

  • Piotrolot
  • Piotrolot Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2015
  • Posty: 4295
  • Oklaski: -258
  • Otrzymane podziękowania: 583
Funfex to najbezpieczniejsza lotnia na Swiecie od lat produkowana i do dzisiaj . Zasada prosta . Przy montarzu obowiazuje totalna kocentacja . Nie prowadzimy dyskusji z gapiami ani kumplami . Staramy sie wszystkie elementy zaznaczone kolorystycznie polaczyc ze soba . Po montarzu obowiazuje ponowny Check a gapiow trzymamy na odleglosc . Dziewczeta w krotkich kieckach niech sobie pojda przez moment na spacer .

- Skrecone linki na karabinku w okolo wlasnej osi Funfexa sprawdzamy ponownie .

- Do startu skladamy teleskopowa koncowke rury kilowej .

- Rutyniarstwo moze kosztowac sprzet w calosci albo wlasne kosci . :P
Pilot Szybowcowy 326 h. Prak Instr. kl 2. Mech.Osługi s-ków do 5700 kg według CZLZ-4i-1311/4/78. Pilot Motolotni Nr. 1072 (25 h) Pilot Moskito - 1 h

Delta Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/08 15:29 #2015208

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
Ja wykluczam kwestię złożenia, bo musialbym kilka razy tak samo źle złożyć, ze lotnia tak samo źle latała - raczej stawiam na skurczone lub zmienione poszycie.
@Tom: o kilku rzeczach trzeba pamiętać, ze nie są na miejscu jak w lotni "gotowej" - czyli "na długo", jak ktoś Ci nie testowal to wiadomo - najpierw slizgi przy ziemi, prosty lot... glebokie zakręty tez trzeba sprawdzić.

Funfex akurat ma te zaletę, że trzeba wszystko składać po kolei, bo później inaczej się nie da... bo trzeba wracać do tego miejsca gdzie sie źle złożyło.
Do startów/lądowań nie mam zastrzeżeń, ale wolałbym żeby na żaglu czy termice lotnia zachowywała sie spokojniej, dlatego będę chciał przetestować jeszcze inny model.

Bezproblemowa lotnia to juz ostatni etap uwalniania się od lotniowych problemów - przyznam, że po dwóch przerwaniach kursu z przyczyn administracyjno-finansowych (moich lub instruktorów) takie problemy nie wynikające z latania zaczynam widzieć jako spisek "me flyin' against the world" ( jak ktoś zna cytat :D). Podobno w Australii mozna się przyzwyczaić, ze wszystko co żyje na jakimś etapie chce cię zjeść lub zabić, więc do wszystkiego mozna się przyzwyczaić.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Andrelo.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/08 17:29 #2015210

a moze wisisz za wysoko? tam sie trzeba nisko podwiesic. Jaką masz mase startową?
Lotnia: Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/08 19:06 #2015212

  • Andrelo
  • Andrelo Avatar
  • Wylogowany
  • Czasowo zablokowany
  • Czasowo zablokowany
  • Posty: 1347
  • Oklaski: -172
  • Otrzymane podziękowania: 35
83kg + 5kg (uprząż i zapas), trochę ponad pięść nad sterownicą. To nie wpływa na sterowność.
Lataj, wnusiu, nisko i powoli
i zwalniaj na zakrętach

Finsterwalder Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Finsterwalder_Funfex - Test 2014/07/08 19:48 #2015214

Jak to nie wpływa ?! zmieniasz położenie środka ciężkości przecież.

z instrukcji tej lotni:
Funfex Owner Manual, rozdział Adjustment and Trimming the Glider punkt 2 - "Observe the correct hang loop lenght. For pleasant handling in turbulent air it's especially important with the FUNFEX to hang as close to the base tube as possible..."

Co się wg mnie wykłada mniej więcej tak: Zwróć uwagę na długość pętli podwieszenia. Dla przyjemnego sterowania w turbulentnym powietrzu jest szczególnie ważne w lotni FUNFEX aby wisieć tak blisko sterownicy jak to tylko możliwe..."
Lotnia: Funfex

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena