Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Sekretny klucz Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2018/08/20 11:19 #2023453

  • Madziar
  • Madziar Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Cześć Wszystkim latającym i planującym latać lotnią.

Już czas jakiś temu zacząłem swoją przygodę z Mosquito NRG. Wtedy kiedy zaczynałem, czyli w 2014roku latałem z Seedwings Crososver 15 . Ten napęd był świetnym wspomagaczem w kolejnym etapie nauki latania lotnią. Dlaczego wspomagaczem? A no dlatego, że po wystartowaniu i osiągnięciu dużej wysokości (od 500mnpt wzwyż)i zatrzymaniu śmigła można spokojnie, bez pośpiechu nauczyć się najpierw kontrolować reakcje skrzydła, a później latania termicznego. Dzisiaj Mosquito służy mi przede wszystkim do osiągnięcia „pułapu termicznego” czyli wysokości, od której noszenia termiczne są użyteczne w lataniu termicznym (bezsilnikowo). Teoretycznie wtedy rola napędu powinna się skończyć, ale nie, nie powinna. W czasie pauzy termicznej, kiedy jesteśmy w powietrzu dość daleko od lądowiska, kiedy źle ocenimy chmurę (nie zechce nas nosić ;) ) lub w bezchmurną termikę lecąc i lecąc nic się nie trafia to właśnie wtedy przydaje się ON ! Nie ma obaw, że trzeba składać lotnię w polu, a tu słońce pali – nie ma cienia, nie wiadomo czy i kiedy ktoś po nas przyjedzie, albo dźwigać sprzęt parę kilometrów. Do starów i lądowań z Mosquito właściwie – nie wspomnę o szkoleniu – potrzebne jest tylko odpowiednie miejsce. Odpowiednio długie przedpole, bez przeszkód czyli drzew, budynków, linii energetycznych albo złego ukształtowania terenu. Ten typ napędu cechujący się „startem z nóg” po wytrenowaniu jest idealnym narzędziem do latania rekreacyjnego, przelotowego jak i samodoskonalenia (trening). Zapraszam do dyskusji jak również Tych którzy z takim napędem latali, latają jak i mają zamiar latać. Na ten przykład zamieszczam tu mój ostatni lot, gdzie po około 15min po starcie napęd już przestał być potrzebny: Trójkącik FAI

Pozdrawiam
MADZIAR
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r
Podziękowali: Leslaw

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Madziar.

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2021/09/06 11:38 #2024415

  • Madziar
  • Madziar Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Hej , witojcie
Dawno mnie nie było na tym forum. Jak to mówią "lepiej późno niż później".
Mam tu mój nowy filmik (nie robię ich dużo to się chwalę) z latania z Mosquito NRG i Exxtacy160. Różni się on od innych moich filmików tym, że zmieniłem punkt widzenia. Teraz wydaje mi się, że tak jest lepiej bo widać więcej, co nie?

Pozdrawiam
MADZIAR
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r
Podziękowali: Leslaw, Piotrolot

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2021/09/19 20:54 #2024430

  • bartek
  • bartek Avatar
  • Wylogowany
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot 100+, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 1236
  • Oklaski: 16
  • Otrzymane podziękowania: 263
Fajnie się ogląda z takiego ujęcia - widać dynamikę powietrza. Muzyka budowała napięcie, ale okazało się, że nie było katastrofy przy lądowaniu :D
Dobra miejscówka na mosquito.
Atos VR, Aeros Discus C, Mosquito NRG
(wcześniej Aeros Discus, UP TRX, Kanion Bravo)
ŚK 2001
Podziękowali: Madziar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2021/09/25 12:22 #2024438

  • Madziar
  • Madziar Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
... taka jest rola muzyki ;)
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2021/10/06 21:22 #2024443

Czy Twoja uprząż jest wygodna ? Chodzi mi o to czy nie ciśnie w żebra , bo ja po godzinie lotu to już tylko myślę o lądowaniu .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2021/10/14 21:56 #2024447

  • Madziar
  • Madziar Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Pilot, Sponsor lotnie.pl 2016
  • Posty: 149
  • Oklaski: 8
  • Otrzymane podziękowania: 193
Nie, nie zarejestrowałem tego typu uciążliwości w moim sprzęcie. A masz płytę w swoim mosquito? Może z nią jest coś nie tak?
LOTNIE
OBECNIE: Skypoint FUNKY 17, A.I.R. Atos VQ, Flight Design Exxtacy 160
NAPĘD: MonoTrike, Mosquito NRG

KIEDYŚ: Seedwings CROSSOVER 15, Firebird EAGLE, Seedwings FUNKY 17, Airborne FUN 190, DANKA
ŚK: 2013r

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MOSQUITO NRG - nieocenione narzędzie 2021/12/21 20:26 #2024557

Hej
Jak lewa strona w okolicy serca to miałem ten sam problem. Klamry po godzinie-półtorej coraz bardziej uciskały na żebra.
Zacząłem stosować podkładki izolujące od tych klamer i rozwiązało to problem. Mam taką gumę drukarską grubości ok 2 mm z mocnym klejem i dokleiłem do niej 1cm grubości twardą gąbkę i po problemie
Podziękowali: Leslaw

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: Leslawsterylnymichalo
Zasilane przez Forum Kunena